Terve,
Millä selviäisi varmuudella mistä johtuu ulina kun:
- Ulina kuuluu voimakkaimmin n. 110 kmh, laskee voimakkaasti nopeuden poiketessa tuosta.
- Ulina hiukan voimistuu kun kaartaa oikealle (110 kmh).
- Ulina lakkaa lähes täysin kun kaartaa vasemmalle (110 kmh).
- Takapyörän laakerit vaihdetta 100 000 sitten.
- Minkään pyörän navassa ei tunnu erityistä lämpöä tunnin motariajon jälkeen.
- Kuskin paikalta kuunnellessa ääni tuntuu välillä kuuluvan edestä ja välillä takaa.
Pitäisikö laakerissa olla käsin tunnettava väljyys jos pyörää vääntelee kun auton kulma tunkilla?
Voiko kyseessä olla perän tai vetoakselin jokin laakeri? Ja miten tämän sitten selvitän?
Että tämmöstä prkl!
Millä selviäisi varmuudella mistä johtuu ulina kun:
- Ulina kuuluu voimakkaimmin n. 110 kmh, laskee voimakkaasti nopeuden poiketessa tuosta.
- Ulina hiukan voimistuu kun kaartaa oikealle (110 kmh).
- Ulina lakkaa lähes täysin kun kaartaa vasemmalle (110 kmh).
- Takapyörän laakerit vaihdetta 100 000 sitten.
- Minkään pyörän navassa ei tunnu erityistä lämpöä tunnin motariajon jälkeen.
- Kuskin paikalta kuunnellessa ääni tuntuu välillä kuuluvan edestä ja välillä takaa.
Pitäisikö laakerissa olla käsin tunnettava väljyys jos pyörää vääntelee kun auton kulma tunkilla?
Voiko kyseessä olla perän tai vetoakselin jokin laakeri? Ja miten tämän sitten selvitän?
Että tämmöstä prkl!
Comment