Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sähkö ongelmaa plus kelillä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henkka992
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 155
    • Polvijärvi

    Sähkö ongelmaa plus kelillä?

    Joo elikkäs samat viat on kun tässä jutussa


    Eli mittaristossa ei näy vilkut, pitkät, sumarit eikä vilkkujen raksu ääni kuulu. Mitään vikakoodeja ei näy missään. Ja automaatti ilmastointi toimii miten sattuu kun kyseinen vika päällä. Myöskään radio ei toimi lukee näytössä "disabled".

    Kaukosäätönen keskuslukko ei toimi kumminkaan päin ja avaimesta välillä aukee kontti välillä ei edes kontin napista. Virrat kun sammuttaa autosta niin ajovalot jää palamaan vaikka normaalisti pitäisi vain virrat päällä/käynnissä palaa. Palaa n.5sek. Ajonesto välillä puuttuu peliin myös. ja summeri huutaa ku ovet aukasee.. huoh...

    Mutta luistonesto, vakkari, pyyhkiät, penkit sun muut toimii ihan normaalisti. Joku väylä vikahan se on mutta mistähä kannattaisi alkaa vikaa etsimään. Valomoduulin otin äskettäin irti ja kontin verhoillutkin purin mutta missään siellä ei kosteutta ollut. Ilman valomoduulia kokeilin laittaa virrat päälle niin ei radio lähtenyt siltikään päälle joten vika ei varmaankaan ole siinä sitten?

    Onneks nyt pakastuu niin lähtee taas vika pois, mutta hyvähän tuo olisi saada korjattuakin pysyvästi.

    Apuja tähän onkelmaan?

    Ja autohan on e46 323coupe -00
    Last edited by Henkka992; 09-01-2014, 22:59.
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Navia autossa? Jos on, tarkista ettei navilaskuri ole saanut kosteutta.

    Toinen häiriölähde voi olla korimoduli hanskalokeron takana, sinnekin voi päästä vettä jostakin.

    Jos ei ole kosteutta missään, ala pudotella K-bussilta laitteita pois yksi kerrallaan, väylän liittimet hanskalokeron takana sulakkeiden päällä: KLIK ja KLIK.

    Comment

    • Henkka992
      Bimmer Rookie
      • Feb 2011
      • 155
      • Polvijärvi

      #3
      Originally posted by MNi View Post
      Navia autossa? Jos on, tarkista ettei navilaskuri ole saanut kosteutta.

      Toinen häiriölähde voi olla korimoduli hanskalokeron takana, sinnekin voi päästä vettä jostakin.

      Jos ei ole kosteutta missään, ala pudotella K-bussilta laitteita pois yksi kerrallaan, väylän liittimet hanskalokeron takana sulakkeiden päällä: KLIK ja KLIK.


      Tutkin autoa huomenna lämpimässä tallissa. Ja autossa ei ole navia vaan tällä hetkellä vakio cd soitin :p


      A) Voiskohan vika olla virtalukossa ku tuntuu todella väljältä :think Tänään ei toiminut ku kävin töissä ja takasin sieltä tulin. Nii parkkipaikalla sammutin virrat -> otin avaimet pois v-lukosta -> laitoin takasin ja virrat päälle. Tota tein 3 kertaa ja kolmannella kerralla rupes sit kaikki toimimaan niiku pitääki.

      Töistä ajellessa takasin toimi kokomatkan radio, mutta ei vilkut sun muut mittaristossa. Sit kaupan pihalla sammutin auton ja heti perään virrat päälle nii radio oli taas mykkä -.-


      B) Voikos tota väylävikaa ruveta selvittämään kotikonstein ku en satu omistamaan mtn vikakoodien lukulaitetta yms. Yleismittari tietysti löytyy ja kaikkee muuta roinaa..

      C) Ja jos johto olisi poikki/hapettunut niin voiko sen korvata ihan tavallisella kaiutinjohdolla vai onko noissa väylissä "erikoisjohdot" ?

      D/ minkä näkönen on se korimoduuli? Ja onko se just se General Module/ GM5 ?

      :think

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Tuolla http://www.bmwgm5.com/ pääsivulla löytyy kuvia. ZKE = GM5 = korimoduli, sijaitsee hanskalokeron takana.

        Normaalia paukkulankaa tuo K-väylän langoitus näyttää olevan tuolla BMWGM5 sivuston kytkentäkaavion mukaan eli 0,35 mm^2 WS/RT/GE eli valko-puna-kelta.

        Kuten noista kahdesta linkistä varmaan luit, K-väylän kytkentäpisteeseen X10116 sulaketaulun päälle kytkeytyy väylän käyttäjät, siitä voi rapsia yksi kerrallaan pois ja katsoa milloin vika poistuu. Viimeisin irroitettu kaapeli kertoo missä vika luuraa.

        Comment

        • Henkka992
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 155
          • Polvijärvi

          #5
          Joku ihme moduuli löyty?!? Tietoa?

          Originally posted by MNi View Post
          Tuolla http://www.bmwgm5.com/ pääsivulla löytyy kuvia. ZKE = GM5 = korimoduli, sijaitsee hanskalokeron takana.

          Normaalia paukkulankaa tuo K-väylän langoitus näyttää olevan tuolla BMWGM5 sivuston kytkentäkaavion mukaan eli 0,35 mm^2 WS/RT/GE eli valko-puna-kelta.

          Kuten noista kahdesta linkistä varmaan luit, K-väylän kytkentäpisteeseen X10116 sulaketaulun päälle kytkeytyy väylän käyttäjät, siitä voi rapsia yksi kerrallaan pois ja katsoa milloin vika poistuu. Viimeisin irroitettu kaapeli kertoo missä vika luuraa.

          Purin atomeiks koko auton sisätilat tänää ja huomasin että korimoduulin alla oli joku lm: maxi topan kokonen vähä isompi "moduuli"?!? jossa lukee Nokia Type: HFU-2 e17 yms muuta. Liitín lähdöt speaker, mic, phone, data/handset ja dc. Jotkut johot oli poikki joku joskus laittanu ja virta koko systeemille oli ryöstetty radion johdoista, keltasesta-punasesta ja mustasta. Moduulista lähti tosta data/handset kohasta johto joka oli laitettu sivuleikkureilla poikki ja roikku vapaana hanskalokeron takana.

          ja siin' johossa oli n5. erillaista johtoo ja johonki tuli jatkuva virta ku virtakynällä katoin. Mikähä'n laatikko tuo on ku mitään virkaa sillä ei kai ole ku puhelintakaan ei satu olemaan.. Mietin vaan että voisikohan tuo laittaa jotenki väylän jumiin jos maihin lyö :think no irrottelen sen irti ku näyttää joltai jälkisennus sarjalta ku johot vaa ryöstöliittimillä liitetty

          Comment

          • Henkka992
            Bimmer Rookie
            • Feb 2011
            • 155
            • Polvijärvi

            #6
            Originally posted by MNi View Post
            Tuolla http://www.bmwgm5.com/ pääsivulla löytyy kuvia. ZKE = GM5 = korimoduli, sijaitsee hanskalokeron takana.

            Normaalia paukkulankaa tuo K-väylän langoitus näyttää olevan tuolla BMWGM5 sivuston kytkentäkaavion mukaan eli 0,35 mm^2 WS/RT/GE eli valko-puna-kelta.

            Kuten noista kahdesta linkistä varmaan luit, K-väylän kytkentäpisteeseen X10116 sulaketaulun päälle kytkeytyy väylän käyttäjät, siitä voi rapsia yksi kerrallaan pois ja katsoa milloin vika poistuu. Viimeisin irroitettu kaapeli kertoo missä vika luuraa.

            Jos oikein ymmärsin nii tuo x10116 oli se kampa/ connection box? ja sen sisällä oli vaa jotai liittimiä ja niitä irrottelin nii ei mitään vaikutusta. Oisko pitäny vielä purkaa ne liittimet silleen ku tossa yhessä sun postaamassa linkissä näky jollai ulkomaisella foorumilla purettuna?
            Englanti ei ole mikään hyvä ja google kääntäjälläkään ei oikein tolkkua taho suaha

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #7
              Ymmärsit oikein, paitsi että se "liitin" on oikeammin pidike.

              Pitää purkaa muovit pois ja siitä metallikammasta yksi kerrallaan liitin irti eli toiseksi viimeisessä kuvassa näkyy purettu kampa ja viimeisessä kuvassa yksittäisen liittimen lukitusnasta: KLIK.

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Henkka992 View Post
                Purin atomeiks koko auton sisätilat tänää ja huomasin että korimoduulin alla oli joku lm: maxi topan kokonen vähä isompi "moduuli"?!? jossa lukee Nokia Type: HFU-2 e17 yms muuta. Liitín lähdöt speaker, mic, phone, data/handset ja dc. Jotkut johot oli poikki joku joskus laittanu ja virta koko systeemille oli ryöstetty radion johdoista, keltasesta-punasesta ja mustasta. Moduulista lähti tosta data/handset kohasta johto joka oli laitettu sivuleikkureilla poikki ja roikku vapaana hanskalokeron takana.

                ja siin' johossa oli n5. erillaista johtoo ja johonki tuli jatkuva virta ku virtakynällä katoin. Mikähä'n laatikko tuo on ku mitään virkaa sillä ei kai ole ku puhelintakaan ei satu olemaan.. Mietin vaan että voisikohan tuo laittaa jotenki väylän jumiin jos maihin lyö :think no irrottelen sen irti ku näyttää joltai jälkisennus sarjalta ku johot vaa ryöstöliittimillä liitetty
                Nokian hands-free sarjan ohjausboksi. Olisi hyvä ennallistaa liitokset tai varmistaa etteivät ole oikkarissa. Perustietoa täältä: KLIK.

                Asennusohjetta esim. täällä niin tietää mitä etsiä poistettavaksi: KLIK.

                Comment

                • Henkka992
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 155
                  • Polvijärvi

                  #9
                  Originally posted by MNi View Post
                  Nokian hands-free sarjan ohjausboksi. Olisi hyvä ennallistaa liitokset tai varmistaa etteivät ole oikkarissa. Perustietoa täältä: KLIK.

                  Asennusohjetta esim. täällä niin tietää mitä etsiä poistettavaksi: KLIK.

                  Se oli tuo mcc-1 :sen johto joka oli sivuleikkureilla vaa poikki laitettu ja oli irrallaan siellä johtoviidakossa ja siihen tuli jatkuva virta koko ajan Mut nyt on kaikki poistettu.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎