Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ei lähde käyntiin pakkasella, hyyty tien poskeen jne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    E46 ei lähde käyntiin pakkasella, hyyty tien poskeen jne

    Tuli hommattua tollanen 110kw E46 320D, lähtee hyvin käyntiin jos kone on yhtään lämmin, ilman lämmitystä nyt 15 pakkasta niin sahasin akun tyhjäksi, välillä hörähti mutta ei yrittäny kunnolla. Uus akku kiinni ja pari minuuttia sahausta niin lähti. Paikallaan kun polkee niin tupsauttaa isot savut kun löysää kaasun @ 4000rpm. Ajelin jonkun aikaa kun lämmittelin konetta niin huomasin kun paino 1/4 kaasua että auto lähti kiihtymään niin otti tietyssä kohtaa aina tehopiikin joka oli suht raju ei siis normaali. Sitten polkasin muutaman kerran kytkin pohjassa kaasua niin sytty dde/hehku valo, hetken aikaa pysty ajamaan nilkuttamalla mutta sitten hyyty ja ei edes luvannut. ABC:ltä 10 litraa löpöä lisää niin lähti puolen minuuutin sahauksen jälkeen käyntiin, tankkasin täyteen niin kerran lähti vähän pitemmällä startilla heti tankkauksen jälkeen käyntiin. Pari kertaa nyt pihassa kokeilin niin normaalisti käynnisty. Vikakoodeja tuli inpalla pitkä rivi saksaksi, joka hehku, lisälämmitin,raildrucküberwachung eli railipaineista jotain ? Tankin sisäinen pumppu paskana? Voiko olla syy tuohon HELVETIN HUONOON käynnistymiseen myös? Hehkun valo palaa ehkä sekunnin tai puoltoista nyt pakkasella kun kylmästä laittaa (yrittää) käyntiin. Kun saa sahattua käyntiin ja polkasee kunnolla kierroksia niin rupeaa käymään välillä kolmella, normalisoituu aika äkkiä kumminkin. Tekee tuota melkein joka kerta polkastessa, välillä tekee lämpimänäkin. Lämpimällä koneella pölläyttää myös sankan pilven kun polkasee tyhjärillä. Autossa on joku lastu, onko nuihin niitä liittimien väliin olevia boxeja olemassa? Että jos joku semmonen sekottaa vielä tuota paskaa..

    Hehkut on vasta uusittu mutta sitä boksia ei, luultavasti hajottanu hehkut samalla...kö?


    saatana.....
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8267
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by jukkae View Post
    Tuli hommattua tollanen 110kw E46 320D, lähtee hyvin käyntiin jos kone on yhtään lämmin, ilman lämmitystä nyt 15 pakkasta niin sahasin akun tyhjäksi, välillä hörähti mutta ei yrittäny kunnolla. Uus akku kiinni ja pari minuuttia sahausta niin lähti. Paikallaan kun polkee niin tupsauttaa isot savut kun löysää kaasun @ 4000rpm. Ajelin jonkun aikaa kun lämmittelin konetta niin huomasin kun paino 1/4 kaasua että auto lähti kiihtymään niin otti tietyssä kohtaa aina tehopiikin joka oli suht raju ei siis normaali. Sitten polkasin muutaman kerran kytkin pohjassa kaasua niin sytty dde/hehku valo, hetken aikaa pysty ajamaan nilkuttamalla mutta sitten hyyty ja ei edes luvannut. ABC:ltä 10 litraa löpöä lisää niin lähti puolen minuuutin sahauksen jälkeen käyntiin, tankkasin täyteen niin kerran lähti vähän pitemmällä startilla heti tankkauksen jälkeen käyntiin. Pari kertaa nyt pihassa kokeilin niin normaalisti käynnisty. Vikakoodeja tuli inpalla pitkä rivi saksaksi, joka hehku, lisälämmitin,raildrucküberwachung eli railipaineista jotain ? Tankin sisäinen pumppu paskana? Voiko olla syy tuohon HELVETIN HUONOON käynnistymiseen myös? Hehkun valo palaa ehkä sekunnin tai puoltoista nyt pakkasella kun kylmästä laittaa (yrittää) käyntiin. Kun saa sahattua käyntiin ja polkasee kunnolla kierroksia niin rupeaa käymään välillä kolmella, normalisoituu aika äkkiä kumminkin. Tekee tuota melkein joka kerta polkastessa, välillä tekee lämpimänäkin. Lämpimällä koneella pölläyttää myös sankan pilven kun polkasee tyhjärillä. Autossa on joku lastu, onko nuihin niitä liittimien väliin olevia boxeja olemassa? Että jos joku semmonen sekottaa vielä tuota paskaa..

    Hehkut on vasta uusittu mutta sitä boksia ei, luultavasti hajottanu hehkut samalla...kö?


    saatana.....
    Mulla tulee polttoaineen paineongelmista ja äkillisestä kelien jäähtymisestä mieleen että minkä laatuista ainetta on tankissa?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

      #3
      Juu ja eikö noissa ole polttoaine suodatin sellaisessa paikassa, että jos vettä, niin viimassa viilenee entisestään?

      Eli veikkaisin joko liian neitiä diiseliä tai vettä suodattimessa.
      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        #4
        Suodatin vaihdettu pari kk sitten. Oli tankattu vahingossa bensaa ja on rempattu koko polttoainepuoli, syöttöpumppu, linjat, suuttimet ja mitä näitä nyt on. Itse polttoainepumppuja ei taida olla vaihdettu, ainoastaan tuo ns. korkeapainepumppu rempattu.

        Tässä nuo koodit ja tuo yks live data siitä kun auto rynkyttää polkaisun jälkeen, palautu normaaliksi kaasun hipasemalla heti.











        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3144
          • Tampere

          #5
          Hehkunohjain lienee finaalissa, toivoa sopii ettei hehkut ole menneet siinä samalla. Kait hehkut olivat Beruja?

          Railpaineanturi voi olla kaput, mutta tarkista ensin että anturin johtosarja ei ole kärsinyt juuri anturin juuresta. Siirtopaineiden tulisi olla 3...4 bar välillä, jos notkahtaa startissa niin siirtopumppu voi olla kaput.

          Starttiongelmat lämpimällä koneella viittaisi joko nokka-akselin tai kampuran anturiin, WDS sanoo:

          Camshaft Hall sensor DDE 5.0/5.1
          The camshaft Hall-effect sensor is mounted at the top front of the cylinder head cover. <clip> This signal is used for synchronization purposes:

          Synchronization sequence: when the engine is started, the DDE control unit detects from the camshaft signal whether a cylinder is at TDC on the compression or exhaust stroke. At the same time, the crankshaft sensor signal must be detected in the correct sequence.

          Only if those signals are correctly detected can the DDE control unit activate the correct injector at the correct time. Engine start is not possible without synchronization!


          Antureiden vioista ei välttämättä jää vikakoodeja.

          EGR-venttiilissä lienee häikkää myös mutta toisarvoista tällä hetkellä, samoin moottorin sähköflektistä tulee vikakoodi.

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            #6
            Onko nuista koodeista siis joku hehkujeb koodi? Antaako tankin sisäinen pumppu koodia kun jollain oli ollu samanlaista ongelmaa tuon dde valon kanssa ja tankin pumppu paskana.

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3144
              • Tampere

              #7
              4203 on Glühsteuergerät on hehkunohjainlaite suorasuomennoksella. Hehkunohjaimesta siis herjaa eikä pysty(ne) näkemään yksittäisiä hehkuja edes.

              4501 abgasrückführ-regelung taas on pakokaasunkierrätysohjaus eli EGR suomeksi. Onko EGR:ää tulpattu? Onko vilkaistu sisään josko venttiili on kovin tukossa? Vuotaako EGR:n kierrätyksen putkisto tai liitos? Onko EGR-venttiilin alipaineohjaimelle tuleva alipaineletku saanut kipeää, vuotaako? Onko kenties irronnut kokonaan alipaineohjaimelta? Onko EGR:n venttiilin kalvo ehkä? Pura pois, pistä mittari T-kappaleeseen ja imaise alipainetta kunnes aukeaa, kieli tulpaksi. Jos pysyy 30s niin tuskin vuotaa.

              Vikakoodinummeroilla kannattaa vilkaista vikakooditopikista: KLIK.

              Tai täältä 4501: KLIK.

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3144
                • Tampere

                #8
                Originally posted by jukkae View Post
                Onko nuista koodeista siis joku hehkujeb koodi? Antaako tankin sisäinen pumppu koodia kun jollain oli ollu samanlaista ongelmaa tuon dde valon kanssa ja tankin pumppu paskana.
                Pitäis näkyä siirtopumpun painessa livedatassa, jos siirtopumppu ei saa soppaa annettua korkeapainepumpulle tasaisesti 3...4 barin sisällä vaan dippaa vaikka yhteen bariin niin joko siirtopumppu tai tankin pumppu on menossa etelään.

                EDIT: bensapumpun toimintaa voi vilkua vaikka WDS:stä: KLIK.

                WDS sanoo tästä:

                Presupply Pump DDE 5.0

                The DDE 5.0 features two presupply pumps. One pump is located in the fuel tank while the other presupply pump is located on the vehicle floor in the fuel supply system. Both pumps are switched on and off by means of a relay and deliver the fuel via the fuel filter to the high pressure pump.
                The engine continues to run in the event of the in-tank pump failing, however, this is not the case if the in-line pump fails.

                Troubleshooting

                The relay and relay activation are monitored but not the pumps themselves. In the event of a fault, the following fault codes may be stored:
                • 4160, Activation short circuit to B+
                • 4161, Activation short circuit to B-
                • 4162, Activation circuit break
                • 4163, Excess temperature output stage
                Last edited by MNi; 14-01-2014, 05:58.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎