Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330ci M-sport vs "pappa-malli"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carrera
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 21
    • Helsinki

    e46 330ci M-sport vs "pappa-malli"?

    Terve. Eka postaus, kun en haulla löytänyt vastauksia kysymyksiini.

    Elikkäs haussa on e46 330ci hyvin kohtuullisilla kilometreillä, luokkaa alle 150tkm, mieluummin manuaaliaskilla ja ehdottomasti sporttipenkeillä.

    Otsikossa on se päällimmäinen kysymys. Mitä kaikkea extraa on M-sport 2 paketissa normi versioon verrattuna? Onko M-sport rahanarvoinen paketti muutenkin kuin esteettisestä näkökulmasta? Paljonko M-sport paketti suurinpiirtein lisää mielestänne auton arvoa kun autot on jo 10+ vuotta vanhoja?

    Entäs onko mitään hyvää syytä preferoida faceliftiä pre-faceliftiin verrattuna?

    Kiitoksia jo etukäteen mielipiteistänne ja lisätiedoista!
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    #2
    M-Sport II paketissa on ainakin seuraavat

    - M aerodynamiikkapaketti, helmat ja erilaiset puskurit
    - M sport vanteet joko styling 68 tai 135
    - Kynnylistat ///M logoilla
    - Urheilullisempi 3-puolainen nahkainen sporttiratti ///M logolla
    - Käsijarrukahva ja pussi nahkaa
    - Vaihdekepinnuppi ///M logolla
    - Hieman erilainen alusta, erilaiset alatukivarret, iskarit ja jouset ja matalampi
    - Antrasiitinvärinen kattoverhoilu
    - Sporttipenkit

    Itse en juurikaan edes harkitse edes BMW:tä ilman m-sport pakettia, ja E46 tapauksessa preferoisin juurikin faceliftia. Voin taata, että Saksassakin on ///M sport 2 paketilla olevat 330ci manuaali faceliftit todella harvassa, siistillä väriyhdistelmällä ja pienillä kilsoilla. Ovat muuten haluttuja. Oma suosikkini oisi zimt sisusta ja carbonschwarz väri, tai vaikkapa joku grafiitinharmaa.

    Se prefacelifti vaan omaan silmään näyttää jo napsun vanhalta.
    Hinnoittelusta on hankala sanoa, mutta on se mielestäni useita tuhansia arvokkaampi kun perusmalli.
    Last edited by Antti O; 11-01-2014, 21:43.

    Comment

    • Carrera
      Newbiemmer
      • Jan 2014
      • 21
      • Helsinki

      #3
      Kiitokset Antti!

      Nyt eiku skannaamaan vaihtoehtoja...

      Comment

      • Carrera
        Newbiemmer
        • Jan 2014
        • 21
        • Helsinki

        #4
        Eipä noita facelift M-Sportteja juurikaan ole myynnissä ja jos on, niin hinnat on melkoisia. Pre-faceliftiä sen sijaan löytyy paremmin M-sporttina. Ja rehellisyyden nimissä, näin toistaiseksi vielä harjaantumattomana bemaristina, mun vanhoihin silmiin pre-facelift vs. facelift erot on niin minimaalisia, etten mä oikein edes tiedä mitä eroa niissä oikeasti on...
        ... joku asiaan vihkiytynyt voi varmaan valistaa mitä eroa niissä on ja onko se ero merkityksellinen vai näennäinen.

        Enivei, huomenna tsekkaamaan se tällä erää omaan budjettiin ja mieltymyksiin kaikkein parhaiten istuva pre-facelift 330Ci M-Sport

        PS. Olen kyllä lukenut e46 tyyppivioista, mutta kertaus on opintojen äiti, eli paljonko on syytä budjetoida mahdollisiin tukivarsien/alapallojen fiksaamiseen tai vanoksen tiivisteiden fiksaamiseen, jne...?

        Comment

        • Ozzy #69#
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1642
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Carrera View Post
          Eipä noita facelift M-Sportteja juurikaan ole myynnissä ja jos on, niin hinnat on melkoisia. Pre-faceliftiä sen sijaan löytyy paremmin M-sporttina. Ja rehellisyyden nimissä, näin toistaiseksi vielä harjaantumattomana bemaristina, mun vanhoihin silmiin pre-facelift vs. facelift erot on niin minimaalisia, etten mä oikein edes tiedä mitä eroa niissä oikeasti on...
          ... joku asiaan vihkiytynyt voi varmaan valistaa mitä eroa niissä on ja onko se ero merkityksellinen vai näennäinen.

          Enivei, huomenna tsekkaamaan se tällä erää omaan budjettiin ja mieltymyksiin kaikkein parhaiten istuva pre-facelift 330Ci M-Sport

          PS. Olen kyllä lukenut e46 tyyppivioista, mutta kertaus on opintojen äiti, eli paljonko on syytä budjetoida mahdollisiin tukivarsien/alapallojen fiksaamiseen tai vanoksen tiivisteiden fiksaamiseen, jne...?

          Kyllähän tuossa keulassa eroa on aika paljonkin:
          Facelift:





          Periaate on että faceliftissä "etuvilkut näyttää ylöspäin ja prefacessa alaspäin".
          G20 330e M-Sport sunset orange

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6937
            • N/A

            #6
            Tossa ylemmän kuvan autossa on tosin jotku jälkiasennetut splitterit puskurissa..

            Mitähän noita tyyppivikoja nyt tulee mieleen, osa varmaan jää listaamatta täydentäkää listaa.

            -Perä repeää korista irti
            -Puhaltimen moottori voi ulista
            -Alatukivarren puslat edessä väljät
            -Ruostetta korin saumoissa, ovet, konepelti kontin luukku.
            -Takajouset katkeaa
            -Jos facelift ja xenonit projektorit palaa karrelle (huono valoteho)
            -Keskusmoduuliviat, keskuslukitus, ikkunat yms reistaa.
            -Ikkunan nostimien viat
            -Airbag tunnistimia, mattoja
            -Öljyntasopinta-anturi voi hajota. (polttaa keltaista öljykannukuvaa vaikka öljy olisi maksimissa)
            -DISA-venttiilit hajoaa
            -Vanoksen tiivisteet yleensä huonona.
            -huohotinputket halkeaa ja imuvuotoja.
            -Sähköinen termostaatti antaa vikakoodia
            -Syylärit, kennot
            -Kytkin kuuluu olla herkkä käyttää ja vaihteiston täsmällinen.

            Paras ois jos menee tommoista katsomaan olla osaava kaveri inpan kanssa mukana tutkimassa autoa ja lukemassa vikakoodeja eri moduuleilta+livedataa. Kannattaa ostaa vain hyvällä huoltohistorialla olevia autoja. Huollot pitäisi tehdä tässä järjestyksessä, oil service, inspection1, oilservice, inspection 2, oilservice jne. Lisäksi 2v välein jarrunesteet ja jäähdytinnesteet. Jokaisessa huollossa uusi raitisilmasuodatin.
            Last edited by Antti O; 15-01-2014, 17:45.

            Comment

            • Ozzy #69#
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1642
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Antti O View Post
              Tossa ylemmän kuvan autossa on tosin jotku jälkiasennetut splitterit puskurissa..

              Jep, tuo on clubsport malli tuossa ylemmässä niin siinä extrana vielä noi splitterit.
              G20 330e M-Sport sunset orange

              Comment

              • Jolli
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2556
                • Virolahti

                #8
                Ja E46 M3 on aina luomet alaspäin.
                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                Comment

                • JonasG
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 2160
                  • Porvoo/Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Ozzy #69# View Post
                  Jep, tuo on clubsport malli tuossa ylemmässä niin siinä extrana vielä noi splitterit.
                  Clubsport on myös kevyempi kuin normi coupe ja yleensä paremmilla varusteilla.

                  The M Clubsport trim level is aesthetically similar to the United States Performance Package.[23] The main difference is that the M Clubsport trim was not given the BMW performance camshafts that the ZHP obtained. Instead, it had 20 kilograms (44 lb) of sound deadening removed from the car. The M Clubsport trim shares the same suspension set up as the performance package (ZHP) in America, as well as the "cubed" interior trim and 18-inch style 135 wheels.[24] However, changes from the ZHP include plastic front splitters on the M-Tech II bumper, a M-tech II styled rear spoiler (instead of the M3 trunk lip), and clubsport door sills.[24] The M Clubsport also came with two "BMW Individual" colour options that were carried throughout the car, Estoril Blue, Velvet Blue and Carbon Black.[24]
                  Unlike the other trim levels, the M Clubsport trim was only available on the 330 and the 325.
                  Last edited by JonasG; 15-01-2014, 18:51.

                  Comment

                  • Carrera
                    Newbiemmer
                    • Jan 2014
                    • 21
                    • Helsinki

                    #10
                    Kiitoksia asiantuntevista kommenteista hyvät herrat!

                    No joo, noin kun katsoo keulasta kuvia peräjälkeen, niin onhan siinä hiuksenhieno ero. Mulle ero on kyllä niin pieni, ettei se ole merkityksellinen. Hyvä kuitenkin tietää ja tässä on kyllä paljon vielä opittavaa
                    (... on mulla itseasiassa e46 ollut joskus 10v. sitten, mutta se oli 316i sedani, joten sitä ei lasketa )

                    Kiitos Antti kattavasta (toivottavasti ei ole paljon lisää) tyyppivika/ominaisuus listasta. Onhan noita vikoja tämän ikäisessä autossa ihan merkistä riippumatta. Mulla on pidempi kokemus Audi A4 quattroista ja kaikenlaisista Porscheista ja kyllähän niissäkin noita ominaisuuksia riittää. Ja mitä mä olen itseni antanut ymmärtää, niin e46 ominaisuudet ovat halpoja kuin saippua noihin edellä mainittuihin verrattuna

                    Ja joo, olisihan se tietysti hyvä jos saisi mukaan jonkun kaverin joka tuntisi bemarit kuin omat taskunsa. Katsotaan nyt ensin minkälainen dokumentaatio sieltä löytyy, miltä auto tuntuu käteen ja minkälaiseen hintaan siitä ollaan valmiita luopumaan. Sitten vaan tunteella päätöksentekoon ... ja korjataan jälkeenpäin jos on korjattavaa.
                    (...eiköhän tässäkin toteudu se autoharrastajan realiteetti, osta kalliilla hyvä aihio, fiksaa isolla rahalla mieleiseksi ja myy sitten eteenpäin pilkkahintaan)

                    Comment

                    • HC91
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 999
                      • 29100/310053

                      #11
                      Kauneus on katsojan silmässä, M3:een ei koskaan tuota keulan facelift:iä toteutettu - lieneekö sitten ollut syynä että haluttiin säilyttää pre-facelift:in maskuliinisempi ilme. Riippumatta siitä onko kasvojenkohotusta tehty, kovin tuntuivat olevan haluttuja autoja Saksassa - vähän ajettu, hyvällä historialla ja äärellisellä hintalapulla oleva yksilö ei kauaa liikkeessä viihtynyt

                      Viime syysloman aikoihin klassinen pappamalli (Titansilber/schwartz leder, jalopuut) meni nokan edestä muutamassa tunnissa ja tuli sitten hankittua M-Sport (Orientblau/Lightgelb leder mosaic) - alkuharmituksen yli on päästy ja nyt ehkä jotenkin ymmärrän miksi tuo M-sport on toisille jopa ehdoton hankintakriteeri.

                      Se ompi vähän mitä autoltaan haluaa ja mistä on valmis tinkimään, kovin tiukat vaatimukset värikombinaatioiden, kilsojen, varusteiden yms. suhteen sitten nostavat äkkiä hankintahintatason lähelle E46 M3:sta, Alpina B3:a tai jopa E92:ia. Autovero tietty jonkin verran tekee lisää kaulaa 330Ci:n eduksi.
                      92' ///M5 3.8 individual
                      09' 320d xDrive
                      16' NIU N1 Sport
                      19' NIU U+ Sport

                      Comment

                      • Carrera
                        Newbiemmer
                        • Jan 2014
                        • 21
                        • Helsinki

                        #12
                        No niin, nyt ollaan sitten virallisesti foorumi-kelpoisia, eli tuli se 330Ci M-Sport tänään hankittua. Pre-facelift mallia vuodelta 2002, mittarissa reilu 119tkm. Auto oli sen verran siisti ja hieno ja tuntui käteen ja perstuntumalta niin hyvältä, ettei siinä paljon ollut ihmeteltävää. Kaikki mitä osasin kokeilla toimi moitteetta, ei ollut mitään kitinöitä tai kolinoita, maalipinta oli erinomaisessa kunnossa ilman ruostekukkasia, väri oli parempi luonnossa kuin kuvissa (joku keskisininen, täytyy tsekata mikä), varustelista oli riittävä ja täysi huoltokirja seurasi auton mukana ja seuraavaan huoltoon on näytön mukaan matkaa vielä 20tkm. Ainoa pieni miinus on, että kuskin penkin alcantara ei ole ihan uuden veroinen, ei rikki, mutta hippasen nuhjuinen niinkuin vanha alcantara yleensä on. No alunperinkin oli tarkoitus jollain aikavälillä päivittää sisusta beigeen nahkaversioon. Ainakin toistaiseksi olen tyytyväinen hankintaan

                        Comment

                        • McBeast
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2007
                          • 2998
                          • Tallinn

                          #13
                          Originally posted by Carrera View Post
                          No niin, nyt ollaan sitten virallisesti foorumi-kelpoisia, eli tuli se 330Ci M-Sport tänään hankittua. Pre-facelift mallia vuodelta 2002, mittarissa reilu 119tkm. Auto oli sen verran siisti ja hieno ja tuntui käteen ja perstuntumalta niin hyvältä, ettei siinä paljon ollut ihmeteltävää. Kaikki mitä osasin kokeilla toimi moitteetta, ei ollut mitään kitinöitä tai kolinoita, maalipinta oli erinomaisessa kunnossa ilman ruostekukkasia, väri oli parempi luonnossa kuin kuvissa (joku keskisininen, täytyy tsekata mikä), varustelista oli riittävä ja täysi huoltokirja seurasi auton mukana ja seuraavaan huoltoon on näytön mukaan matkaa vielä 20tkm. Ainoa pieni miinus on, että kuskin penkin alcantara ei ole ihan uuden veroinen, ei rikki, mutta hippasen nuhjuinen niinkuin vanha alcantara yleensä on. No alunperinkin oli tarkoitus jollain aikavälillä päivittää sisusta beigeen nahkaversioon. Ainakin toistaiseksi olen tyytyväinen hankintaan
                          Onnea vaan ja tervetuloa joukkoon.

                          Värikoodi pitäisi lukea iskaritornissa. Mutta sen tiedon ja muutakin varustetietoa saat syöttämällä runkonumeron loppuosan vaikka Tänne.

                          Itse tietysti päätät huoltovälit, mutta Suomen olosuhteissa ei haittaa vaikka ne öljyt vaihtelisi siinä 10-15tkm jälkeen jo uusiin.
                          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                          Comment

                          • Carrera
                            Newbiemmer
                            • Jan 2014
                            • 21
                            • Helsinki

                            #14
                            Kiitokset onnitteluista ja myös dekooderista!

                            Väri on sitten Topas Blau ja varustelista alla...

                            Code Serienausstattung
                            S473A Armlehne vorne
                            S520A Nebelscheinwerfer
                            S548A Kilometertacho
                            S550A Bordcomputer
                            S832A Batterie im Kofferraum
                            S851A Sprachversion deutsch

                            Code Sonderausstattung
                            S167A Abgasnorm EU4
                            S210A Dynamische-Stabilitäts-Control
                            S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung
                            S320A Entfall Modellschriftzug
                            S338A M Sportpaket II
                            S354A Frontscheibe grün Grünkeil
                            S415A Sonnenschutzrollo hinten
                            S423A Fussmatten Velours
                            S428A Warndreieck und Verbandstasche
                            S459A Sitzverstellung elektrisch mit Memory
                            S481A Sportsitz
                            S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer
                            S502A Scheinwerferreinigungsanlage
                            S508A Park Distance Control (PDC)
                            S522A Xenon-Licht
                            S534A Klimaautomatik
                            S650A CD-Laufwerk
                            S661A Radio BMW Business (C43)
                            S710A M Lederlenkrad
                            S716A Aerodynamikpaket
                            S760A Hochglanz Shadow-Line
                            S772A Interieurleisten Alu Black Cube
                            S775A Dachhimmel anthrazit
                            S785A Blinkleuchten weiss
                            S788A BMW LM Rad Individual
                            L801A Länderausführung Deutschland
                            S863A Händlerverzeichnis Europa
                            S879A Bordliteratur deutsch

                            Comment

                            • sonikk
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 1664
                              • Kerava

                              #15
                              Hieno väri, yksi parhaista mun silmään. Laitahan (kunnon) kuvia jossain välissä esiin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎