Announcement

Collapse
No announcement yet.

330xd etuvetarin suojakumit ei kestä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 330xd Ac Schnizer X-road
    Newbiemmer
    • Nov 2010
    • 4
    • Suomi

    330xd etuvetarin suojakumit ei kestä

    Auto ollut minulla 5 vuotta ja 120tkm jona aikana nyt neljännet kumit paskana. Nämä viimeiset kestikin jopa 4000km. Viimeiset kaksiparia vetäneet kummallisesti alipaineelle ja ruttuun sisäänpäin tuon kumin, ja nyt tuolta rutun pohjasta rasvat tirskuaa. Yleensä murtuvat poikki sisemmästä päästä. Miten näitä pitää asennella että kestävät? Ja mikä tuon alipaineen kehittää? Vaihtamiset tehnyt huoltofirma sanoo että pitää olla klemmarit tiukassa ja tiiviit jotta rasvat pysyy, katsastusinssin mielestä tulisi olla sen verran väljästi että ilmaantuvat eivätkä lontahda noin sisäänpäin... Ota näistä sitten selvää! Kommentteja ja samoja ongelmia kellään?
    Attached Files
  • Ovaali
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 242
    • Ylivieska

    #2
    Onko nuo jotain ylivedettäviä yleismallin suojakumeja? Oman kokemuksen mukaan eivät kestä käyttöä kuin hetken.

    Comment

    • 330xd Ac Schnizer X-road
      Newbiemmer
      • Nov 2010
      • 4
      • Suomi

      #3
      Originally posted by Ovaali View Post
      Onko nuo jotain ylivedettäviä yleismallin suojakumeja? Oman kokemuksen mukaan eivät kestä käyttöä kuin hetken.
      Edelliset oli KL-varaosasta hommatut olikohan nyt Löbron tekemät kumit jotka kesti 40tkm ja 1,5 vuotta. Samannäköiset olivat.

      Nämä kuvassa olevat huoltofirma hommasi itse. Pehmeistä kumeista oli puhe.. Tiedä sitten mitä ovat.

      Oletko mistä itse hommannut jos olet kestävät löytänyt?

      Vähän ihmetyttää tuo rakkine kun pihassa olevassa Ducatossa on ehjät alkuperäiset kumit vuodelta -99. Se lähtee myös käyntiin pakkasella mutta se on toinen tarina se....

      Comment

      • Ovaali
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 242
        • Ylivieska

        #4
        Orkkista laitoin tilalle. Tosin kyseessä oli etuveto japsi, mutta kuitenkin.

        Comment

        • juxo
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 301
          • Jyväskylä

          #5
          Mites matala tuo auto on? Itellä ainakin vetarit eika ilkeissä "kulmissa" ja sen kyllä näkee suojakumeista, vuos sitten vaihdettu ulomman murroksen suojakumi on ihan viittä vaille rikki(halkeillut).

          Tiedä sitten mistä tuo lontolle vetäminen johtuu, ennenkun ostin ton oman xd:n niin siihen oli vaihdettu suojakumit toiseen vetariin ja toinen oli uusi. Puolen vuoden ajelun jälkeen huomasin, että uudessa vetarissa oli suojakumit ihan ok, mutta toisessa oli ulomman murroksen kumi lontossa. Itse kun vaihdoin kumit niin laitoin rasvaa varmaan turhankin paljon(ylimääräiset tuli kyllä vetarin ja kumin välistä pois vaikka oli kuinka kireällä klemmarit). Sen koommin ei ole lontolle mennyt. Onhan se vähän ärsyttävä kun roiskii ylimääräiset rasvat pois, mutta eipähän mee lontolle ja siten käyttöikäkin on kyllä pidempi.
          G05 X5 45e Msport
          E70 X5 35d
          E36 Compact VR6T
          E60 M5 VR6T
          E92 VR6T Build

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎