Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 320D termostaatin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jake87
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 45

    e91 320D termostaatin vaihto

    kulkineena on e91 320d manuaalina vm-07.

    Paljon lueskellut foorumilta noita lämpö-ongelmia, ja tässä autossa samaa ropleemaa lämpöjen kanssa. Ajattelin vaihtaa päätermarin ja EGR termarin itse, joten onko jollain kokemusta ko.hommasta?

    Kaikki vinkit tervetulleet. Kiitos.
  • jmasterj
    Newbiemmer
    • Jun 2014
    • 19
    • Tornio

    #2
    Originally posted by Jake87 View Post
    kulkineena on e91 320d manuaalina vm-07.

    Paljon lueskellut foorumilta noita lämpö-ongelmia, ja tässä autossa samaa ropleemaa lämpöjen kanssa. Ajattelin vaihtaa päätermarin ja EGR termarin itse, joten onko jollain kokemusta ko.hommasta?

    Kaikki vinkit tervetulleet. Kiitos.
    ite tuli vaihettua noilla ohjeilla ja meni kyllä helposti
    vähän vähemmän tuli irrotettua osia kun 320 oli paljon tilaa värkätä
    F31 320d 2013 Ex:bmw e91 320d 2007

    Comment

    • pro_tinnitus
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 273
      • Etelä-Suomi

      #3
      Originally posted by Jake87 View Post
      kulkineena on e91 320d manuaalina vm-07.

      Paljon lueskellut foorumilta noita lämpö-ongelmia, ja tässä autossa samaa ropleemaa lämpöjen kanssa. Ajattelin vaihtaa päätermarin ja EGR termarin itse, joten onko jollain kokemusta ko.hommasta?

      Kaikki vinkit tervetulleet. Kiitos.
      Kannattaa ehkä harkita vesipumpun vaihtoa jos auto on paljon ajettu, se löytyy heti tuolta päätermarin alta. Sekä laturin-, ilmastoinnin hihnojen ja kiristimen sekä hihnapyörien vaihtoa samalla kertaa, jos hihnojen vaihto alkaa olla ajankohtainen. EGR-termostaatin voit ostaa huoletta BEHR merkkisenä. Tuo on OEM-osa, ainoastaan merkinnät on hiottu pois.

      Niin joo ja otahan paljon kuvia operaatiosta meille, jotka suunnittelevat samaa remonttia.
      Last edited by pro_tinnitus; 05-09-2014, 20:40.
      E90 320d -05
      EX: Z3 E36/8 3.0i

      Comment

      • Jake87
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 45

        #4
        Kiitos linkistä. Näyttäsi nuo hiacen kirjottamat ohjeet äkkiistään todella hyviltä, joten tuskin tullee ennää ite ohjetta väsäiltyä. Samanlaiselta nuo motit muuten näyttää, paitsi että tässä kakslitrasessa on enempi tilaa työskenellä.

        Ensiksi ajattelin vaihtaa tuon EGR termarin, ja kattoa onko sillä vaikutusta lämpöihin. Nykysellään lämmöt maks 74c.

        Osat tuli motonetista, EGR termo oli tosiaan se behri, ja päätermari gates. Ilmottelen täällä kunhan saan remontin alkuun jotta kuinka vaikuttaa lämpöihin.

        Comment

        • Jake87
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 45

          #5
          Eilen vaihdoin molemmat termostaatit juurikin noilla hiacen ohjeilla. Purkamista ei ollut niin palhon kuin 3litrasessa vaan riitti kun otti muovit pois ja jonkun imuputken päätermarin edestä. Koko hommaan meni aikaa n. 1,5 tuntia, ja sanosin että remonttina helppo, kiitos hyvien ohjeiden.

          Nyt auto pitää lämmöt tasasesti 89-91 haitarissa riippumatta millasta ajoa on. Ennen remonttia lämmöt sai tyhjäkäynillä 88 korville, ja heti liikkeelle lähtiessä tippuivat 69-71 välille.
          Last edited by Jake87; 09-09-2014, 08:38.

          Comment

          • jmasterj
            Newbiemmer
            • Jun 2014
            • 19
            • Tornio

            #6
            Originally posted by Jake87 View Post
            Eilen vaihdoin molemmat termostaatit juurikin noilla hiacen ohjeilla. Purkamista ei ollut niin palhon kuin 3litrasessa vaan riitti kun otti muovit pois ja jonkun imuputken päätermarin edestä. Koko hommaan meni aikaa n. 1,5 tuntia, ja sanosin että remonttina helppo, kiitos hyvien ohjeiden.

            Nyt auto pitää lämmöt tasasesti 89-91 haitarissa riippumatta millasta ajoa on. Ennen remonttia lämmöt sai tyhjäkäynillä 88 korville, ja heti liikkeelle lähtiessä tippuivat 69-71 välille.
            oli kyllä helppo tehdä noilla ohjeilla. tais mennä itelläki sama aika ko eka kerta mutta jos nyt tekis niin helposti alle tunti
            F31 320d 2013 Ex:bmw e91 320d 2007

            Comment

            • Hiace
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2011
              • 1203
              • Helsinki/Joensuu

              #7
              Olkkee hyvä! Kovin suuri rasvanäppi en ole mutta aattelin väsätä ohjeet kun on niin yleinen tyyppivika ja pystyy aika hyvin itse tekemään.
              F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

              Comment

              • Jake87
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 45

                #8
                Noniin.. Kelit kun viileni, niin eipä auto lämpene yhtään sen paremmin. Maantieajossa nostaa lämmöt 86-88 korville, mutta taajamassa saa ajella vaikka kokopäivän, niin lämmöt ei nouse yli 76. Liekköhän sitten jompikumpi termari valmiiksi viallinen??

                Ite epäilisin että tuo gatesin päätermari ei toimi toivotulla tavalla? Vieläkö pitäsi vaihtaa orggis termari keulalle, vai onko se vaan uskottava että auto ei taajamassa lämpiä kunnolla?? Egr oli behr merkkinen.

                Comment

                • Jake87
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 45

                  #9
                  Ja vikapa selvisi. Egr termari ilmeisesti oli juminut auki, sillä jo eilen ihmettelin kun egr cooleri oli täysin kylmä, vaikka kone kuumaksi ajettu. Nyt sitten lähti tuokin termari toimimaan oikeanlaisesti, ja cooleri menee normaalisti kuumaksi.

                  Koneen lämmöt kipuaa taas normaalisti, oisko vielä uutuuen karheutta tuossa egr termossa, tiiähäntä.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎