Tarttis ruveta vaihteleen takapyörän laakereita mutta olen saannu sellasen mielikuvan että ois jotenkin monimutkanen tai työläs homma osaisko joku valaista Vähän että minkälainen homma on tiedossa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
2005e91330xd
Collapse
X
-
Ei se laakerinvaihto kovin vaikeata ole, jos on kunnon työkalut. Lähinnä se ulosvetäjä hyvä olla kunnollinen, jos laakeri on kauan ollut ilman rasvaa. On meinaan saattanut jumittua aika tiukasti paikalleen. Itse en jaksanut taistella vaan maksoin n.120€ nyrkkipajalle vaihdosta + laakeri n.50€.
Räjäytyskuva tuosta virityksestä:
Last edited by pro_tinnitus; 07-08-2014, 00:01.E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
-
Vähän vanha juttu jo mutta komentoimpa silti:
5 pyöränlaakeria vaihtaneena ei tulisi mieleenikään alkaa paikallaan/alle vaihtamaan, sen verran lujasti laakeri istuu navassa.
Eli napa kaikkineen irti ja hyvällä prässillä laakeri pois ja uusi paikalleen.
Vaihtaa kotitallissakin helposti yhdessä illassa molemmat.
Vetoakselin asennus ei sitten onnistu mitään rikomatta jos ei ole sitä erikoistyökalua.
Toinen vaihtoehto on porata akselin päähän noin 1,5cm syvä 5mm reikä ja tehdä siihen 6mm kierre.
Siitä sitten pitkällä pultilla tai kierretangolla on helppo vetää akseli takaisin pooreilleen.Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Comment
-
Comment