Heitin muutama päivä sitten nakutukseen/koputukseen liittyvät kysymyksen (E91 320D (M47D20TU2) "koputtaa") ja tarkensin sitä tänään. Kysymykseni on kai liian pitkä kun en ole saanut siihen vastauksia.
Tässä tärkein osa kysymystä (tarkemmat tiedot tuossa aiemmassa viestissä):
1) Voiko koputus johtua väljistä 420 tkm ajetuista suuttimista (Nakutus/koputus kuuluu ao. pienemmillä kierroksilla)?
Suutinarvot (INPA:lla):
800 rpm; 1= -1.91, 2= 1.42, 3= 2.45, 4= -1.93
2500 rpm; 1= 0.25, 2= 0.06, 3= -0.33, 4= 0.02
2) Olisko syytä tehdä suuttimien ohivuotomittaus? Miten se tehdään 320d:lle? Paljonko sylintereiden ohivuodoissa saa olla eroa? (Olen siis tehnyt tämän mittauksen joskus Volvon 2.4 dieselille).
Tässä tärkein osa kysymystä (tarkemmat tiedot tuossa aiemmassa viestissä):
1) Voiko koputus johtua väljistä 420 tkm ajetuista suuttimista (Nakutus/koputus kuuluu ao. pienemmillä kierroksilla)?
Suutinarvot (INPA:lla):
800 rpm; 1= -1.91, 2= 1.42, 3= 2.45, 4= -1.93
2500 rpm; 1= 0.25, 2= 0.06, 3= -0.33, 4= 0.02
2) Olisko syytä tehdä suuttimien ohivuotomittaus? Miten se tehdään 320d:lle? Paljonko sylintereiden ohivuodoissa saa olla eroa? (Olen siis tehnyt tämän mittauksen joskus Volvon 2.4 dieselille).
Comment