Announcement

Collapse
No announcement yet.

2005e91330xd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mkkk
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 69
    • kuusankoski

    2005e91330xd

    Tarttis ruveta vaihteleen takapyörän laakereita mutta olen saannu sellasen mielikuvan että ois jotenkin monimutkanen tai työläs homma osaisko joku valaista Vähän että minkälainen homma on tiedossa.
  • jake2710
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 828

    #2
    Workshop Repair and Service Manuals bmw All Models Free Online

    Comment

    • mkkk
      Bimmer Rookie
      • Aug 2014
      • 69
      • kuusankoski

      #3
      Viellä kun osais käyttää tätä vit........n tietskaa ,

      Comment

      • pro_tinnitus
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 273
        • Etelä-Suomi

        #4
        Ei se laakerinvaihto kovin vaikeata ole, jos on kunnon työkalut. Lähinnä se ulosvetäjä hyvä olla kunnollinen, jos laakeri on kauan ollut ilman rasvaa. On meinaan saattanut jumittua aika tiukasti paikalleen. Itse en jaksanut taistella vaan maksoin n.120€ nyrkkipajalle vaihdosta + laakeri n.50€.

        Räjäytyskuva tuosta virityksestä:

        Last edited by pro_tinnitus; 07-08-2014, 00:01.
        E90 320d -05
        EX: Z3 E36/8 3.0i

        Comment

        • mkkk
          Bimmer Rookie
          • Aug 2014
          • 69
          • kuusankoski

          #5
          Joo sain ton sivuston kin auki näytti olevan ihan normi homma.oli toi bemarin laakerin vaihto tarjous vaan niin hurja että rupes epäilyttää.2x 85 € laakerit + ei kuulemma oikein päivässä vaihda.hinta yhteensä 600€.täytys vaan motivoituu vaihtaan ,on kyllä töissä vehkeet.

          Comment

          • Casull
            Bimmer Fanatic
            • May 2010
            • 207
            • Nivala

            #6
            Vähän vanha juttu jo mutta komentoimpa silti:
            5 pyöränlaakeria vaihtaneena ei tulisi mieleenikään alkaa paikallaan/alle vaihtamaan, sen verran lujasti laakeri istuu navassa.
            Eli napa kaikkineen irti ja hyvällä prässillä laakeri pois ja uusi paikalleen.
            Vaihtaa kotitallissakin helposti yhdessä illassa molemmat.
            Vetoakselin asennus ei sitten onnistu mitään rikomatta jos ei ole sitä erikoistyökalua.
            Toinen vaihtoehto on porata akselin päähän noin 1,5cm syvä 5mm reikä ja tehdä siihen 6mm kierre.
            Siitä sitten pitkällä pultilla tai kierretangolla on helppo vetää akseli takaisin pooreilleen.
            Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
            Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

            Comment

            • mkkk
              Bimmer Rookie
              • Aug 2014
              • 69
              • kuusankoski

              #7
              Ei tää nyt niin vanha aihe ole ,laakerin vaihto on vieläkin aloittamista vaille valmis.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎