Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 ei starttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kawis
    BTCF Member
    • Sep 2009
    • 187
    • Kokkola

    e46 ei starttaa

    No niin ja uutta ongelmaa.

    Eli vaihdoin autoon talvimallin huohottimen ja purkaessa se imusarjan alla oleva johtoboksi oli sopivasti edessä niin irroitin sen ja samalla kun otin kaasuläpän irti.Irrottelin kyllä niitä liittimiä samalla jotta sain siirrettyä sitä johtoboksia enemmän sivuun.

    Kun sitten sain auton taas "kasaan" niin pyörittää kyllä iloisesti mutta ei vaan käynnisty.Mielestäni kaikki johdot laitoin uudestaan kiinni mut olisiko jotkin johdot voineet mennä "vääriin" liittimiin??

    Ainakin muutama liitin siinä oli jotka sopi ristiin??

    Auto 330 6/2002

    Eli mitähän mä nyt sain aikaiseksi?
    Sähkörimpula

    Ex
    BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
    BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
    BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d
  • riippis
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 200
    • Laukaa

    #2
    Vikakoodin? Akku liian tyhjä?!
    Last edited by riippis; 26-12-2013, 15:52. Reason: Tupla. Saa poistaa!
    E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

    Comment

    • riippis
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 200
      • Laukaa

      #3
      Vikakoodit? Akku liian tyhjä?!
      E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

      Comment

      • bmw330ci
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 231
        • Etelä-Suomi

        #4
        Tsekkaahan noi sulakkeet jota tossa videossa näytetään http://youtu.be/QgBpu2iKjfw

        Itsellä ainakin auttoi samanmoiseen vaivaan palaneen sulakken vaihto just tuol boxista ,kun oireet oli että pyöritti hienosti, mut ei luvannutkaan. Inpa näytti auton voltti määräks 3,5 - 4,1v vaikka akku olikin täydessä latingissa.

        Comment

        • kawis
          BTCF Member
          • Sep 2009
          • 187
          • Kokkola

          #5
          Juuri tuosta boksista löytyvistä sulakkeista oli yksi 30A kärähtänyt..Taas säästy suuria summia kun ei tarvinnut lähteä korjaamolle rahastettavaksi.

          Kiitokset hyvästä vinkistä!!
          Sähkörimpula

          Ex
          BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
          BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
          BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

          Comment

          • bmw330ci
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 231
            • Etelä-Suomi

            #6
            Hieno homma ,että vika löytyi
            Itse jouduin pikkasen raapimaan päätä tuon vian kanssa,kun aattelin ajoneston kettuilevan.

            Ps. Lasku tulee perässä

            Comment

            • samppi
              Bimmer Rookie
              • Feb 2014
              • 61
              • Tampere

              #7
              Tähän samaan topiciin ku on sama vika eli auto ei starttaa. Ei antanu mitää varotusvaloja ajossa eikä käynnistyksen/startti yrityksen kohdalla.

              Vika ilmeni yhtäkkiä, ilman aikasempia varoituksia:
              Ajeltii reilu 200km, jonka jälkee pysähdyttiin noin 15 minuutiksi ja tämän jälkeen piti auto siirtää (maksullisesta pysäköinnistä, hotellin ilmaiseen), niin ei tapahdunut mitään kun avainta käänsi. Hetken päästä kokeilin uudestaan eikä mitään vieläkään. Nyt sitten kirjotellaan tänne.

              Mitään ideoita? Mitä lähetään kokeileen ekana? Kiitos!

              On vielä 800km kotiin matkaa, sunnuntai että kaikki on kiinni, ei hirveesti työkaluja mukana, mutta hotelli on sentäs kaksi yötä, niin sen verran olisi aikaa saada kuntoon.


              Lisäyksenä vielä että, ei anna yrittää starttaamista kuin kerran, jonka jälkeen avainta ei voi kääntää enää startti asentoon.
              Last edited by samppi; 30-03-2014, 20:04.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by samppi View Post
                Tähän samaan topiciin ku on sama vika eli auto ei starttaa. Ei antanu mitää varotusvaloja ajossa eikä käynnistyksen/startti yrityksen kohdalla.

                Vika ilmeni yhtäkkiä, ilman aikasempia varoituksia:
                Ajeltii reilu 200km, jonka jälkee pysähdyttiin noin 15 minuutiksi ja tämän jälkeen piti auto siirtää (maksullisesta pysäköinnistä, hotellin ilmaiseen), niin ei tapahdunut mitään kun avainta käänsi. Hetken päästä kokeilin uudestaan eikä mitään vieläkään. Nyt sitten kirjotellaan tänne.

                Mitään ideoita? Mitä lähetään kokeileen ekana? Kiitos!

                On vielä 800km kotiin matkaa, sunnuntai että kaikki on kiinni, ei hirveesti työkaluja mukana, mutta hotelli on sentäs kaksi yötä, niin sen verran olisi aikaa saada kuntoon.


                Lisäyksenä vielä että, ei anna yrittää starttaamista kuin kerran, jonka jälkeen avainta ei voi kääntää enää startti asentoon.
                Olisiko virtalukonpohja tullut tiensä päähän(onko vielä vaihdettu)?
                Saisi kyllä vaihdettua ns."kenttäolodsuhteissakin" jos edes auttavasti ryökaluja matkassa?

                Tuo että ei anna startata kuin kerran, on ominaisuus.

                Comment

                • samppi
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2014
                  • 61
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Olisiko virtalukonpohja tullut tiensä päähän(onko vielä vaihdettu)?
                  Saisi kyllä vaihdettua ns."kenttäolodsuhteissakin" jos edes auttavasti ryökaluja matkassa?

                  Tuo että ei anna startata kuin kerran, on ominaisuus.
                  Ei ole vaihdettu, en ainaka löytäny huoltovihkosta mitää mainintaa. Jotain työkaluja on ei pahemmin. Pitäis varmaan myös ensiksi löytää uusi virtalukonpohja, jos sitten hommais lisää työkaluja.

                  Pitää nyt ensiks kokeilla jos löytäsin startin ja solenoidin johdot ja maat että ne on kunnossa.

                  Jos ei se niin pitää varmaan työntää huoltoon.

                  Comment

                  • kani
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 699
                    • Espoo

                    #10
                    Startti on vaan ihan jäätävässä paikassa imusarjan alla ja öljypohjan päällä (kun moottori on kallellaan keulalla..) https://www.youtube.com/watch?v=YMc32dWV-LY tosta näkyy missä se sijaitsee, kiinnituspultit on vaihteiston laipan hankalammalla puolella (kardaanitunnelin kautta, ihan ylhäällä).

                    Jos startti pyörittää kuitenkin iloisesti niin vika lienee muualla, sulake tuolla konehuoneessa mustan kannen alla, joku rele tai virtalukon pohja. Katsoitko tuon videon aiemmasta viestistä?
                    Last edited by kani; 31-03-2014, 15:47.
                    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                    Comment

                    • samppi
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2014
                      • 61
                      • Tampere

                      #11
                      Lähti käyntiin. Akussa oli ilmeisesti jotain ongelmaa.

                      Aikani kaikkea muuta tutkittua, ja huomattua starttin vittumaisen paikan niin päätin ettei siitä mitää tule. Piti sitten hinausta miettiä, mutta hotellin huoltomiehen kans hetken juteltua päätettiin koittaa antaa sille vielä kerran lisävirtaa. Siitä se sitten käynnisty melkein kerrasta. (eilen ei pihaustakaa lisävirralla.)

                      Ei vaan pysty ymmärtää että mites se nyt tollai, ensiks pimeni suoraan ajosta ja sitten yhtäkkiä heräs taas.

                      Tässä välissä otin pois akun kengän ja kaikki startin johtoja koitin ronklata sen minkä pysty jne.

                      Nyt on akkulaturi ostettu ja pitää yöksi tuoda akku ihan varmuuden vuoksi lataukseen.

                      Kiitos kaikille kommenteista.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Se on se virtalukonpohja. Jättää piakkoin toistekkin jos et vaihda.

                        Tuossa Motonetin pohja: http://www.motonet.fi/fi/tuote/48883...hja-BMW-E39E46

                        Comment

                        • samppi
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2014
                          • 61
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Se on se virtalukonpohja. Jättää piakkoin toistekkin jos et vaihda.

                          Tuossa Motonetin pohja: http://www.motonet.fi/fi/tuote/48883...hja-BMW-E39E46
                          Eipä ole pahan hintainen ostaa varmuuden vuoksi, jos se kerran tyyppivika on? Pitääpä ettiä mihin hintaan noita löytää täältä Saksasta.

                          Nii ja tosta akun tyhjenemisestä tuli mieleen, että jos olis laturissa jotain vikaa. Olisko e46:ssa joku varotuslamppu jos laturi ei lataa?

                          Comment

                          • samppi
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2014
                            • 61
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Se on se virtalukonpohja. Jättää piakkoin toistekkin jos et vaihda.

                            Tuossa Motonetin pohja: http://www.motonet.fi/fi/tuote/48883...hja-BMW-E39E46
                            Juu, eihän se tohon yhteen kertaan jääny. Seuraavalla kerralla lähti kyl kolmannella (eka ei mitään, sit vähä lupas ja sen jälkee lähti) Nyt kun sain sen tohon pihaan ja pari kertaa koitin starttailla ihan muuten vaan niin kaksi kertaa starttas ja sitten ei enää lähteny.

                            Vieläkö on virtalukonpohja mielessä? ja jos olisi virtalukonpohjan vaihto-ohjeita niin otan mielellä vastaan, taidan vaihtaa joka tapauksessa.

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by samppi View Post
                              Juu, eihän se tohon yhteen kertaan jääny. Seuraavalla kerralla lähti kyl kolmannella (eka ei mitään, sit vähä lupas ja sen jälkee lähti) Nyt kun sain sen tohon pihaan ja pari kertaa koitin starttailla ihan muuten vaan niin kaksi kertaa starttas ja sitten ei enää lähteny.

                              Vieläkö on virtalukonpohja mielessä? ja jos olisi virtalukonpohjan vaihto-ohjeita niin otan mielellä vastaan, taidan vaihtaa joka tapauksessa.
                              Tuoltahan tuo löytyy: KLIK. E39:ssä, yleispätevä sinällään, vaihtovideota: KLIK.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎