Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92/E93 umpio ja kirkkaat angel-eyesit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2177
    • Kuopio

    E92/E93 umpio ja kirkkaat angel-eyesit

    Itsellä kyseessä Xenon-umpiot ja pre-facelift.

    Oon nyt kokeillut kahdenlaista ratkaisua. Ensiksi EPDM:n, muistaakseni 20 wattista, LED-ratkaisua. Se on sävyltään ihan hyvä ja sävy pysyy suht samana sisemmässä ja ulommas rinkulassa. Sävy ei kuitenkaan ole priima (valkoinenki taittaa hivenen sinertävään). Päivän valossa ulompaa rinkulaa ei useimmista kuvakulmista huomaa.

    Nyt päätin hankkia 35 wattiset siniset-halogeenit (http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E92-Co...E:L:OU:GB:3160) ja BMWhatilla koodata rinkulat kirkkaammaksi kuin mitä ne on vakiona. Tässä vaihtoehdossa on hyvää se, että sisempi rinkula on todella kirkas, jopa riittävän kirkas DRL-käyttöön. Huonoa on se, että ulompi rinkula on edelleen aika hämärä ja lisäksi se hämäryyden takia menee sävyltään kellertäväksi. Alla on kuva, mikä näyttää pahemmalta kuin todellisuus:


    Tällainen on konepeltini istuvuus . Tsoukki tsoukki. Konepelti on auki.

    Rahhoo on taas menny ja en ole tyytyväinen. Perussetti siis minulle. Onko E92/E93 pre-facelift umpioon olemassa tyydyttävää ratkaisua? Tai muita ideoita ylipäätään? Ärsyttää tämmönen kun en nyt tiedä edes kumman vaihtoehdon valitsisin näistä kahdesta huonohkosta.

    Mainoskuvissahan on vain huikean tasaisia ja kirkkaita vaihtoehto paitsi juuri ne kilpailevat tuotteet. Oikeasti taitaa olla samoja LEDejä, mutta kuvattu vaan vähän eri kulmasta jolloin ulompi näyttääkin kirkkaalta. Vai onko joku nähnyt tasaisen kirkkaat annelit E92/E93:ssa?
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05
  • Jamppa
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 387
    • Kerava

    #2
    Vaihtoehtoja on. Itse lähes kaikki variaatiot läpi käyneenä päädyin ibrigteihin. Kokeiltu myös HID -versiota, eli xenon kittiä noihin. Se on kyllä kirkas, mut valokuvio ei ole ihan noihin suunniteltu. Maku asioita nämäkin, ulkomaisilta foorumeilta löytyy aika paljon juttuja aiheesta.

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5428
      • S:t Karins

      #3
      Tässä kuvat omista valoista ennen ja jälkeen kodauksen, polttimoina kiina "siniset" H8:t
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Puistis
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2013
        • 849
        • 09

        #4
        Itsellä on 35 wattiset ledit. Ihan kohtuullinen valovoima myös ulommassa renkulassa kun katsoo tarpeeksi kaukaa. Vastaantulijat ei vilkuttele valoja, joten päiväkäytössä ilmeisesti riittävän kirkas? Värisävy mukavan valkoinen.

        Comment

        • Nakkisoturi
          Aluevastaava
          • Apr 2011
          • 1262
          • Helsinki

          #5
          Mulla kanssa jotkut "80" wattiset ledit, ihan tarpeeksi kirkkaat. Tosin kun laitoin kalvot valoihin, myös rinkuloiden valoteho laski. Onkohan nyt 2 kk aikana 1tai 2 autoa vilautellut pitkiä, joten kaipa nuo ovat tarpeeksi kirkkaat..? :think
          Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

          G08 LCI iX3 M-sport -22

          ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
          ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
          ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
          ex e90 LCI 320d M-Sport -09
          ex e36 328is M-Sport -95

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17845
            • PKS

            #6
            Minusta aika turhaa vertailla E90/E91 mallin umpiota tuohon E92/E93 umpioon.

            On muuten hurja ero kirkkaudessa ainakin E90/E91 kun katsoo suoraan edestä vs. katsoo sivusta.

            Tuo koodaus on itselle uusi juttu. Saako sitä DRL voimakuutta nimenomaan säädettyä suuremmaksi, vai ainoastaan voimakkuutta kun on ajovalot päällä?

            edit: Jälkiviisastelua lisää.. myös E9x pre-LCI vs. LCI on ihan erilainen
            Last edited by Dualfun; 05-06-2014, 13:29.
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
            ½
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • Nakkisoturi
              Aluevastaava
              • Apr 2011
              • 1262
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Dualfun View Post
              Minusta aika turhaa vertailla E90/E91 mallin umpiota tuohon E92/E93 umpioon.

              On muuten hurja ero kirkkaudessa ainakin E90/E91 kun katsoo suoraan edestä vs. katsoo sivusta.

              Tuo koodaus on itselle uusi juttu. Saako sitä DRL voimakuutta nimenomaan säädettyä suuremmaksi, vai ainoastaan voimakkuutta kun on ajovalot päällä?
              Jeps, eri umpiothan nuo ovat... Kunhan totesin noista LEDeistä

              Itsekkin huomannut e91:sen valoissa tuon kuvakulman vaikutuksen. Jos katsoo vähänkin sivusta/ylhäältä niin ulommat renkaat ovat todella himmeät. Kun taas katsoo suoraan edestä (esim vastaan ajaessa) nuo ovat vain hieman himmeämmät kuin sisemmät

              Mutta joo, se siitä
              Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

              G08 LCI iX3 M-sport -22

              ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
              ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
              ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
              ex e90 LCI 320d M-Sport -09
              ex e36 328is M-Sport -95

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5428
                • S:t Karins

                #8
                Originally posted by Dualfun View Post
                Tuo koodaus on itselle uusi juttu. Saako sitä DRL voimakuutta nimenomaan säädettyä suuremmaksi?
                Juuri näin, kännykkäsovellukset topicissa on lisää aiheesta.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  #9
                  Nyt on LUX:n 4 versiot paikallaan. On ne ehdottomasti kirkkaammat mitä EPDM:n tai sit nuo siniset halogeenit ja jännitteen nosto. Pistän illemmalla kuvia vielä, vaikka ne nyt aina on vähän mitä on. Hyvä ominaisuus näissä on tuo värisävyn säätö jonka jouduin yllättäen laittaa jopa 6900K että tuli valkeimmat.

                  Tässä nyt mietityttää, että onko noiden LEDien kannalta väliä, että ohjelmallisesti angel-eyesien kirkkaus on maximissaan? Se siis nostaa jännitettä. Mitä sähkötekniikasta ja erityisesti LED-tekniikasta ymmärtävät tuumaavat?

                  Tosin on myönnettävä, että ei näilläkään se asia miksikään muutu, että ulommat rinkulat on himmeämmät kuin sisemmät (etenkin jos ei katso suoraan edestäpäin). Vähän vaikuttaisi myös, että se muoviputki mitä myöten valo johdetaan uloimmalle rinkuloilla vaikuttaa myös ko. rinkulan valon värilämpöön. Nimittäin joku 5000K näytti sisemmissä rinkuloissa kirkkaalta valkealta, mutta vasta 6900K sai näyttämään myös ulommat aika kirkkaan valkealta. Toki tällöin sisemmissä on hivenen sinertävyyttä, mutta ne on toisaalta niin kirkkaat, että se kirkkaus taas saa näyttämään sen valkeammalta kuin mitä on.
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    #10
                    Kyllä tuo 6900K on sittenkin liian sininen. Suora valo näyttää valkealta mutta heijastukset ja hajavalo sinertää liikaa. Pitää huomenna hakea uusia asetuksia. Onneksi se on näissä helppoa.


                    6900K ...näyttää kuvassa antavan tasaisen valon, mutta tosiasiassa ulompi on kyllä himmeämpi. Ja sehän noissa uloimmissa rinkuloissa on, että vaikka ne suoraan eteen antaa ihan kirkkaan niin vähän viistosta ei näy välttämättä mitään valoa.


                    Nämä on siniset halogeenit BMWhatin kirkkaimmalla jännitteellä. About samaa kirkkaustasoa omasta mielestäni kuin EPDM:n ledit.


                    LUX V4 ...tässä tais olla jotain ~5000K. Ero on radikaali.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • maagi
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2012
                      • 190
                      • Varkaus

                      #11
                      Hyvältä näyttää! Vilkutteleeko startissa näillä ledeillä? Aiemmiln ostamillani teki stroboefektin ja siirryin GP Thunderin polttimiin, jotka on liian keltaiset...
                      G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by maagi View Post
                        Hyvältä näyttää! Vilkutteleeko startissa näillä ledeillä? Aiemmiln ostamillani teki stroboefektin ja siirryin GP Thunderin polttimiin, jotka on liian keltaiset...
                        Having built upon the features of the LUX H8 V3, the version 4 offers the new list of features:

                        • 9 color settings from 5,000K – 12,000K
                        • 100% no Dimming in all headlight modes
                        • No flickering on Self Check Sequence
                        • Fully Fused and No EMI
                        • New Heatsink design for Much easier installation
                        • Overall significantly brighter than the LUX H8 V3
                        • US Patent Number 8,749,143

                        Ei pitäis välkkyä.
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎