Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 325d(M57N2) nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bouma
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 3108
    • Tampere

    E91 325d(M57N2) nykii

    Moro,

    Eli vikana on kylmänä nykiminen/nypyttäminen. Ja vain ja ainoastaan kylmänä. Esim pieneen ylämäkeen noustessa alkaa nykiminen tai täyskaasu kiihdytys. Lämpimällä koneella auto toimii kuin unelma ja ei edes joka kerta kylmällä koneella tee tuota nykimistä. En tiedä onko mun omaa kuvitelmaa mutta tuntuu että dpf polton jälkeen se ei nyi pariin seuraavaan päivään kylmänä. Vikakoodeissa oli dpf:stä joku vikakoodi mutta ei ole poiston jälkeen ilmaantunut uudestaan. Ja tässä suuttimien arvot lämpimällä koneella:

    -1,02 mg
    -0,17 mg
    0,74 mg
    0,41 mg
    0,42 mg
    -0,42 mg
    MB CLS-12 350CGI AMG

    MYSTINEN.FI
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Originally posted by Bouma View Post
    Moro,

    Eli vikana on kylmänä nykiminen/nypyttäminen. Ja vain ja ainoastaan kylmänä. Esim pieneen ylämäkeen noustessa alkaa nykiminen tai täyskaasu kiihdytys. Lämpimällä koneella auto toimii kuin unelma ja ei edes joka kerta kylmällä koneella tee tuota nykimistä. En tiedä onko mun omaa kuvitelmaa mutta tuntuu että dpf polton jälkeen se ei nyi pariin seuraavaan päivään kylmänä. Vikakoodeissa oli dpf:stä joku vikakoodi mutta ei ole poiston jälkeen ilmaantunut uudestaan. Ja tässä suuttimien arvot lämpimällä koneella:

    -1,02 mg
    -0,17 mg
    0,74 mg
    0,41 mg
    0,42 mg
    -0,42 mg
    Tuskin suuttimista johtuu. Pystyt ilmeisesti itse katsomaan koodit ja livedataa? Jos näin niin imuilman lämpötila olisi hyvä tarkistaa. Dpf:n arvot, egr:n arvot nykimisen aikana, kokeile ajaa vaikka viikko maf:n pistoke auki ja tapahtuuko tällöin nykimistä.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Iltsu
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 778
      • Espoo

      #3
      Originally posted by Bouma View Post
      Moro,

      Eli vikana on kylmänä nykiminen/nypyttäminen. Ja vain ja ainoastaan kylmänä. Esim pieneen ylämäkeen noustessa alkaa nykiminen tai täyskaasu kiihdytys. Lämpimällä koneella auto toimii kuin unelma ja ei edes joka kerta kylmällä koneella tee tuota nykimistä. En tiedä onko mun omaa kuvitelmaa mutta tuntuu että dpf polton jälkeen se ei nyi pariin seuraavaan päivään kylmänä. Vikakoodeissa oli dpf:stä joku vikakoodi mutta ei ole poiston jälkeen ilmaantunut uudestaan. Ja tässä suuttimien arvot lämpimällä koneella:

      -1,02 mg
      -0,17 mg
      0,74 mg
      0,41 mg
      0,42 mg
      -0,42 mg
      Mulla tekee samaa, tosin lähinnä lämpimänä. Ihan kun löpön syöttö katkeis täydellä kaasulla. Voiskohan dpf-poltosta johtua toi nykiminen? Jossain audifoorumilla arvelivat että dpf-polton aikana pöntön lämpötila on niin korkea, että katkoo syöttöä sen takia.
      Tietty sun tapauksessa se ei voi olla se jos vain kylmänä nykii.

      INPA kun ei mulla toimi tän LCI:n kanssa niin ei voi livedataakaan kurkata.
      Tesla Model Y Performance
      E36 318iS "jäärata/rallicross"

      Comment

      • Homebrew
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 351
        • Paimio

        #4
        Kokeilkaas rasvata turbon siipien säätövivusto, itellä loppu vastaavanlaiset nykimiset siihen.
        Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
        Ex. E91 330d -07

        Comment

        • sampsah
          Newbiemmer
          • May 2008
          • 22
          • Lohja

          #5
          Itellä myös samanlaisia oireita Vikakoodi oli 4 sylinterin suutin activation. Suutin vaihdettiin ,eikä auttanut. Olis kiva saada vinkkejä tähän hommaan
          e90 325d M-sport
          e36 325i coupe
          EX- e39 528i
          EX- e30 316i
          EX- e28 520i

          Comment

          • Bouma
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 3108
            • Tampere

            #6
            Joo tänään huomasin että sellasta nykimistä tapahtui nyt myös tyhjäkaynnillä kylmänä. Mutta lämpimänä ei mitään ongelmaa. Torstaina ja Perjantaina ei ollut mitään ongelmia kylmänä. Itsellä ei inpaa mutta ei taaskaan mitään vikakoodeja kaverin inpalla kun kurkkas eikä päästy live dataan käsiksi. Itselle tulossa inpa ja täytyy perehtyä live dataan ja tarkkailla mm sitä imuilmanlämpöä kylmänä ja lämpimänä sekä suuttimia kylmänä ja lämpimänä. Helvetin ärsyttävä vika kyllä, pakko selvittää vaikka väkisin.
            MB CLS-12 350CGI AMG

            MYSTINEN.FI

            Comment

            • Iltsu
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 778
              • Espoo

              #7
              Itellä ei myöskään vikakoodeja. Tänään pätki taas - lämmöt oli 96c motarilla, eli dpf poltto oli päällä.
              Tuntuu nykivän vain polton aikana.
              Tesla Model Y Performance
              E36 318iS "jäärata/rallicross"

              Comment

              • jusa90
                Newbiemmer
                • Jan 2011
                • 9
                • Tampere

                #8
                Autona 330xd M57N2 ja saamaa nykimistä toisinaan kiihdyttäessä. Ei tarvi edes täyskaasukiihdytystä kun veto pätkii. Lämmöt on ollu max 75 ja termari on menossa vaihtoon. Myös dpf poisto on ohjelmassa jossain vaiheessa. Polttoa ei mielestäni ole tapahtunut vielä kertaakaan. Olen ajatellut nykimisen johtuvan tukkeutuneesta pöntöstä kunnes tänään ilmeni uusi ongelma. Auto seisoin viikon eikä lähtenyt heti käyntiin. Starttasin useamman sekunnin ajan eikä mitään, sama toisen kerran eikä lähteny käyntiin. Kolmannella kerralla käynnistyi kun hetken pyöritti. Onko tämä normaalia näis diesel bemuis? Voisikohan vika polttoainelinjassa tai -pumpussa aiheuttaa myös tuon nykimisen?

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #9
                  Originally posted by jusa90 View Post
                  Autona 330xd M57N2 ja saamaa nykimistä toisinaan kiihdyttäessä. Ei tarvi edes täyskaasukiihdytystä kun veto pätkii. Lämmöt on ollu max 75 ja termari on menossa vaihtoon. Myös dpf poisto on ohjelmassa jossain vaiheessa. Polttoa ei mielestäni ole tapahtunut vielä kertaakaan. Olen ajatellut nykimisen johtuvan tukkeutuneesta pöntöstä kunnes tänään ilmeni uusi ongelma. Auto seisoin viikon eikä lähtenyt heti käyntiin. Starttasin useamman sekunnin ajan eikä mitään, sama toisen kerran eikä lähteny käyntiin. Kolmannella kerralla käynnistyi kun hetken pyöritti. Onko tämä normaalia näis diesel bemuis? Voisikohan vika polttoainelinjassa tai -pumpussa aiheuttaa myös tuon nykimisen?
                  Siirtopumppu saattaa olla kuvauksesta päätellen vaihtokunnossa. Siirtopaineet tarkkailuun.
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • Iltsu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 778
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by Iltsu View Post
                    Itellä ei myöskään vikakoodeja. Tänään pätki taas - lämmöt oli 96c motarilla, eli dpf poltto oli päällä.
                    Tuntuu nykivän vain polton aikana.
                    Päivitetäänpä tätä: ei oo nykinyt kertaakaan dpf:n poiston jälkeen, nyt ajettu 20tkm.
                    Last edited by Iltsu; 22-09-2014, 21:03.
                    Tesla Model Y Performance
                    E36 318iS "jäärata/rallicross"

                    Comment

                    • Insto
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 59
                      • Lahti

                      #11
                      Joka vanhoja muistelee...

                      Originally posted by jusa90 View Post
                      Autona 330xd M57N2 ja saamaa nykimistä toisinaan kiihdyttäessä. Ei tarvi edes täyskaasukiihdytystä kun veto pätkii. Lämmöt on ollu max 75 ja termari on menossa vaihtoon. Myös dpf poisto on ohjelmassa jossain vaiheessa. Polttoa ei mielestäni ole tapahtunut vielä kertaakaan. Olen ajatellut nykimisen johtuvan tukkeutuneesta pöntöstä kunnes tänään ilmeni uusi ongelma. Auto seisoin viikon eikä lähtenyt heti käyntiin. Starttasin useamman sekunnin ajan eikä mitään, sama toisen kerran eikä lähteny käyntiin. Kolmannella kerralla käynnistyi kun hetken pyöritti. Onko tämä normaalia näis diesel bemuis? Voisikohan vika polttoainelinjassa tai -pumpussa aiheuttaa myös tuon nykimisen?
                      Hei, omassa -08 325d:ssä ilmenee kylmänä samanlaista nykimistä/pätkimistä tyhjäkäynnillä ja reippaammissa kiihdytyksissä. Käynnistymisen kanssa ei ole ollut ongelmia. Vikakoodeja ei INPAlla löytynyt enkä ole yksin ajellessa pystynyt live-dataakaan hirveästi seuraamaan. Kai matalista syöttöpaineista pitäisi jonkinlaista koodia tulla?

                      DPF ei varustelistalta osunut silmään vaikka kai sen näistä malleista pitäisi jo löytyä. Sisältyykö DPF jonkin toiseen varustekoodiin?
                      MB S213 -17, 127tkm -
                      Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
                      Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
                      Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
                      Ex: E46 318i -98

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Insto View Post
                        Hei, omassa -08 325d:ssä ilmenee kylmänä samanlaista nykimistä/pätkimistä tyhjäkäynnillä ja reippaammissa kiihdytyksissä. Käynnistymisen kanssa ei ole ollut ongelmia. Vikakoodeja ei INPAlla löytynyt enkä ole yksin ajellessa pystynyt live-dataakaan hirveästi seuraamaan. Kai matalista syöttöpaineista pitäisi jonkinlaista koodia tulla?

                        DPF ei varustelistalta osunut silmään vaikka kai sen näistä malleista pitäisi jo löytyä. Sisältyykö DPF jonkin toiseen varustekoodiin?
                        Lataa testo (löytyy tältä foorumilta), niin saat live-datat logiin joita voi kotona sitten lenkin jälkeen tutkailla.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Croway
                          Bimmer Rookie
                          • May 2016
                          • 147
                          • Karjalan perämetsät

                          #13
                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          Tuskin suuttimista johtuu. Pystyt ilmeisesti itse katsomaan koodit ja livedataa? Jos näin niin imuilman lämpötila olisi hyvä tarkistaa. Dpf:n arvot, egr:n arvot nykimisen aikana, kokeile ajaa vaikka viikko maf:n pistoke auki ja tapahtuuko tällöin nykimistä.
                          Jos MAF pistokkeen ottaa irti, niin mitä pitäisi tapahtua?

                          Itsellä laski tehot hurjasti ja kulutus pieneni..?
                          F11 LCI 530d xDrive -16

                          Ex: BMW 325d E90 LCI -09

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Croway View Post
                            Jos MAF pistokkeen ottaa irti, niin mitä pitäisi tapahtua?

                            Itsellä laski tehot hurjasti ja kulutus pieneni..?
                            Muistelisin, että MAF irti moottorinohjaus määrittää syötettävän dieselin määrän todellisen (mitatun) ahtopaineen perusteella. Nyt kun siellä sitä ahtoa ei paljoa ole, syöttämäärä pienenee reippaasti -> savutus loppuu, tosin samalla tehotkin tippuvat. Nyt seos on sellainen kun kuuluukin, joten kulutus pienenee.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Croway
                              Bimmer Rookie
                              • May 2016
                              • 147
                              • Karjalan perämetsät

                              #15
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Muistelisin, että MAF irti moottorinohjaus määrittää syötettävän dieselin määrän todellisen (mitatun) ahtopaineen perusteella. Nyt kun siellä sitä ahtoa ei paljoa ole, syöttämäärä pienenee reippaasti -> savutus loppuu, tosin samalla tehotkin tippuvat. Nyt seos on sellainen kun kuuluukin, joten kulutus pienenee.
                              Jännä että tehotkin laskee.. Ainaki miun järjen mukaan tehot menisi hukkaan jos ilman ja polttoaineen seos ei olisi oikea...?

                              Vittu missä se ahtovika voi olla ku mistään ei pihise eikä puhise ne paineet pois? Jos oli edelleen baarin jäljessä ne. Missä kohdin se ahtopaineanturi on turbon jälkeen?
                              F11 LCI 530d xDrive -16

                              Ex: BMW 325d E90 LCI -09

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎