Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e91 320dA -06 ongelmia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jtbmw
    Newbiemmer
    • Dec 2009
    • 14
    • Varkaus

    BMW e91 320dA -06 ongelmia?

    Tuli päivitettyä 300-sarjalainen pykälää uudempaan korimalliin viime viikonlopulla entinen oli bensa ja tämä uusi on diesel koneella eli diiseli on uusi juttu josta ei itsellä kauheasti kokemuksia. Viikonlopun ajelujen jälkeen/aikana ilmentynyt muutama mahdollinen vika ja ihmetyksen aihe. Löytyisköhän täältä apuja.

    Eli kyseessä saksasta tuotu 156tkm ajettu yksilö. Saksan historia ulkoisen kunnon ja papereiden mukaan kunnossa ja kilometrit linjassa. Olen ensimmäinen omistaja autoliikkeen jälkeen Suomessa, saksassa ollut 2 omistajaa. Autoon on uusittu juuri turbo suomessa, kyseessä ollut kunnostettu turbo, vika oli ollut autoliikkeen mukaan ohjausyksikössä.

    Ajettaessa huomasin vaimeaa vihellystä ja pihinää kun auto vetämään, kuuluu sekä kylmänä että lämpimänä silloin tällöin. Onko tämä normaalia? Auto vetää ja toimii mielestäni muuten normaalisti.

    Sitten mieltä on alkanut askarruttamaan pakokaasujen mielestämi voimakas haju heti käynnistyksen jälkeen, ja mielestäni koko ajan kun auto on käynnissä. Pakoputkesta ei tule mielestäni poikkevan väristä savua. Mistä tämä haju voisi johtua? Epäilin itse ensin DPF;ää, mutta haju tulee ilmi lähes heti käynnistyksen jälkeen.

    Tutkittuani autoa kotipihassa hieman tarkemmin konehuoneen puolelta huomasin mielenkiintoisesti tehdyn korjauksen ilma/huohotus systeemissä ILMASTOINTI teipillä (osa 13717791647 airtube), tuo hairariosuus alareunasta. Teipin kohdalta tippuu jotain öljyn tapaista apulaitehihnan päälle ja alas pohjamuoveille. Tässä ainakin teippiviritys on virheellinen, mutta saako tuossa putkessa olla ollenkaan öljyä?
    Tuollaisen korjauksen kun näkee juuri ostetussa autossa alkaa epäilemään että onko kaikki korjaukset tehty samalla kaavalla.


    Vikakoodit luen tänään kun pääsen töistä, jos siellä olisi jotain apuja.

    Kiitokset tietäjille jo etukäteen.
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by jtbmw View Post
    Tuli päivitettyä 300-sarjalainen pykälää uudempaan korimalliin viime viikonlopulla entinen oli bensa ja tämä uusi on diesel koneella eli diiseli on uusi juttu josta ei itsellä kauheasti kokemuksia. Viikonlopun ajelujen jälkeen/aikana ilmentynyt muutama mahdollinen vika ja ihmetyksen aihe. Löytyisköhän täältä apuja.

    Eli kyseessä saksasta tuotu 156tkm ajettu yksilö. Saksan historia ulkoisen kunnon ja papereiden mukaan kunnossa ja kilometrit linjassa. Olen ensimmäinen omistaja autoliikkeen jälkeen Suomessa, saksassa ollut 2 omistajaa. Autoon on uusittu juuri turbo suomessa, kyseessä ollut kunnostettu turbo, vika oli ollut autoliikkeen mukaan ohjausyksikössä.

    Ajettaessa huomasin vaimeaa vihellystä ja pihinää kun auto vetämään, kuuluu sekä kylmänä että lämpimänä silloin tällöin. Onko tämä normaalia? Auto vetää ja toimii mielestäni muuten normaalisti.

    Sitten mieltä on alkanut askarruttamaan pakokaasujen mielestämi voimakas haju heti käynnistyksen jälkeen, ja mielestäni koko ajan kun auto on käynnissä. Pakoputkesta ei tule mielestäni poikkevan väristä savua. Mistä tämä haju voisi johtua? Epäilin itse ensin DPF;ää, mutta haju tulee ilmi lähes heti käynnistyksen jälkeen.

    Tutkittuani autoa kotipihassa hieman tarkemmin konehuoneen puolelta huomasin mielenkiintoisesti tehdyn korjauksen ilma/huohotus systeemissä ILMASTOINTI teipillä (osa 13717791647 airtube), tuo hairariosuus alareunasta. Teipin kohdalta tippuu jotain öljyn tapaista apulaitehihnan päälle ja alas pohjamuoveille. Tässä ainakin teippiviritys on virheellinen, mutta saako tuossa putkessa olla ollenkaan öljyä?
    Tuollaisen korjauksen kun näkee juuri ostetussa autossa alkaa epäilemään että onko kaikki korjaukset tehty samalla kaavalla.


    Vikakoodit luen tänään kun pääsen töistä, jos siellä olisi jotain apuja.

    Kiitokset tietäjille jo etukäteen.


    Kannattaa tarkastaa pakoputken alkupää turbolta auton alle mahdollisten vuotojen varalta. E46:ssa on ainakin tyyppivikana haitariliitos joka alkaa vuotamaan, käryä tulee kabiiniin ja turbon äänet kuuluu selkeämmin.

    Tuo öljy ilmanottoputkessa ei ole mikään katastrofi. Tottakai jos koko ahtoputkistokin on ihan täynnä sitä niin voi olla ahdin entinen, tai sitten on vaan jäänyt putsaamatta kun on ahdin vaihdettu.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Smistik
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1130
      • Kanta-Häme

      #3
      Mulla tuli myös käryä kabiiniin turbon vaihdon jälkeen. Piti kiristellä pariin otteeseen turbon laippaa. Mahtuu juuri ja juuri yläkautta pienellä räikällä ja olikohan torxi kärjellä(?).
      ex E91 320d käsiaskilla
      ex E46 330dat
      japski
      ranu

      ex E30 316i 4d

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎