Announcement

Collapse
No announcement yet.

mistä 335is putki ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erg0z
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 43
    • Kaarina

    mistä 335is putki ?

    Elikkäs mistä porukka on hommannut putkistoja vehkeisiin ?

    Marteliukselta kysäsin, ja aika suolasen hintasia oli supersprintin downpipet ja katit (n 2000e pari). :think

    Joku viisaampi jos osanee auttaa mistä kandee noita kysäistä

    Auto siis e93 335is cabrio -11
    Bmw 330ci cabrio -02
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2175
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by erg0z View Post
    Elikkäs mistä porukka on hommannut putkistoja vehkeisiin ?

    Marteliukselta kysäsin, ja aika suolasen hintasia oli supersprintin downpipet ja katit (n 2000e pari). :think

    Joku viisaampi jos osanee auttaa mistä kandee noita kysäistä

    Auto siis e93 335is cabrio -11
    Veikkaisin että pääasiassa ei mistään. Ei näihin ole mitään mieltä putkistoa uusia.

    Väljemmillä downpipeillä kyllä saa voimaa ja ääntä, mutta muu putkisto ei enää voimaa lisää.

    Ulostulothan tuleekin jo molemmille puolille.

    Eikös is:ssä ole jo Performance-putkisto? Jos on niin, kova tai kuuro sälli oot jos haluat vielä enemmän meteliä avoautoon. Jos ei ole ja haluat lisää meteliä, niin voit modata tai modauttaa alkuperäisestä putkistosta perfermonce-tyyliseksi (liikaa meteliä katittomien DP:tten kanssa). Ja tietysti sen putkiston läpän vois poistaa tai ottaa pois käytöstä.

    Jos haluat vaan erilaiset ulostulot, niin ne kannattaa tehdä tai teettää alkuperäiseen putkistoon.
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • erg0z
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 43
      • Kaarina

      #3
      no äänet on kyllä ihan jees, mutta ei se nyt omaan korvaan ota vaikka kovenisivatkin. Mutta tosiaan, voimaa meinasin? vai ahdistaako tuo putki kuinka paljon? Auto menossa tulevana la ohjelmoitavaksi.
      Bmw 330ci cabrio -02

      Comment

      • erg0z
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 43
        • Kaarina

        #4
        Ja mikä tuo läppä ? Sellainen näyttää olevan kuskin puolella, aika loppupäässä. mutta mitä virkaa sillä on, kun se näyttää olevan koko ajan auki ?
        Eli onko siis voitu jo poistaa käytöstä?
        Bmw 330ci cabrio -02

        Comment

        • Hiace
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2011
          • 1203
          • Helsinki/Joensuu

          #5
          Kuskin puolella on joo. Katso taskulampulla sisään, lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä pitäisi olla läppä kiinni. Kokeile kans avata läppä ja katso riittäisikö mökä. Ainakin E91:ssä kontin vasemman puolen huopaluukun alla on 1 noin sentin paksuinen liitin alipainesolenoidille. Liittimen kun irroittaa niin läppä on aina auki. Itsellä ei ainakaan anna vikakoodia tuosta.

          Ja jos läppä on jostain syystä aina auki, tsekkaa meneekö läpän kohdalle alipaineletkua, jos ei niin sitä kautta on sitten tuo aukeaminen tehty.
          F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

          Comment

          • erg0z
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 43
            • Kaarina

            #6
            Ok! no olen tuota läppää tutkaillut, kun pitää ärsyttävää ääntä tietyillä kierroksilla(varsinkin kylmänä.).

            Mutta läppä näyttää olevan koko ajan auki, oli kone lämmin tai ei?
            Bmw 330ci cabrio -02

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2175
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by erg0z View Post
              no äänet on kyllä ihan jees, mutta ei se nyt omaan korvaan ota vaikka kovenisivatkin. Mutta tosiaan, voimaa meinasin? vai ahdistaako tuo putki kuinka paljon? Auto menossa tulevana la ohjelmoitavaksi.
              Putkisto on erittäin avara. Ei oo taidettu yleensä vielä 600hv:n vehkeisiinkään muuta tehdä putkistolle kuin kattien poisto. Katit ja downpipet nyt ensisijassa ahdistaa, mutta niiden poistaminen voi olla kimurantimpi homma. En tiedä saako niitä softaamalla pois, muutoin auto antaa vikakoodia eikä mene katsastuksesta läpi.
              Last edited by Veeksi; 15-04-2014, 18:25.
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • erg0z
                Bimmer Rookie
                • May 2006
                • 43
                • Kaarina

                #8
                Okei, no ehkä sitten mennään pelkällä ohjelmalla
                Bmw 330ci cabrio -02

                Comment

                • JP-76
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 1060
                  • Kanta-Häme

                  #9
                  Ar desing ainakin tekee 3" downpipea kisakateilla joten ongelmia sen osalta ei ole.

                  Joka tapauksessa itse suosittelisin harkitsemaan vielä tuota ohjelmointia ja katsomaan tuonne JB4:n suuntaan.

                  Kyseisessä kikkareessa on kuitenkin niiiin paljon enemmän ominaisuuksia/ potentiaalia kuin pelkässä softauksessa.
                  Kalusto:
                  BMW 550i xDrive -14
                  BMW S1000R -17
                  Toyota Proace -15

                  Comment

                  • erg0z
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 43
                    • Kaarina

                    #10
                    Olen täältä tuosta kyllä lukenut paljon. Pystyykö kyseisen palikan asentamaan itse, ja mistä tuollainen kannattaisi tilata ?

                    Onko tuossa siis eri karttoja mitä valita jnejne?
                    Last edited by erg0z; 16-04-2014, 09:46.
                    Bmw 330ci cabrio -02

                    Comment

                    • Tiik
                      BTCF Member
                      • Apr 2012
                      • 497
                      • Vantaa

                      #11
                      Lisää tietoa löydät myös esim. n54tech.comista!

                      Mutta tiivistettynä kyllä, löytyy eri ohjelmia ja mikäli haluat modata autoasi enemmän, ei uudelleensoftaamiselle ole tarvetta, vaan JB4 hoitaa muutokset "itse". Laite on itse asennettavissa, netistä löytyy hyviä diy-ohjeita tähän ja maksaa n. 500€ kotiin toimitettuna.

                      Ohjelmien vaihto ja muutkin toiminnot tapahtuvat rattinäpeillä näppärästi, toiminnot toimivat jopa ajon aikana!

                      Comment

                      • JP-76
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 1060
                        • Kanta-Häme

                        #12
                        Täältä löydät JB4:n: http://www.burgertuning.com/jb4_pnp_...nce_tuner.html

                        Täältä löytyy tuo AR Designin downpipe: http://www.ardesign.info/store/ar-de...race-cats.html
                        Kalusto:
                        BMW 550i xDrive -14
                        BMW S1000R -17
                        Toyota Proace -15

                        Comment

                        • Hiace
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2011
                          • 1203
                          • Helsinki/Joensuu

                          #13
                          Virityksestä kannattas varmaan jatkaa täällä:

                          ja tämäkin kannattaa lukasta:
                          F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                          Comment

                          • Pohjoisen Poika
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2014
                            • 464
                            • Lappi

                            #14
                            Ihanan kallista

                            Originally posted by JP-76 View Post
                            Ar desing ainakin tekee 3" downpipea kisakateilla joten ongelmia sen osalta ei ole.

                            Joka tapauksessa itse suosittelisin harkitsemaan vielä tuota ohjelmointia ja katsomaan tuonne JB4:n suuntaan.

                            Kyseisessä kikkareessa on kuitenkin niiiin paljon enemmän ominaisuuksia/ potentiaalia kuin pelkässä softauksessa.
                            Onko kellään ollut vielä varaa ottaa kisakatillisia Downpipeja testiin? Melko paljon hinnakkaammat kuin tavalliset. Voisi kuitenkin olla sen arvoista jos sillä tulevaisuudessa välttää ongelmat katsastuksien yhteydessä.
                            Onko edes mutua minkäverran katit vie tehoja, vakio turbot + JB4 + ilmanlämmittimet paketista (DCI)?
                            Mitä tuolta pitää raksia että saa suoraan vakio putkien paikalle sopivat putket?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎