Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 330d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • meto
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 51
    • Oulu

    E91 330d

    Tuommonen vikakoodi aktiivinen,ei lähde kuittaamalla pois..
    Eli viittaa varmaankin kaasuläpän aktuaattorivikaan?
    Oireina se että hiukkasuodattimen häiriövalo palaa keltaisena kun hetken ajaa. Häiriövalon symboolissa puoliksi täynnä.
    Ilmeisesti ei regenerointi rupea toimimaan koska on aktiivinen vikakoodi?
    t.Mika


    E R R O R M E M O R Y
    ---------------------------------------

    Date: 17.01.2015 17:51:29
    ECU: D62M57B0
    JobStatus: OKAY
    Variant: D62M57B0
    -------------------------------------------------------------

    RESULT: 1 error in error memory !
    -------------------------------------------------------------

    43E2 43E2 Throttle valve actuator, Control

    Error counter: 1
    Logistic counter: 40

    Mileage 305040 km
    Engine speed 717.14 1/min
    coolant temperature 75.22 °C
    Rail pressure Actual 267.82 bar
    Injection quantity 5.91 mg/Hub
    Air mass per cylinder 478.92 mg/Hub
    actual charge pressurewert 1014.15 mbar
    Pedal value sensor 0.00 %
    Battery Voltage 14826.28 mV
    Vehicle speed 0.00 km/h
    duty cycle Throttle valve 0.00 %

    Unterbrechung
    Test conditions fulfilled
    Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
    Error would not cause a warning lamp to light up
    Fehler nicht im Shadow eingetragen
    Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
    Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)

    Error code: 43 E2 44 02 00 00 01 28 94 F2 1A 7D 22 0F 4C 67
    00 5B 00 00
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Todennäköisesti turbolta tuleva ohut öljysumu mennyt kaasuläpän akselitiivisteen läpi ohjauspuolen elektroniikkaan --> kaasuläppä vaihtoon.

    Osa 3 täältä: KLIK. Esim. autoteilemann.de 185,35€ + pk 14,90€: KLIK.

    Ottaisin ehkä EGR:n ja kaasuläppärungon välisen o-renkaan, osa 4 edellisestä kuvasta ja tiivisteprofiilin ahtoputken ja kaasuläppärungon väliin, osa 7 täältä: KLIK. Muutoinkin nuo osat 2, 3 ja 8 ovat potentiaalisten ahtovuotojen paikkoja kun ahtoputket ova pikakiinnikkeellä eikä klemmarilla. Tiivistys on täysin ehjien, kovettumattomien tiivisteprofiilien varassa.

    Comment

    • meto
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 51
      • Oulu

      #3
      Ok kiitos tiedosta ja noista linkeistä!
      Laitoin jo läpän tilaukseen tuolta Saksasta. Suomessa oli hinnat n.300-400 euroa samalle osalle..
      Missä vaiheessa tuon läpän kuuluisi toimia? Sammutuksessa Ja regeneroinnin aikana??

      -Mika-

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Originally posted by meto View Post
        Missä vaiheessa tuon läpän kuuluisi toimia? Sammutuksessa Ja regeneroinnin aikana??
        Juuri näissä kahdessa tilanteessa. WDS sanoo:

        A throttle valve is necessary for all diesel engines equipped with a particle filter system. The throttle valve chokes the intake air to ensure that the necessary increased exhaust-gas temperatures required for regeneration of the particulate filter are reached.


        The throttle valve is closed while the engine is being shut down; this reduces shaking of the engine during the shutdown.
        After stopping the engine, the throttle valve is opened again.

        Olettaisi että auttaa hullunkiertotilanteessa, jos läppä on kunnossa ja sammutat moottorin, läpän sulkeutumisen pitäisi stopata vikatilanne..

        Comment

        • meto
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 51
          • Oulu

          #5
          Uusi kaasuläppä paikoilleen ja vikakoodin sai kuitattua,eli ongelma ratkaistu
          Jäljelle jäi vielä koodi joka tuli tukkeutuneesta hiukkassuodattimesta.
          Regenerointi ei alkanut toimimaan koska vikakoodi oli aktiivinen.Ratkaisu tähän..kuitata vikakoodia ajon aikan jatkuvalla syötöllä jolloin alkoi regeneroimaan ja hiukkassuodatin puhdistumaan.
          Nyt toimii normaalisti ja ei vikakoodeja

          -Mika-

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎