Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kallistuksenvakaajan tangon vaihtaminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pomo
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2013
    • 429
    • Oulu

    Kallistuksenvakaajan tangon vaihtaminen?

    Hyppääkö tuolta mitään silmille jos sen vaan vetelee sieltä molemmista päistä irti rälläkällä? Ja uuden saa vissiin paikalle kun vaan kiertää pultit kiinni? Näytti olevan toiselta puolelta väljä ja kävin hakemassa tarvikeliikkeestä Lemförderin valmistaman. Näytti olevan ihan made in Germany?!

    Alkuperäinen on vissiin kiinni jollain erikois, tziudiu- kuusiokolo jutskalla? Lähteekö se rälläkällä vai millä helpoiten? Tuossa uudessa näytti olevan ihan perus mutterilla, kehitys kehittyy sano nykäsen matti.
    Last edited by pomo; 14-01-2014, 14:36.
    --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

    E46 320 Cab
  • Järppä
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1108
    • Stadi, ladon takana.

    #2
    Originally posted by pomo View Post
    Hyppääkö tuolta mitään silmille jos sen vaan vetelee sieltä molemmista päistä irti rälläkällä? Ja uuden saa vissiin paikalle kun vaan kiertää pultit kiinni? Näytti olevan toiselta puolelta väljä ja kävin hakemassa tarvikeliikkeestä Lemförderin valmistaman. Näytti olevan ihan made in Germany?!

    Alkuperäinen on vissiin kiinni jollain erikois, tziudiu- kuusiokolo jutskalla? Lähteekö se rälläkällä vai millä helpoiten? Tuossa uudessa näytti olevan ihan perus mutterilla, kehitys kehittyy sano nykäsen matti.
    Tarkoitat varmaankin kallistuksenvakaajan niveliä ns. koiranluita.

    Jos sulta löytyy pulttipyssy ja lukkopihdit niin ei tarvii rälläköidä jos ei ole ihan pystyyn ruostunut.
    Avaat ensin jompaa kumpaa päätä sen mitä tulee ja sen jälkeen lukkopidit mutterin vasta puolelle kiinni ja avaat loppuun. Jommankumman pään kun olet auki saannut niin käännä vanha koiranluu yli eli rikki että kiinni olevaan päähän jää vain pallo näkyviin. Siihen lukko pihdit kiinni ja mutteri auki. Uudet menee paikalleen pelkällä pulttipyssyllä.
    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
    Top Gear review

    Comment

    • pomo
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2013
      • 429
      • Oulu

      #3
      Just sitähän mää tarkoitin! Kiitoksia, pitää varmaan viikonloppuna koittaa...
      --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

      E46 320 Cab

      Comment

      • Ovaali
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 242
        • Ylivieska

        #4
        Hommaa helpottaa jos saa koko perän tai keulan (kumpaan onkaan sitte vaihtamassa) ilmaan. Rengas kerrallaan nostettaessa jää jännitys sinne vakaajaan.

        Comment

        • pomo
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2013
          • 429
          • Oulu

          #5
          Kiitos! Sitä minä kans mietin, ett ä onko se hyvä vai huono jos nostaa keulan ylös eli parempi siis niin kunmulla on kuitenkin paikka missä auton saa nostettua ylös!
          --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

          E46 320 Cab

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Ei tarvitse välttämättä lukkopihtejä kun kuusiokolo siinä tapin päässä on kiinni pitoa varten.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              #7
              Se kuusiokolo on hyvä ajatus, mutta monesti ruostuneena nylppääntyy ja antaa periksi.

              Muttereita irrottaessa (huulille asti) on hyvä, jos on punella (vain toinen puoli ilmassa). Sitten varsinaisessa irrotuksessa ja asennuksessa joko koko pää ilmaan tai paino myös nostetun puolen navalle.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • pomo
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2013
                • 429
                • Oulu

                #8
                Mihin se kuusiokolo on niinkö tarkoitus saada kiinni? Tuo paikoillaan oleva ei ole alkuperäinen, joten siinäkin on mutteri-kiinnitys! Niinkö tuossa uudessakin.
                --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                E46 320 Cab

                Comment

                • intfreak
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 2966
                  • Uusikaupunni

                  #9
                  Originally posted by pomo View Post
                  Mihin se kuusiokolo on niinkö tarkoitus saada kiinni? Tuo paikoillaan oleva ei ole alkuperäinen, joten siinäkin on mutteri-kiinnitys! Niinkö tuossa uudessakin.
                  Ainahan ne on mutterilla kiinni?

                  Tapissa torx/kuusiokolo sisäosa:


                  Toisenlainen vaihtoehto, eli vakaajan toispuolelta jakarilla ote:
                  N62 Money Spender Club

                  Comment

                  • Järppä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1108
                    • Stadi, ladon takana.

                    #10
                    En kyllä huomannut että E46 etu koiranluissa olisi lenkiavaimelle paikka, vastapuolen pinnat oli pyöreitä.
                    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                    Top Gear review

                    Comment

                    • pomo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2013
                      • 429
                      • Oulu

                      #11
                      Jaa, niin sen valkoisen muovin sisällä?
                      --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                      E46 320 Cab

                      Comment

                      • intfreak
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 2966
                        • Uusikaupunni

                        #12
                        Originally posted by pomo View Post
                        Jaa, niin sen valkoisen muovin sisällä?
                        Mikä?
                        N62 Money Spender Club

                        Comment

                        • NokiLeka
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2341
                          • Eurajoki

                          #13
                          Originally posted by huTsu View Post
                          En kyllä huomannut että E46 etu koiranluissa olisi lenkiavaimelle paikka, vastapuolen pinnat oli pyöreitä.
                          Motonetin, merkkiliikkeen vai jotkut muut? Ainakin OEM ja Lemfördereissä on suorat pinnat vastapuolella että saa jakarilla kiinni.
                          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                          Comment

                          • pomo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2013
                            • 429
                            • Oulu

                            #14
                            Se on se lemfodergööder. Niinpä tuossa näytti olevan! Siitä paikallaan olevasta en tiedä, mutta samanlaiselta näyttää.... Lähteehän se ainakin rälläkällä!
                            --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                            E46 320 Cab

                            Comment

                            • Järppä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1108
                              • Stadi, ladon takana.

                              #15
                              Originally posted by NokiLeka View Post
                              Motonetin, merkkiliikkeen vai jotkut muut? Ainakin OEM ja Lemfördereissä on suorat pinnat vastapuolella että saa jakarilla kiinni.
                              Tiedä häntä oliko vanhat OEM vai Kiina kuraa. Pintoja lenkille ei ollut sen verta katsoin kun ne nakattiin irti. Uudet tuli Shmiidiltä.
                              Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                              Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                              Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                              If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                              Top Gear review

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎