Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 etupää kolisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luiGiii
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 38
    • Oulu

    E46 etupää kolisee

    Mikähän se mahtais mutterivirityksessä kolista?

    Vehkeenä E46 328i M-Sport alustalla. Aluksi keula kolahteli vaan vähän kuopissa/töyssyissä, mutta nyt alakaa oleen melekosta kolinaa pienemmissäki paukuissa. Kolinaa kuuluu molemmin puolin autoa. Mielestäni ei sen kummemmin ole ajettavuuteen vaikuttanut, eikä ongelma esiinny muulla tavalla ku kolisemisena.

    Sachsin iskarit vaihettu syksyllä jokanurkkaan, iskareiden yläpäät vaihettu myös, jouset on ehyet, etuvakaajan kumit on powerflexit, alatukivarret vaihdettu nyt ja puslat powerflexit, koiranluut vaihdettu nyt.

    Alkaa huumori loppua, joten osaisko joku viisaampi vielä kertoa mahdollisia kolinan aiheuttajia ja millä tavalla vielä voisi kokeilla missä vika?

    Kiitos ja anteeksi
    E83 X3 3.0SD Alpinweiss M-Sport
    E46 330iA "M-Sport"
    ex E46 328i Individual M-Sport R.I.P.
    ex E36 325TDS
  • H3nxu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2011
    • 777
    • Kerava

    #2
    Hammastanko?

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3144
      • Tampere

      #3
      Totaalisen kuoleentuneet anti-rattle clipit etujarruissa?

      Comment

      • bmw89
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 566
        • Ulvila

        #4
        iskarien yläpäät kasattu oikein?
        -E30 "316i"

        ex. e46 328i,

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #5
          Iskarin yläpäälle myös ääni jos vakaajan uudet flexit on oikean kokoiset ettei pääse niihin kolistamaan

          Comment

          • luiGiii
            Bimmer Rookie
            • May 2012
            • 38
            • Oulu

            #6
            Yläpäät on oikein ja kunnolla kiinni. Tuo kolina sen verran jämerämmän kuulosta että tuskin jarrujen klipsuista lähtee. Ja vakaajan flexit on just eikä melekeen. Tuosta hammastangosta en sitten tiiä? Millä sen voisi testata että se olisi se? Nyt alkoi jo tärähtelemään kun moottorin käynnistää ja sammuttaa. Moottoritukikumet tjsp?
            E83 X3 3.0SD Alpinweiss M-Sport
            E46 330iA "M-Sport"
            ex E46 328i Individual M-Sport R.I.P.
            ex E36 325TDS

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3144
              • Tampere

              #7
              Tukikumien ei kuvittelisi kolisevan bensakoneessa, mutta voihan ne silmämääräisesti tarkistaa, taskulampulla tuikkimaan. Räjähtäneestä tukikumista ei voi erehtyä, voi myös varovaisesti tarkistaa: KLIK.

              En usko että ne anti-rattle clipit ääntelee vaan ulommat jarrupalat joita tuo clip pitää kiinni ettei ne kilistä.

              Comment

              • luiGiii
                Bimmer Rookie
                • May 2012
                • 38
                • Oulu

                #8
                Originally posted by MNi View Post
                Tukikumien ei kuvittelisi kolisevan bensakoneessa, mutta voihan ne silmämääräisesti tarkistaa, taskulampulla tuikkimaan. Räjähtäneestä tukikumista ei voi erehtyä, voi myös varovaisesti tarkistaa: KLIK.

                En usko että ne anti-rattle clipit ääntelee vaan ulommat jarrupalat joita tuo clip pitää kiinni ettei ne kilistä.
                Joo ei se moottori ainakaan siellä heilu tuolla tavalla että huomais. Ja niistä jarruista lähtis kimakampi kilinä ku mitä tuo on. Enemmän semmosta jämäkämpää kolahtelua. Semmonenkin tuli nyt uus ominaisuus että pienillä kierroksilla vetopäällä vähän jyrisee
                E83 X3 3.0SD Alpinweiss M-Sport
                E46 330iA "M-Sport"
                ex E46 328i Individual M-Sport R.I.P.
                ex E36 325TDS

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3144
                  • Tampere

                  #9
                  Kyllähän se ääni voi kiertää kun koko voimalinja on yhtä kumilimppua lukuun ottamatta kiinni toisissaan. Laatikon tukikumit? Tukilaakeri?

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    #10
                    Ääni moottorin tukikumeille.
                    Laatikon kumit tais olla yhtä kumia vaan niin ne ei niin helposti murene vs. moottorin öljytäytteiset kumit.
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • luiGiii
                      Bimmer Rookie
                      • May 2012
                      • 38
                      • Oulu

                      #11
                      Noniin, sai auton nosturille. Vänkärinpuolen moottorin korvakkohan siellä oli ottanu siipeensä ja oli enää yhellä pultilla kiinni.
                      E83 X3 3.0SD Alpinweiss M-Sport
                      E46 330iA "M-Sport"
                      ex E46 328i Individual M-Sport R.I.P.
                      ex E36 325TDS

                      Comment

                      • ärde
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2012
                        • 72
                        • Helsinki

                        #12
                        Mites nuo etutukivarren pallonivelet tai takahelat? Mulla ainakin edellisessä nelikutosessa aiheutti samanlaiset oireet.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎