Nostetaanpas vanhaa aihetta.. Joko tähän N53 koneen lämmitin ongelmaan on keksitty ratkaisu :think.. tuli letkulämmitin asennettua ja nyt joutuu tupla starttaamaan kun muuten jää flekti pyörimään
Nostetaanpas vanhaa aihetta.. Joko tähän N53 koneen lämmitin ongelmaan on keksitty ratkaisu :think.. tuli letkulämmitin asennettua ja nyt joutuu tupla starttaamaan kun muuten jää flekti pyörimään
Ei nyt varsinainen ratkaisu, mutta tällä olen selvinnyt ilman tuplastartteja:
- pannu kunnolla lämpimäksi, esim eberillä 30min (omassa lisäksi säteilylämmitin)
- eber pois 15min ennen starttia
Jos odottaa enemmän tai vähemmän kuin noin 15-20min niin flekti huutaa.
En tiedä mihin perustuu, ehkä siellä ehtii lämmöt sopivasti tasaantua tms.
Ei nyt varsinainen ratkaisu, mutta tällä olen selvinnyt ilman tuplastartteja:
- pannu kunnolla lämpimäksi, esim eberillä 30min (omassa lisäksi säteilylämmitin)
- eber pois 15min ennen starttia
Jos odottaa enemmän tai vähemmän kuin noin 15-20min niin flekti huutaa.
En tiedä mihin perustuu, ehkä siellä ehtii lämmöt sopivasti tasaantua tms.
Ainakin orkkis lämppäri koodataan jälkiasennuksessa (vaikka lämmitin ns perus Webasto) niin se vois riittää että auto tietää moottorin olevan esilämmitetty. Tai siis autolle kerrotaan tuo jälkiasennus kun ei tainnu Webasto olla missään auton väylässä.
Tapahtuu myös tehdaswebastolla E60 LCI:llä. Näiden yhteydessä tulee myös vikakoodia, koska (muistaakseni) vesipumpun yhteydessä olevalta lämpöanturilta tulee merkittävästi kahdesta muusta lämpöanturista poikkeava lukema (eroa yli 30C).
N53-moottoreissa oli kai joku "10 sek kaasu pohjassa, niin sähköinen vesipumppu lähtee pyörimään" -juttu, sillä voisi varmaan välttää flektin huudattamisen, kun saa lämpöantureiden lukemia tasattua vettä kierrättämällä.
Comment