Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarppa63
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 758
    • Kerava

    #16
    Ymmärtääkseni startatessa vain naksahtaa?

    Siis ei virtaa riittävästi pyörittämään starttia ->
    1. Startin "päävirta" johto tms poikki / löysällä / huono kontakti.
    X. Akku
    2. Startti /solenoidi sökönä

    Veikkaaja Jarppa
    BMW i4M50 individual -23
    exiä: BMW 545e -21
    BMW F33 435xd -15
    M550xd-12
    e93 330da -08
    Dodge Stealth RT/TT -91
    Ford Thunderbird SC -91
    Olds Supreme avo -71
    Chevy Chevelle 2d HT -72

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #17
      Tämä on hyvä vakioveikkausrivi, enpä muistanut tuota "vain naksahtaa" kohtaa.

      Comment

      • Huge004
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 62
        • Pori

        #18
        Terve taas.

        En ole saanut autoa vieläkään tulilla.


        Auto ei tosiaankaan yritä edes startata.

        Startille tulee 12V ja kaapelit ovat mielestäni ehjät.

        Miten saan tarkistettua startin?
        Miten saan tarkistettua ajoneston?

        Täytyy alkaa katsoa mihin huoltoon auton vien. Alkaa puntolla ajelu vituttaa.
        E91 330da

        Comment

        • Peksu
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 272
          • Lähellä Tre

          #19
          Originally posted by Huge004 View Post
          Terve taas.

          En ole saanut autoa vieläkään tulilla.


          Auto ei tosiaankaan yritä edes startata.

          Startille tulee 12V ja kaapelit ovat mielestäni ehjät.

          Miten saan tarkistettua startin?
          Miten saan tarkistettua ajoneston?

          Täytyy alkaa katsoa mihin huoltoon auton vien. Alkaa puntolla ajelu vituttaa.
          Startin saat tarkistettua siten, että otat yhden käynnistinkaapelin tai järeän ruuvimeisselin. Katso sitä starttia ja se mutteri mihin tulee startin päähän se +12V pitää yhdistää sen vieressä olevaan samanlaiseen tyhjään mutteriin joko sillä ruuvimeisselillä tai sitten tuot sillä irtokaapelilla virran siihen konetilasta löytyvästä + pisteestä (siitä mikä on piilotettu sen punaisen muövisuojan sisään konehuoneen oik.takanurkassa).

          Ole erityisen varovainen, sillä se meisseli tai käynnistinkaapel EI SAA koskea mihinkään moottorin metalliseen kohtaan tai auton runkoon = oikosulku ja kaapeli kuumenee + kipinöi eli tarkkuuta

          Tällä konstin startin tulee pyöriä , mutta se ei pyöritä moottoria vaan pyörii "tyhjää". Älä pyöritä muuta kuin sen verran että toteat että se toimii. Ellei toimi, on siitä hiilet loppu tai muuta sisäistä vikaa.

          Bendix laitteen voit testata siten, että otat sen pienen liittimen pois siitä samoilta kohilta, missä on ne 2 mutteria siinä startin päässä ja laitat siihen käynnistinkaapelilla taas virran (varovaisuutta taas ettei osu maihin), jolloin sen kuuluu potkaista startin hammaspyörä vauhtipyörän kehälle. Jollei näin tapahdu ja kuulu "kloks" ääntä, on siinä bendix-laitteessa vikaa ja silloin koko startti vaihtoon. Voit myös testata tuleeko siihen pieneen liittimeen +12 sillon, kun joku starttaa autoa (kuuluu siis tulla).

          Ajonestosta en osaa sanoa mitään, mutta yleensä sillä on joku valo mittaristossa ja se jää palamaan, ellei avainta tunnisteta eli silloin ei käynnisty.
          Last edited by Peksu; 09-10-2014, 22:31.
          G08 LCI iX3 M Sport

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎