Announcement

Collapse
No announcement yet.

Touring E46 vm01 330da Startin rele missä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Styroxi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 384
    • Vaasa

    Touring E46 vm01 330da Startin rele missä?

    Mistä löytyy kyseisen auton startin rele?

    Ongelma seuraava... Auto kolaroitu ja ollut käynissä ed.omistajallla kolarin jälkeen.. jonka jälkeen seissyt sateessa ilman moottorinsuoja peittoja ja sulakeboxin kantta..
    Auto nyt seissyt lämpimässä tallissa minun aikana 6kk ja sähköongelmat saatu muutoin kuntoon, mutta avaimesta kun kääntää starttiasentoon ei tapahdu mitään?? startinpäähän kun antaa virtaa suoraan akulta niin rupee kyllä pyörittää myös konetta.. mutta virtalukolta avaimesta täysin mykkä.? "Keskuslukitus yms.. Pelaa" eli ei johdu avaimen koodauksesta..
    Ja akku on UUSI joten senkin voi sivuttaa pois laskuista, Vikakooditkin nollattu omalla uudella laitteella.
    Releen kannalla siksi että kyllähän starttireleen ja startin pitäis starttaus asennossa edes naksahtaa.. mutta ei mitään. Tuon releen jos löytäs niin vois sen tsekata ja sen jälkeen jos ei sieltä vikaa löydy niin siirtyä sinne virtalukon pohjaan..
  • Styroxi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 384
    • Vaasa

    #2
    vai voisiko vika olla tuos EWS boxissa... kuinkas sen pystyy testaa vai voiko ollenkaan.. :think

    mutta... http://www.youtube.com/watch?v=QgBpu2iKjfw
    Last edited by Styroxi; 21-12-2013, 16:17.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      No katso antaako ews käynnistyslupaa vai ei ja miksi, näet suoraan sieltä mihin tyssää.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Styroxi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 384
        • Vaasa

        #4
        Ongelma ratkaistu vahingossa...

        Eli..
        Vikakoodithan tuosta oli nollattu ja avain koodattu uudelleen joten siinä autossa istuessani pähkäilin ja mietiskelin missä vika ja samalla siinä miettiessä pidin avainta starttaus asennossa n.30-50s vapauttamatta avainta virtalukossa kunnes auto rupesi yhtä äkkiä starttaamaan.. WOLA!!!

        Eli mieleen tuli tämä joka on tullut vastaan joissain japsi autoissa, eli kun avain on koodattu uudelleen täytyy myös EWS:n tunnistaa tämä uudelleen koodattu avain jolloin järjestelmän pitää "uudelleen koodata" käynnistys järjestelmänsä.. (aika 30-60s) on aika jonka järjestelmä vaatii itsensä uudelleen resetointiin/koodaamiseen.. ja jossa ei tapahdu mitään muuta kuin että järjestelmä palautuu ns.alkuperäisiin asetuksiin sekä hakee avaimelta ns. käynnistyskäskyn :think

        Kokeilin myös irroittaa akun kaapelit ja odotin n.10min ja kokeilin uudestaan ja auto starttasi ongelmitta..
        Last edited by Styroxi; 21-12-2013, 22:49.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9138
          • Oulu

          #5
          Avaimen kauko-ohjauksen "koodauksella" ei ole mitään tekemistä EWS:n kanssa, eikä siinä systeemissä ole mitään järjestelmän vaatimaa "sopeutusaikaa". Eli kyseessä on puhtaasti tuuriin perustunut tilapäisen ongelman häviäminen.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Styroxi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 384
            • Vaasa

            #6
            No oli miten oli.. Mutta en saa luettua tolla mun 300€ laitteella tosiaan tota EWS:ää Ja kone pyörii startatessa iloisesti mut ei lupaakkaan käynnistyä.. polttoaine nousee kyllä suuttimille asti..

            lukulaite antaa tälläiset vikakoodit:

            1 E25 Present
            DDE: Monitoring, speedsensor

            1 260 Not Present
            DDE: Pre-Supply Pressure Monitoring

            Tosta ylemmästä koodista päättelin et ois kapiakselin asentotunnistin eli joka mittaa moottorin käynti nopeutta??? mutta kooderin livedatasta taas kun startatessa katsoo näyttää n.200rmp eli ei pitäs olla vika siinä..

            Entäs toi alempi,, mitäs tuo tarkoittaa? Vai onko tuo suuttimen avautumis paine? eli jos suutin ei avaudu niin ei saa soppaa eikä myöskään käynnisty..
            Ja jossain välissä valitti myös jotain CANBUS...? Mutta se hävis yhtä-äkkiä

            Sitten tuli mieleen myös seuraava.. akun jännitetttä näyttää 13.6V ja Startatessa tipahtaa 11.2 eli voisko tuolla olla vaikutusta? Tipahtaako liian alas jännite?
            Last edited by Styroxi; 22-12-2013, 13:13.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              #7
              Tuo ensimmäinen koodi on nokka-akselin tunnistimelta, näyttäisi olevan aktiivisena. Ei lähde käyntiin, jos ei tunnista kammen ja nokkien suhdetta.

              Toinen koodi on matalasta PA-siirtopaineesta, mutta ilmeisesti vain hetkellinen koodi.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎