Tuli päivitettyä 300-sarjalainen pykälää uudempaan korimalliin viime viikonlopulla entinen oli bensa ja tämä uusi on diesel koneella eli diiseli on uusi juttu josta ei itsellä kauheasti kokemuksia. Viikonlopun ajelujen jälkeen/aikana ilmentynyt muutama mahdollinen vika ja ihmetyksen aihe. Löytyisköhän täältä apuja.
Eli kyseessä saksasta tuotu 156tkm ajettu yksilö. Saksan historia ulkoisen kunnon ja papereiden mukaan kunnossa ja kilometrit linjassa. Olen ensimmäinen omistaja autoliikkeen jälkeen Suomessa, saksassa ollut 2 omistajaa. Autoon on uusittu juuri turbo suomessa, kyseessä ollut kunnostettu turbo, vika oli ollut autoliikkeen mukaan ohjausyksikössä.
Ajettaessa huomasin vaimeaa vihellystä ja pihinää kun auto vetämään, kuuluu sekä kylmänä että lämpimänä silloin tällöin. Onko tämä normaalia? Auto vetää ja toimii mielestäni muuten normaalisti.
Sitten mieltä on alkanut askarruttamaan pakokaasujen mielestämi voimakas haju heti käynnistyksen jälkeen, ja mielestäni koko ajan kun auto on käynnissä. Pakoputkesta ei tule mielestäni poikkevan väristä savua. Mistä tämä haju voisi johtua? Epäilin itse ensin DPF;ää, mutta haju tulee ilmi lähes heti käynnistyksen jälkeen.
Tutkittuani autoa kotipihassa hieman tarkemmin konehuoneen puolelta huomasin mielenkiintoisesti tehdyn korjauksen ilma/huohotus systeemissä ILMASTOINTI teipillä (osa 13717791647 airtube), tuo hairariosuus alareunasta. Teipin kohdalta tippuu jotain öljyn tapaista apulaitehihnan päälle ja alas pohjamuoveille. Tässä ainakin teippiviritys on virheellinen, mutta saako tuossa putkessa olla ollenkaan öljyä?
Tuollaisen korjauksen kun näkee juuri ostetussa autossa alkaa epäilemään että onko kaikki korjaukset tehty samalla kaavalla.
Vikakoodit luen tänään kun pääsen töistä, jos siellä olisi jotain apuja.
Kiitokset tietäjille jo etukäteen.
Eli kyseessä saksasta tuotu 156tkm ajettu yksilö. Saksan historia ulkoisen kunnon ja papereiden mukaan kunnossa ja kilometrit linjassa. Olen ensimmäinen omistaja autoliikkeen jälkeen Suomessa, saksassa ollut 2 omistajaa. Autoon on uusittu juuri turbo suomessa, kyseessä ollut kunnostettu turbo, vika oli ollut autoliikkeen mukaan ohjausyksikössä.
Ajettaessa huomasin vaimeaa vihellystä ja pihinää kun auto vetämään, kuuluu sekä kylmänä että lämpimänä silloin tällöin. Onko tämä normaalia? Auto vetää ja toimii mielestäni muuten normaalisti.
Sitten mieltä on alkanut askarruttamaan pakokaasujen mielestämi voimakas haju heti käynnistyksen jälkeen, ja mielestäni koko ajan kun auto on käynnissä. Pakoputkesta ei tule mielestäni poikkevan väristä savua. Mistä tämä haju voisi johtua? Epäilin itse ensin DPF;ää, mutta haju tulee ilmi lähes heti käynnistyksen jälkeen.
Tutkittuani autoa kotipihassa hieman tarkemmin konehuoneen puolelta huomasin mielenkiintoisesti tehdyn korjauksen ilma/huohotus systeemissä ILMASTOINTI teipillä (osa 13717791647 airtube), tuo hairariosuus alareunasta. Teipin kohdalta tippuu jotain öljyn tapaista apulaitehihnan päälle ja alas pohjamuoveille. Tässä ainakin teippiviritys on virheellinen, mutta saako tuossa putkessa olla ollenkaan öljyä?
Tuollaisen korjauksen kun näkee juuri ostetussa autossa alkaa epäilemään että onko kaikki korjaukset tehty samalla kaavalla.
Vikakoodit luen tänään kun pääsen töistä, jos siellä olisi jotain apuja.
Kiitokset tietäjille jo etukäteen.
Comment