Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi tekijä lukkoperäbisneksessä (kimppatilaus?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2177
    • Kuopio

    Uusi tekijä lukkoperäbisneksessä (kimppatilaus?)

    Tuli vastaan tällainen uusi peluri lukkoperäbusineksessä kuin MFactory (http://www.teammfactory.com/). Firma on vissiin tutumpi Honda-miehille, mutta nyt lukkoyksiköitä tehdään myös BMW:lle. Internet-puheiden mukaan kyseessä on erittäin laadukkaita lukkoja, jotka pitävät, kestävät ja ovat hiljaisia.

    Mikä tässä on kaikkein kivointa, niin hintaluokka on aivan toista kuin Wawetrackilla saati Quaifella. MFactoryn lukkoja on saatavina toki levymallisina (kestoa lupaavat johonkin 500 rengasheppaan asti), mutta samaan hintaan saa Quaifen kaltaisia (helical LSD), jotka kestää aikalailla loputtomasti voimaa (ainakin yli 1000 rengasheppa). Molemmat on saman hintaisia. Niin ja mitä se hinta on? Itse tuote Euroopassa 740€ eli ymmärtääkseni ei pitäisi myöskään veroja tai kauheita rahteja tulla. Eikä tässä vielä kaikki. Jos saadaan kokoon 5 tilaajaa, niin ilmeisesti saadaan -20 % alennusta jolloin päästään pikkasen alle 600€/kpl hintaan. Tähän hintaan rupesi minultakin löytymään lukkoperän tarvetta. ...onko muita kiinnostuneita?

    Tässä on nyt tosin 1 ainakin itseä vielä mietityttävä seikka, eli tuo on käypäsä siltään niihin yksilöihin missä on pultattu perä. Osassa on vissiin kiinni hitsattu (minulla luultavasti on tämä). Kiinnihitsatuihin saa kyllä nykyään jonkun asennussarjan mukaan, mutta mulle on vielä vähän epäselvää paljonko se tietää lisähintaa ja miten paljon se vaikeuttaa (kallistaa) asennusprosessia.

    Tästä taulukosta pitäisi auton tyypin ja valmistuspäivämäärän perusteella aueta onko pultattu vai hitsattu: http://www.n54tech.com/forums/showpo...&postcount=152
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17855
    • PKS

    #2
    Siis tarkoitat varmaan, että kuningasratas on hitsattu tasauspyörästöön kiinni :think
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • maagi
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 190
      • Varkaus

      #3
      Oon ehdottomasti kiinnostunut! Sähköpostin luonnoskansiossa on ollut jo pitkään kysely valmiina Quaeifesta, mutta olen malttanut olla lähettämättä pitkälti hinnan takia Mulla on kans hitsattu versio, joten samassa veneessä ollaan...
      G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

      Comment

      • Heikkiher
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 94
        • Vihti

        #4
        Olisin alustavasti kiinnostunut ja linkin perusteella autossani olisi pultattu perä (335iA, Valm.kuukausi: 200703).

        Mitenköhän tuo asennus, onkohan kuinka helppoa jos pultattu versio?

        Comment

        • Komu
          BTCF Member
          • Sep 2004
          • 1039
          • Nurmijärvi

          #5
          Olen kiinnostunut. Hitsattu perä.

          Asennus minua mietityttää kaikkein eniten. Ei ole halukkaita ollut laittamaan quaifea tuonne sisään. Kokonaisen quaifen kasaaman perän vaihtoa on aina ehdotettu.
          Nyt ix m60 2024

          ex:E70 X5 40d + F31 330d
          Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
          Myyty tämäkin335d E91 perheauto
          Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

          Comment

          • tnurmine
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 98
            • Vantaa

            #6
            Jos aloittaja (tai joku muu) lähtee oikealla intensiteetillä kimppatilausta viemään eteenpäin, niin mukana myös!

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2177
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Dualfun View Post
              Siis tarkoitat varmaan, että kuningasratas on hitsattu tasauspyörästöön kiinni :think
              Sitä se luultavasti tarkoittaa.

              Mitenkähän iso homma se on? Tuolta saa vissiin lontooksi siihen sellaiset osat kuin "Ring Gear + Pinion". Samalla vissiin on mahdollista myös muuttaa välityssuhdetta haluamaksi.

              Ilmeisesti heittämällä riittää kiinnostuneita jo pelkästään täältä e9x-puolelta, joten pistän vähän tarkempaa kyselyä, niin tiedetään mitä se hinta tulis kokonaisuudessaan olemaan.
              Last edited by Veeksi; 25-04-2014, 11:40.
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • Hiace
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2011
                • 1203
                • Helsinki/Joensuu

                #8
                Kiinnostaa! Pulteilla omassa. Samaan syssyyn vois neuvotella asennukset jossain itäsuomen pajassa, itsellä ei riitä taidot moiseen.
                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                Comment

                • maagi
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 190
                  • Varkaus

                  #9
                  Originally posted by Hiace View Post
                  Kiinnostaa! Pulteilla omassa. Samaan syssyyn vois neuvotella asennukset jossain itäsuomen pajassa, itsellä ei riitä taidot moiseen.
                  Eiks tässä olis sopivaa ajanvietettä 335-miittiin parin keppanan jälkeen?

                  Ei vaan vakavasti ottaen, myös asennus kiinnostaa!
                  G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by Komu View Post
                    Olen kiinnostunut. Hitsattu perä.

                    Asennus minua mietityttää kaikkein eniten. Ei ole halukkaita ollut laittamaan quaifea tuonne sisään. Kokonaisen quaifen kasaaman perän vaihtoa on aina ehdotettu.
                    Hitsatun kanssa pitää varmaan tosiaan olla jo ihan oikeasti pätevä asentaja. Itse arvelisin, että Siilinjärven JPautotuningin Jukka pystyy heittämällä tuohon hommaan. Se on jonkin sortin peräekspertti tarinoiden mukaan muutenkin. Voin vielä senkin asian toki varmistella jos näyttää siltä, että kaupat saadaan kasaan. Yritetään saada siitäkin sitten diiliä tehtyä Jukan kanssa, kun ainakin maagin ja hiacen kannattaa käyttää sitä (suht lähellä).
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • basso72
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 1837
                      • Ylä-Pinsiö

                      #11
                      Mistä päätellen tuo hinta olisi 740€ euroopassa?
                      Olisko kuitenkin (1000$) 740€+rahti,tulli ja alv.
                      sigpic
                      Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                      320i -77

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by basso72 View Post
                        Mistä päätellen tuo hinta olisi 740€ euroopassa?
                        Olisko kuitenkin (1000$) 740€+rahti,tulli ja alv.
                        http://www.teammfactory.com/terms-conditions_general
                        Siitä päättelin, että heillä on myös briteissä toimisto. Mutta tavara tosiaan tulee meren yli, joten rahti, tulli ja alv tulee.

                        Semmoinen tuntuu olevan MFactoryn tilanne, että pultattaviin homma onnistuu. Tulee -20 % jos saa kokoon 5 samalla osanumerolla olevaa osaa kokoon.

                        Hitsattujen suhteen tuotekehitys on edelleen kesken. Arvioivat, että 2-3 kuukauden päästä onnistuu hitsattuihin. Lisähinta tullee olemaan ~200-250€ kun tähän mennessä vastaavat asennussetit maksavat kai 700€.

                        Eli koska tämä ei nyt minua lämmitä, vielä, en lähde tätä tilausta viemään vielä eteenpäin, mutta jos pultattuja löytyy, niin eikun vaan tehkää omaa tilausta. Sitten syksymmällä voidaan me hitsimiehet katsella asiaa uudestaan. Itse pystynen sen oman tilauksen hoitamaan lähes ilmaisilla rahdeilla, koska erittäin hyvä kaveri lähettelee autoja ja auton osia konteissa Eurooppaan Kaliforniasta käsin (Kaliforniassahan tuo MFactorykin vaikuttaa). Tässä konttilähetyksessä on tosin se huono puoli, että kun ne tulee länsirannikolta, niin siinä kestää ihan jonkun verran pitkään ennenkuin se laivakontti on Suomessa...
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17855
                          • PKS

                          #13
                          Originally posted by Veeksi View Post
                          Mitenkähän iso homma se on? Tuolta saa vissiin lontooksi siihen sellaiset osat kuin "Ring Gear + Pinion". Samalla vissiin on mahdollista myös muuttaa välityssuhdetta haluamaksi.
                          Sitä se meinaa, että "hitsatuissa" kuningasratas on kiinteä siinä nykyisessä tasauspyörästössä ja siksi tarjoavat siihen ko. ratasta ja pinionia erikseen (pikkuratas, johon kardaani kiinnittyy).

                          Pinionin irroitus on tuskaa, muutahan ongelmaa tuossa ei ole (lisääntyneiden kulujen lisäksi).
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                          ½
                          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • Bullitt
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 2786
                            • Turku

                            #14


                            Tuon luulis vähän selventävän, että millainen työ on ja millaisia laitteita vaatii hitsatun pyörän ja tasauspyörästön erottaminen toisistaan. Sen lisäksi isoon vetopyörään pitää koneistaa pultinreijät ja niihin vielä kierteet, eikä se tasokaan voi olla ihan miten vain.


                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              #15
                              Nyt on tarkempaa tietoa tullut tästäkin hitsattujen perien hommasta. Setti tulee myyntiin elokuun lopussa. Setti sisältää siis lukkoyksikön + final driven (ring & pinion). Ennen alennuksia, rahteja, veroja on setin hinta 1200€. Ja tuohan vaatii tosiaan sitten paljon osaamista itseltä tai asennuskulut joltain pajalta. Vois kuvitella, että kun alennukset, rahdit ja verot ottaa huomioon niin saattais selvitä tuolla 1200€:n hinnalla.

                              Onkohan mitään mieltä?

                              Päivittelen vielä asennuskulut JPautotuningilla tähän jos/kun he ilmoittavat arvion.
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎