Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ruiskusuuttimet sökönä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Xavier
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 108
    • Helsinki

    335i ruiskusuuttimet sökönä?

    Elikkäs auto -08 335i ajettu reilu 67 tkm, JB4 kytkettynä. Viikko sitten tehot katosi (keltainen moottorin merkkivalo) kovilla pakkasilla hetki käynnistämisen jälkeen. Sammutin auton ja starttasin uudestaan, ajo jatkui normisti, kunnes tänään vilahti taas kierroksia nostaessa keltainen moottorin merkkivalo. Tyhjäkäynnillä kierrokset heittelevät muutama sata RPM:ää.. Tsekkasin vikakoodit JB4:lla ratin kautta eikä mitään ilmaantunut.

    Ekana pohdintana oli että josko HPFP olisi menossa vituiksi mutta pienen googlettelun jälkeen saattaa olla ruiskusuuttimet kyseessä. Ideioita?

    Syksyllä ajelin tovin e85 mixillä (max 35% e85:a), ei mitään ongelmia. Nyt menty marraskuun alusta asti 98:lla. En tiedä onko tuolla mitään merkitystä.

    Autoon vaihdettu kk sitten sytytystulpat.
    Last edited by Xavier; 05-01-2015, 17:24.
  • tnurmine
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 98
    • Vantaa

    #2
    Moottorin merkkivalohan tietää vikakoodia, poimi se ensin. Huolehdi siitä, että JB ei nollaa vikakoodia.
    Olethan vaihtanut MAP5:selta välillä pois (jos sulla oli se E85n kanssa käytössä)?

    Tarinan tyngästä päätellen et ilmeisesti ole auton ensimmäinen omistaja?

    Comment

    • Xavier
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 108
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by tnurmine View Post
      Moottorin merkkivalohan tietää vikakoodia, poimi se ensin. Huolehdi siitä, että JB ei nollaa vikakoodia.
      Olethan vaihtanut MAP5:selta välillä pois (jos sulla oli se E85n kanssa käytössä)?

      Tarinan tyngästä päätellen et ilmeisesti ole auton ensimmäinen omistaja?
      Ymmärsin että autoclear codes-toiminto nollaa vaan tuner detection ja DP-koodit eikä "oikeita" vikakoodeja. Mappi on ollut 0,1 ja 4 nyt viimeisten kuukausien aikana. En ole ensimmäinen omistaja, auto ollut meikällä 07/13 asti. En tiedä onko autoon vaihdettu uutta HPFP:a..
      Last edited by Xavier; 31-12-2014, 16:09.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5428
        • S:t Karins

        #4
        Ei tuosta tolkkua tule ilman vikakoodien lukua. Saattaa olla myös puolat.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • b mutteri kasa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1462
          • Area 03

          #5
          Itsellä teki samanlaista aikoinaan ja vika oli Vanoksen solenodeissa.Alkoi juurikin temppuilemaan samoilla km lukemilla.Vikavaloa tuli tauluun enemmän kun kelit viilenivät.

          Niin kuin todettu,vikakoodit luentaan,niin homma selviää.
          Last edited by b mutteri kasa; 05-01-2015, 08:07.
          BMW F11 530 dA VOLL
          Carbon-schwarz Metallic

          BMW E30 325i Sport

          Comment

          • Xavier
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 108
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by b mutteri kasa View Post
            Itsellä teki samanlaista aikoinaan ja vika oli Vanoksen solenodeissa.Alkoi juurikin temppuilemaan samoilla km lukemilla.Vikavaloa tuli tauluun enemmän kun kelit viilenivät.

            Niin kuin todettu,vikakoodit luentaan,niin homma selviää.
            Kiitti vinkistä. Nyt on mennyt taas vajaa vko ilman ongelmia. Auto käynnistyy normaalisti ja paikoillaan kierrokset pysyvät suht hyvin vakiona. En ole iha hirmuisesti antanut kenkää mutta ihan pirteältä vaikuttaa 4000-4500 rpm:ään asti 2 vaihteella eikä tauluun ole pärähtänyt CEL:iä... No seuraillaan, jos CEL:ejä tulee niin otan vikakoodit heti luentaan.

            Comment

            • GTI16V
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 274
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Xavier
              Ekana pohdintana oli että josko HPFP olisi menossa vituiksi mutta pienen googlettelun jälkeen saattaa olla ruiskusuuttimet kyseessä. Ideioita?
              Kaverilla meni ´07 335i:ssä suuttimet vaihtoon JB4-virittelyjen jälkeen joskus pari vuotta sitten. Muutama kuukausi tämän jälkeen autokeskus alkoi tarjoamaan suuttimien vaihtoa ilmaiseksi. Tässä kaikki mitä muistan tapauksesta, kannattaa kysellä autokeskukselta tai pommittaa kaveria (nick Jammü) privaviestillä.
              sigpic
              E32 740 ’93
              E92 335 ’08

              Comment

              • b mutteri kasa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1462
                • Area 03

                #8
                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                Itsellä teki samanlaista aikoinaan ja vika oli Vanoksen solenodeissa.Alkoi juurikin temppuilemaan samoilla km lukemilla.Vikavaloa tuli tauluun enemmän kun kelit viilenivät.

                Niin kuin todettu,vikakoodit luentaan,niin homma selviää.
                Originally posted by Xavier View Post
                Kiitti vinkistä. Nyt on mennyt taas vajaa vko ilman ongelmia. Auto käynnistyy normaalisti ja paikoillaan kierrokset pysyvät suht hyvin vakiona. En ole iha hirmuisesti antanut kenkää mutta ihan pirteältä vaikuttaa 4000-4500 rpm:ään asti 2 vaihteella eikä tauluun ole pärähtänyt CEL:iä... No seuraillaan, jos CEL:ejä tulee niin otan vikakoodit heti luentaan.
                Oireet vastaavat mitä itselläkin oli.Joskus meni viikkojakin ennen kuin vikavalo tuli tauluun.Loppua kohden sitä tuli vähintään 1-2 kertaa päivässä,jonka jälkeen vaihdatin vanoksen molemmet solenoidit,ja vika ilmoitukset loppuivat siihen.Asiaa vähän tutkittuani,solenoidien puhdistuskin olisi voinut riittää.

                Nuo solenoidithan (venttiilit) helppo irroittaa itsekin puhdistusta varten.
                BMW F11 530 dA VOLL
                Carbon-schwarz Metallic

                BMW E30 325i Sport

                Comment

                • b mutteri kasa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1462
                  • Area 03

                  #9
                  Originally posted by GTI16V View Post
                  Kaverilla meni ´07 335i:ssä suuttimet vaihtoon JB4-virittelyjen jälkeen joskus pari vuotta sitten. Muutama kuukausi tämän jälkeen autokeskus alkoi tarjoamaan suuttimien vaihtoa ilmaiseksi. Tässä kaikki mitä muistan tapauksesta, kannattaa kysellä autokeskukselta tai pommittaa kaveria (nick Jammü) privaviestillä.
                  Itsellä oli aikoinaan E90 330:ssa HPFP vikaa,niin vika tilanteessa auto jäi siihen.Vähänkin kun antoi kaasua,mottori sammui ja vikavalo tauluun.

                  Myös kyseisessä pelissä oli suutinvikaa,moottori pätki ja vikailmoitus tauluun.

                  Tuo Vanoksen solenoidi homma tulee kovemmassa kiihdytyksessä,vika ilmoitus tulee,mutta moottorissa ei huomaa mitään muuta kuin leikatut tehot.
                  BMW F11 530 dA VOLL
                  Carbon-schwarz Metallic

                  BMW E30 325i Sport

                  Comment

                  • Xavier
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 108
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by b mutteri kasa View Post
                    Itsellä oli aikoinaan E90 330:ssa HPFP vikaa,niin vika tilanteessa auto jäi siihen.Vähänkin kun antoi kaasua,mottori sammui ja vikavalo tauluun.

                    Myös kyseisessä pelissä oli suutinvikaa,moottori pätki ja vikailmoitus tauluun.

                    Tuo Vanoksen solenoidi homma tulee kovemmassa kiihdytyksessä,vika ilmoitus tulee,mutta moottorissa ei huomaa mitään muuta kuin leikatut tehot.
                    Mites nuo solenoidit on paras puhdistaa? Paineilmalla ja/vai sitten huljutella bensiinissä ne?

                    Comment

                    • miyli
                      BTCF Member
                      • Dec 2008
                      • 2089
                      • Naantali

                      #11
                      Mulla ei auttanut toi puhdistus noissa solenoideissa omassa 335 ja juurikin kun kiihdytteli vähänkin kovemmin löi vikatilaan, mut kun ajeli normaalisti toimi niinkuin pitääkin. Vaihdoin pojan 325 soledoinit 335 ja siihen loppui vikatilaan meneminen. Antoi vikakoodia juurikin tuosta vanoksesta, mutta ei aina. Pojan 325 toimii noilla 335 vanhoilla soledoineilla ihan normaalisti ja ei huomata ainakaan mitään eroa niihin ehjiin, mut antaa se 325 vikakoodia niistä soledoineista, et jossain vaiheessa ne varmaan pitää vaihtaa.

                      Itse yritin puhdistaa niitä jarru cleanerilla ja paineilmalla.
                      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                      0-200km/h 11.40s
                      100-200km/h 6,00s
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                      Comment

                      • b mutteri kasa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1462
                        • Area 03

                        #12
                        Eipä ne solenoidit paljon maksa,jotain 100€ ketale.Varmista vikakoodi,jos viittaa vanokseen niin solenoidit vaihtoon
                        BMW F11 530 dA VOLL
                        Carbon-schwarz Metallic

                        BMW E30 325i Sport

                        Comment

                        • Xavier
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 108
                          • Helsinki

                          #13
                          Mennyt 6 viikkoa ja 1500 km edellisestä CEL:istä, auto toiminut moitteettomasti (koputetaan puuta), puolia tai solenoideja en vaihtanut. Muutaman kerran antanut ihan reippaasti kenkää alemmilla vaihteilla. Jännä juttu..

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎