Selvä, kiitos.
Kannattaako autoon asentaa minkä asteinen termostaatti? Varaosaliike tuntuu tarjoavan 105-asteista termostaattia, kuullostaa vaan niin hurjan korkealta. Vaikka eihän se siinä vielä keitä kun paine nostattaa kiehumispistettä, mutta kuitenkin kuullostaa hurjan korkealta. Varmasti on saatavissa bmw-huollolta noin 90asteisiakin.
Eli mitä suosittelette?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lämpenemisongelma
Collapse
X
-
Asiaan tuli selvyys, soitin bemarin huoltoliikkeelle. Eli tässä 1,9 koneessa ei ole EGR-termostaattia, joten vika rajoittuu siis melko pitkälti päätermostaatin puoleen.
Leave a comment:
-
-
Lämpenemisongelma
Joo elikkäs tuommoinen 98 vuoden 1,9 koneella oleva baijerilainen rupes yhenäkin lämpöjen kanssa pelleilemään. Nyt vielä viime viikolla vaikka kovat pakkaset oli, nousi lämmöt normaalisti puoleen väliin ja puhallin puhalti jotenkuten lämmintä ( haaleaa) mutta nyt yhen äkin autosta lämmöt ei nouse kuin siihen lämpömittarissa olevan sinisen palkin ylälaitaan, eli ei juuri ollenkaan,sekä lämmitin puhaltaa kylmää. Puhuuvat, että vika on yleensä EGR-termostaatissa, mutta käsittääkseni tuossa 1,9 neloskoneessa sitä termaria ei ole? Joten vika todennäköisesti päätermostaatissa, eikö vain?
Lisäksi polttoaineenkulutus on todella kova kun lämmöt eivät ole nousseet riittävän korkealle.
Vielä yksi kymysys, onko näissä E46 korimallin bemareissa yleensä vihreät vai punaiset jäähynesteet?
Kiitokset vastauksistaTags: None
-
Leave a comment: