Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320D 2004 Ei käynnisty turbo remontin jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BmwE46D
    Newbiemmer
    • Feb 2014
    • 15
    • pieksämäki

    E46 320D 2004 Ei käynnisty turbo remontin jälkeen

    Kyseiseen kapineeseen tuli ahtimen vaihdon jälkeen mystinen vika, auto ei lähde käyntiin millään ilveellä ja vinkkejä kaivataan.
    Turbon vaihdoin yläkautta ja jouduin purkamaan venttiilikopan ja suuttimet pois kannesta samalla. käynnistyi hienosti ennen remppaa. Jotenkin vahvasti viittaisi polttoaine puoleen. Onko suuttimilla joku tietty järjestys? Purkaessa en merkinnyt millään ja kasasin arvalla paikalleen. polttoaine pumpun paineen noustua yrittää käydä vaivalloisesti sekunnin kaksi...
    Vikakoodit luettu autocomilla ja antaa viaksi vain 2,3 ja 4 sylinterin hehkut+unknown code. Mystistä myös että kun suuttimesta repäisee liittimen irti ei anna siitä vikakoodia ollenkaan?:think

    Nyt tarviis vinkkiä kiperään probleemaan viisaammilta kiitos!
  • BmwE46D
    Newbiemmer
    • Feb 2014
    • 15
    • pieksämäki

    #2
    Ja akku oli irti remontin aikana pari viikkoa jos tällä jotain vaikutusta asiaan ja "nollannut" jotain jostain?

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      Tapahtuuko avaimen käännöstä mitään, tuleeko mistään ääntä?

      Jos ei, tarkista akun jännite, liian alhaisella jännitteellä ei startti pyörähdä, virtalukon pohja finaalissa tai startti ei saa virtaa (akun liitos löysällä).

      Jos lupaa eli startti pyörii niin startti ei ehkä pyöritä riittävän reippaasti, startti finaalissa.

      Jos pyörittää riittävästi, onko DDE:n sulake ja rele ehjät, nostaako railpaineen riittäväksi eli yli 300 bar ja onko nokka-akselin sekä kampiakselin anturin kunnossa. Jos jompi kumpi anturi irti tai rikki, DDE ei anna starttilupaa. Jos paineet ei nouse, niin railin paineanturi viallinen, suutin vuotaa tai korkeapainepumppu ei tuota riittävästi painetta. Toimiiko siirtopumppu, siirtopaineen tulee olle yli 3 bar.

      Vikakoodit INPAlla lukuun.

      Comment

      • BmwE46D
        Newbiemmer
        • Feb 2014
        • 15
        • pieksämäki

        #4
        Starttaa hyvin ja akussa jännitettä, ladattu on. Virrat päälle laittaessa lähtee pumppu kuskin penkin alla hyrräämään. Painetta näyttää railissa 2bar ja startatessa 500bar... täytyy tosiaan tutkia tarkemmin mitä inpa näyttää. Kuulin myös merkkihuollosta jutun että tankkiin 10l lisää löpöä niin saattaa herättää henkiin?! Mutta mihin tämä muka perustuu?

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          #5
          Originally posted by BmwE46D View Post
          Starttaa hyvin ja akussa jännitettä, ladattu on. Virrat päälle laittaessa lähtee pumppu kuskin penkin alla hyrräämään. Painetta näyttää railissa 2bar ja startatessa 500bar... täytyy tosiaan tutkia tarkemmin mitä inpa näyttää. Kuulin myös merkkihuollosta jutun että tankkiin 10l lisää löpöä niin saattaa herättää henkiin?! Mutta mihin tämä muka perustuu?
          Tankkipumppua varmaan epäilevät, sen voi katsoa mittariston salavalikosta, että onko oikea puoleisessa tankissa polttoainetta. Toisaalta sen näkee polttoaine putkistakin onko ilmakuplia...
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • BmwE46D
            Newbiemmer
            • Feb 2014
            • 15
            • pieksämäki

            #6
            Voiko johtua pelkästään siitä että hehkut pois pelistä? Tallissa kumminkin 10 astetta lämmintä. ..

            Comment

            • Retze
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 422
              • Keski-Suomi

              #7
              Onko railputken päässä olevat liittimet hyvin kiinni?
              nyk. jalkapelillä
              ex BMW 320i

              Comment

              • kye
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 320
                • Forssa

                #8
                Esipaineen pitäis olla siirtopumpun käydessä n. 3,5-4,0 bar.
                - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                - N42/46 jakopäät
                - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                tied. 0407247465

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  Hehkujen toimimattomuus vaivaa vasta noin -15 ja alle lämpötiloissa, mikäli akku ja startti ovat iskussa. +10 ei pitäisi olla mitään väliä.

                  Millaisia vikakoodeja jäi?

                  Comment

                  • ASDTurku
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2013
                    • 145
                    • Turku

                    #10
                    Hämmästelin kerran vastaavaa tapausta. Yritettiin käyttää ilman imusarjaa
                    ja ei käynyt kun 2 sekunttia. Kun sarjan laittoi paikilleen jo alkoi käymään.

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #11
                      Tarkista ettei suuttimien johdot ole jääneet imusarjan väliin..

                      Tarkempiin arvauksiin pitäisi lukaista vikakoodit jollain oikealla softalla seuraavaksi.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • BmwE46D
                        Newbiemmer
                        • Feb 2014
                        • 15
                        • pieksämäki

                        #12
                        Liittimet ja kaikki on kiinni, imusarjaa myöten kuten kuuluukin
                        Rail paine tosissaan se 2bar. Korkeapaine pumppu sökö kuskinpenkin alla ja ei jaksa nostattaa painetta?

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          #13
                          Siirtopumppu on kuskin penkin alla. Korkeapainepumppu on moottorilohkossa kiinni.

                          Jos railin paine on 2bar niin sitten on korkeapainepumppu tai määräsäädin tai railin paineanturi täysin finaalissa.

                          Jos siirtopaine on 2bar niin siirtopumppu vaihtoon, siinä ei köyhdy tolkuttomasti. Harkitsisin joko alkuperäistä, Boschia tai Pierburgia. En pistäisi 100€ euroa tuntemattomaan tarvikeosaan.

                          Comment

                          • BmwE46D
                            Newbiemmer
                            • Feb 2014
                            • 15
                            • pieksämäki

                            #14
                            vika löytynyt! cooleri täynnä öljyä joten aiheutti huonon käyntiin lähtemisen+ilmaa polttoainejärjestelmässä.

                            Comment

                            • Retze
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 422
                              • Keski-Suomi

                              #15
                              Toisaalta hyvä ettei lähtenykkään. Ois imassu öljyt palotilaan ja koneen jumiin tai ryntäämään.
                              nyk. jalkapelillä
                              ex BMW 320i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎