Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 vettä tulee sisään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peksu
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 272
    • Lähellä Tre

    e91 vettä tulee sisään

    Onko kellään tietoa mistä tulee vesi apparin jalkatilaan. Autoa pestessä siis apparin jalkatilaan tulee vettä sen oik. reunaan. Vettä on tullut semmoisen 1/2dl arviolta. Tutkin ja kokeilin mistä kohtaa sisusta on märkä eli mitä kautta vesi tuonne päätyy. Ainut kohta mikä on märkänä on oviaukossa oleva ontelotiivisteen yläosa (se mikä on kynnyslistan päällä semmoinen karvainen ja siitä lähtee tuo ontelotiiviste) noin 10cm matkalta oviaukon etureunasta.

    Eli jotain kautta vesi kulkeutuu tuon tiivisteen päälle ja siitä valuu sisäpuolelle lattiamatolle. Kokeilin myös kuskinpuolta ja myös siellä tiivisteen karvapinta tuntuu kostealle, mutta vettä ei ole tullut lattialle asti:think

    Mistä lähden veden reittiä peräämään? Voisiko se tulla oven läpi, eli ikkunan alareunan välistä oven sisään ja sieltä uittaisi sen oviverhouksen ja ovipellin välistä tuon tiivisteen päälle ja siitä sisälle? Onkohan tuolla oven sisällä millaiset muovitukset estämässä veden kulkua sisälle? Onko joku purkanut oviverhouksen ja kertoisi mitä siellä pitäisi olla, vai mistä se vesi tulee?

    Auto on siis 330xD -06
    G08 LCI iX3 M Sport
  • Nakkisoturi
    Aluevastaava
    • Apr 2011
    • 1262
    • Helsinki

    #2
    Mulla teki edellinen e90 samaa kuskinpuolella... Ongelma poistui kun vaihtoi oven tiivisteet
    Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

    G08 LCI iX3 M-sport -22

    ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
    ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
    ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
    ex e90 LCI 320d M-Sport -09
    ex e36 328is M-Sport -95

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17845
      • PKS

      #3
      Originally posted by Peksu View Post
      Mistä lähden veden reittiä peräämään? Voisiko se tulla oven läpi, eli ikkunan alareunan välistä oven sisään ja sieltä uittaisi sen oviverhouksen ja ovipellin välistä tuon tiivisteen päälle ja siitä sisälle? Onkohan tuolla oven sisällä millaiset muovitukset estämässä veden kulkua sisälle? Onko joku purkanut oviverhouksen ja kertoisi mitä siellä pitäisi olla, vai mistä se vesi tulee?
      Oikein. Sulla on vesieristemuovi irronnut ovipahvin sisällä liimauksistaan.
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
      ½
      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • Peksu
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 272
        • Lähellä Tre

        #4
        Originally posted by Dualfun View Post
        Oikein. Sulla on vesieristemuovi irronnut ovipahvin sisällä liimauksistaan.
        Joo kitos vastauksista. Pitää ensin kurkata oven sisään ja katsoa mitä löytyy. Tuntuu vähän oudolta alkaa ehjää tiivistettä vaihtamaa ja miten se vesi sitä kautta edes pääsis sisälle kun kumi on vasten ovea.

        Eli purkamaan siis
        G08 LCI iX3 M Sport

        Comment

        • kooma
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 1019
          • Pikis

          #5
          Tuttu ongelma, hanki ennen purkamista butyylimassaa jolla se vaahtomuovinen vesieriste "liimataan" oven peltiin. Itsellä Sika Lastomer 710 on ainakin toiminut, saa rautakaupasta.

          Toinen mahdollinen vikapaikka on puuttuva tai rikkinäinen oviverhoilun nasta, tsekkaa ne myös.
          Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

          Comment

          • Kapanos
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1394
            • Kirkkonummen Westend

            #6
            itae olen korjannut kyseisen kahdesta autosta tiivistämällä juuri vesieristemuovin uusiks + vielä vetänyt päälle jeesusteippiä, että on varmasti veden pitävä..
            E30 M50tic -90
            E34 M5 -90
            E91 325d M-sport -07
            Ford F100 -53 LS edition

            Comment

            • Peksu
              Bimmer Fanatic
              • May 2014
              • 272
              • Lähellä Tre

              #7
              Originally posted by Kapanos View Post
              itae olen korjannut kyseisen kahdesta autosta tiivistämällä juuri vesieristemuovin uusiks + vielä vetänyt päälle jeesusteippiä, että on varmasti veden pitävä..
              No niin tänään tuli perehdyttyä tuohon ovien tiiviys ongelmaan. Purin oviverhouksen ja irtihän se solumuovi oli alareunasta pitkän matkaa kahdesta eri kohdasta. Samoin siellä oli näkyvissä selvät veden/lian valumajäljet.

              Korjasin nuo siten, että ensin suhkutin brakeclaner:illa pölyt yms. epäpuhtaudet kitin ja solumuovin välistä pois ja sit hiustenkuivaajalla lämmitin tuon alkuperäisen massan uudelleen toimivaksi. Eli kun sitä lämmitää, tulee siitä liimaavaa uudestaan ja sitten vaan solumuovi kiinni ja sinä pysyy

              Ainut mikä vähän jäi mietityttään oli se, että kuskin ovessa olevien kiinnitysklipsujen alla oli kaikissa semmoiset tiivisterenkaat ovipellin ja sen muoviklipsun välissä. Apparin puolella niitä ei taas ollut kuin ylimmäisissä harmaissa klipsuissa, mutta muut oli ilman. Nyt noista klipsujen juurista tulee vielä vähän vettä ontelotiivisteen päälle, mutta se ei valu enää lattialle. Tarvii vissiin ostaa uudet tiivisteelliset klipsut apparin oveen, niin saa senkin täysin tiiviiksi

              Parts.no.51418224768
              Last edited by Peksu; 31-05-2014, 17:00.
              G08 LCI iX3 M Sport

              Comment

              • kooma
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 1019
                • Pikis

                #8
                Originally posted by Peksu View Post
                No niin tänään tuli perehdyttyä tuohon ovien tiiviys ongelmaan. Purin oviverhouksen ja irtihän se solumuovi oli alareunasta pitkän matkaa kahdesta eri kohdasta. Samoin siellä oli näkyvissä selvät veden/lian valumajäljet.

                Korjasin nuo siten, että ensin suhkutin brakeclaner:illa pölyt yms. epäpuhtaudet kitin ja solumuovin välistä pois ja sit hiustenkuivaajalla lämmitin tuon alkuperäisen massan uudelleen toimivaksi. Eli kun sitä lämmitää, tulee siitä liimaavaa uudestaan ja sitten vaan solumuovi kiinni ja sinä pysyy

                Ainut mikä vähän jäi mietityttään oli se, että kuskin ovessa olevien kiinnitysklipsujen alla oli kaikissa semmoiset tiivisterenkaat ovipellin ja sen muoviklipsun välissä. Apparin puolella niitä ei taas ollut kuin ylimmäisissä harmaissa klipsuissa, mutta muut oli ilman. Nyt noista klipsujen juurista tulee vielä vähän vettä ontelotiivisteen päälle, mutta se ei valu enää lattialle. Tarvii vissiin ostaa uudet tiivisteelliset klipsut apparin oveen, niin saa senkin täysin tiiviiksi

                Parts.no.51418224768
                Butyylimassa on juu kuin sinitarraa ja tarkoitettu käytettäväksi uudestaan mutta jos se on kovin törkyistä niin sitten kannattaa harkita ottaa se vanha pois ja uutta tilalle. Ja tuo rasvanpoisto on ehdoton oli sitten vanha tai uusi massa.

                Huom että ne harmaat nastat ovat hiukan pidempiä ja kuuluvat oven etuosaan jossa on paksumpi pelti. Ei niissä suurta eroa ole mutta samalla vaivalla laittaa just oikeat. Tiivisterinkulat on molemmissa samoja.
                Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  Ja tiivisteet kuuluvat ovipahvien kiinnikkeisiin, pahvia on siis auottu jos klipsuista tiivarit puuttuu. Oikea klipsu oikeaan paikkaan, osakuvast löytyy montako sinne kuuluu.

                  Comment

                  • PNM2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2015
                    • 1113
                    • Espoo

                    #10
                    E91 vedenpoiston ihmettelyä, koska kuskin lattia märkä

                    Nostetaas vähän vanhaa ketjua, kun nyt tuota vettä snadisti sisään valuu E91:n kuskin jalkatilaan. Tässä muutama kuva tilanteesta ja muutakin yleistä ihmettelyä veden poistumisesta ihan vaikka omaksi opiksi.



                    #1 on käsittääkseni oikea reikä veden poistumiselle ja nyt myös kohdasta #2 pääsee vettä läpi



                    #1 oven kohta, josta vesi tulee ja #2 näyttäisi olevan sisäänvalumiskohta rannuista päätellen

                    Tässä lienee syynä aikaisemminkin syyllisenä ollut vesieristemuovin irtoaminen. En taida jaksaa itse repi ovea auki eli mitähän tällaisen fiksaus maksaa (onko yli tunnin homma) A) marmorilla B) jollain muulla pajalla?



                    #1 on se poistettavamuoviritilällinen vedenpoistoaukko, josta valuu vesi (ainakin mulla) etulokarin taka-alareunasta ulos. Osa tuulilasille kaadetusta vedestä kuitenkin valuu nuolta #2 pitkin keulaan ja valuu sitten puskurin pohjan päälle. Mä luulin aikaisemmin, että pissapoika vuotaa tuonne, mutta nyt näyttäisi, että vesihän sinne vain valuu. Kuuluuko tuon vuotaa tuonne ja vähän niinkuin jäädä sinne kuivumaan eikä valua suoraan ulos?

                    Etupuskuri on pari vuotta sitten vaihdettu ja tuulilasi pari kuukautta sitten. Tuulilasi vaihdettiin Laakkosella, jos näillä nyt mitään merkitystä ihmettelyn kannalta on.
                    Last edited by PNM2; 29-06-2015, 12:02.
                    i4 M50
                    ex: G30 530e xDrive M-Sport
                    ex: F11 525d xDrive
                    ex: F11 520d
                    ex: E91 318i

                    Comment

                    • AK-87
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2015
                      • 324
                      • Hml

                      #11
                      Jos käytät autosi liikkeessä paikattavana, niin postailehan tänne operaation hinta. Laiskuuttani käytin auton tänään pesutunnelissa käsipesun sijaan, mut oli siinä se etu että havaitsin samalla pelkääjän puolen oven vuotavan yllä kuvatulla tavalla. Onneksi tuo vaiva ei juuri ajossa haittaa, ei sieltä rankkasateellakaan vettä sisälle asti tule.
                      V60 D4 AWD -16
                      Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                      ex V60 D4 -13
                      ex E36 323i 4D -96
                      ex E91 320d -06 Stage 1

                      Comment

                      • PNM2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2015
                        • 1113
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by AK-87 View Post
                        Jos käytät autosi liikkeessä paikattavana, niin postailehan tänne operaation hinta. Laiskuuttani käytin auton tänään pesutunnelissa käsipesun sijaan, mut oli siinä se etu että havaitsin samalla pelkääjän puolen oven vuotavan yllä kuvatulla tavalla. Onneksi tuo vaiva ei juuri ajossa haittaa, ei sieltä rankkasateellakaan vettä sisälle asti tule.
                        Joo, tossa oli pari rankkasadeyötä mökillä ja pari talouspaperia oven välissä riitti pitämään auton kuivana. Paperista näki, että vettä oli kyllä vähän valunut. Käyn hakemassa maanantaina pari osaa Laakkoselta ja tiedustelen hintaa sieltä ja verrokiksi joltain pajalta.
                        i4 M50
                        ex: G30 530e xDrive M-Sport
                        ex: F11 525d xDrive
                        ex: F11 520d
                        ex: E91 318i

                        Comment

                        • PNM2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2015
                          • 1113
                          • Espoo

                          #13
                          Laakkosella kertoivat homman ottavan noin puolesta tunnista tuntiin ja onnistuu myös pikahuollossa. Osa maksaa 35€ sikälimikäli se pitää vaihtaa. Varastossa ei tietenkään ole, mutta eiköhän tuon vanhan osankin saa takaisin liimattua.
                          i4 M50
                          ex: G30 530e xDrive M-Sport
                          ex: F11 525d xDrive
                          ex: F11 520d
                          ex: E91 318i

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎