Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 mittaristo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaakeli
    Newbiemmer
    • Oct 2013
    • 20
    • Lappeenranta

    e46 mittaristo

    Eli tällaista vikaa ilmeni eilen. Töistä kun lähdin, kaikki toimi normaalisti, mut sitten kun päivällä laitoin auton käyntiin kylmänä, tuli mittariston näytölle sana Code. Sit käynnistin auton uudelleen, se pimeni kokonaan eikä toiminu koko mittariston alalaidan merkkivalot, vaihdenäyttö tai se et onko ovi auki.
    Kotiin kun pääsin, irroittelin vähän sulakkeita ( mitä nyt jollain tapaa ymmärsi saksan kielisestä sulakekartasta), lähti näytöt pelaamaan. Sulakkeet näytti kaikki olevan ehjiä.
    Mutta ettei se vaan olisi niin yksinkertaista, niin nyt se nollaa mittariston joka kerta kun virrat laittaa päälle. Samalla jää kierrosluku-, bensa- ja lämpömittari siihen asentoon missä ne olikin.
    Mistähän tota vikaa lähtis metsästämään? Kaikki toimii kuitenkin normaalisti ajossa.
    Akunkengän irroituksesta ei ollut apua vaivoihin.

    Niin, ja samalla tuntuu ton ilmastoinninkin ääni muuttuneen erilaiseks. Ennen se on lähteny hiljaisemmin pyörimään kun lämpimänä on käynnistäny. Nyt se surraa niin kuin sekin nollautuis jotenki?
    Last edited by kaakeli; 19-01-2014, 12:13.
  • kaakeli
    Newbiemmer
    • Oct 2013
    • 20
    • Lappeenranta

    #2
    Voiskohan virtalukon pohja aiheuttaa ton? Kun kääntää virrat 2-asennosta suoraan nollaan niin sit noi mittarit jää asentoonsa, mut kun kääntää eka siihen 1-asentoon, laskee mittarit. Siitä taas nollaan niin mittariston valot palaa sekunnin kaks ennen ku sammuvat.
    Eli vois kuvitella et toi ei saa nyt mitään virtaa nolla-asennossa. Luulis et siel joku virta pitää olla et noi kellot ja ajotietokoneen lukemat säilyy. Mistä se virta tulee?

    Comment

    • kaakeli
      Newbiemmer
      • Oct 2013
      • 20
      • Lappeenranta

      #3
      Vastaan itse itselleni..
      Eli homma tuli kuntoon kun laittoi sulakkeen nro 43 paikalleen. En vaan ymmärrä että mitä on tapahtunut. Tässä hetki sitten tutkin sulaketaulua uudelleen niin huomasin että ei ollut sulaketta ollenkaan. Koitin penkoa autoa että oisko irtosulaketta missään mutta en löytäny. Aika varmasti siinä eilen oli sulake ku niitä irroittelin ja mielestäni kaikki laitoin heti takaisin paikoilleen Ja ei se ilmankaan näytä toimivan.
      Mysteeriksi jää että mikä siinä alkujaan oli kun meni pimeäksi...

      Comment

      • Temeh
        Newbiemmer
        • Feb 2013
        • 10
        • Pori

        #4
        Lainaan tätä topiccia kun itselläkin sekoili mittaristo tänään jotain omiaan...

        Auto siis -02 330da. Hetki sitten ajelin kotiin päin ja yhtäkkiä koko mittaristo ihan pimeäksi, viisarit nollissa. Hetken ihmettelin että mitäs nyt kun minuutin ajon jälkeen mittarit "käynnistyi". MUTTA, nopeus näytti tarkalleen x2, kierroksiakin taisi olla tuplat, moottorin lämpö jäi nolliin. Naftamittari oli ainoa joka näytti samaa kuin ennen pimenemistä.

        Ajoin kotiin asti ja sammutin auton. Silti nopeus jäi näyttämään n.60 ja kierrokset reilua tonnia??

        En tuolla -20 asteen pakkasessa viitsinyt enempää tutkia asiaa. Mutta olisko tähänkin vaivaan ensimmäinen korjaus ottaa akunkengät irti?
        330da M-Sport2 -02
        *ex 116i -07*
        *ex 320i -96*

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #5
          Vikakoodien luku ja mittaristotestin ajaminen, sanoisin. Jälkimmäinen löytyy salavalikon takaa.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎