Kokemuksia, vinkkejä sekä mielipiteitä kaivataan.
Nykyinen ja samalla ensimmäisen bemarini: e92 325 xiA (vuosikertaa 2007) tuli taloon viime syksynä ja autolla on ajettu nyt hieman alle 113 tkm. Hiljattain olen huomannut, että voimansiirto ravistaa alhaisilla nopeuksilla (automaattilaatikko on ilmeisesti ZF:n 6HP26, mikäli olen oikein käsittänyt).
Tärinät huomaa esimerkiksi pihateillä ajettaessa melko tarkalleen 30 km/h:n nopeudella, kevyellä pintakaasulla, jolloin auto alkaa usein ravistamaan/täristämään. Kaasua kun lisää, tärinät loppuvat nopeasti eikä vastaavia tärinöitä (ainakaan tällä hetkellä) ilmene korkeammilla nopeuksilla. Lisäksi vaihteisto vaihtaa siististi, lukuun ottamatta 2 -> 1 kylmänä (jolloin usein hieman potkaisee), eikä kierrokset seilaa tasaisessa ajossa.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia/kokemuksia? Pikaisella haulla ja googlettelulla en löytänyt paljoa vastaanlaisia ongelmia. Itselläni ei ole diagnostiikkalaitteita tällä hetkellä, mutta vikakoodeja ajotietokoneeseen en ole saanut ja auto oli hiljattain määräaikaishuollossa, eivätkä ainakaan maininneet mitään vikakoodeista siellä (tämä tietty nyt ei välttämättä kerro mitään).
Ajatuksia ongelman selvittämiseksi? :think Kannattaako alkaa varautumaan jo momentinmuuntimen korjaukseen... Ajattelin laatikon öljyt tarkastaa nyt ensimmäiseksi. Niitä ei ole (ainakaan vielä) vaihdettu.
Lisäksi viime aikaisilla, vähäisillä kokemuksilla tuntuu siltä, että ongelma voimistuu hieman auton ollessa lämmin (moottorin öljyt siinä 90-100 asteessa ja autolla on ajettu vähintään 15-20 min). Mutta tätä täytyy tarkastella vielä enemmän...
Nykyinen ja samalla ensimmäisen bemarini: e92 325 xiA (vuosikertaa 2007) tuli taloon viime syksynä ja autolla on ajettu nyt hieman alle 113 tkm. Hiljattain olen huomannut, että voimansiirto ravistaa alhaisilla nopeuksilla (automaattilaatikko on ilmeisesti ZF:n 6HP26, mikäli olen oikein käsittänyt).
Tärinät huomaa esimerkiksi pihateillä ajettaessa melko tarkalleen 30 km/h:n nopeudella, kevyellä pintakaasulla, jolloin auto alkaa usein ravistamaan/täristämään. Kaasua kun lisää, tärinät loppuvat nopeasti eikä vastaavia tärinöitä (ainakaan tällä hetkellä) ilmene korkeammilla nopeuksilla. Lisäksi vaihteisto vaihtaa siististi, lukuun ottamatta 2 -> 1 kylmänä (jolloin usein hieman potkaisee), eikä kierrokset seilaa tasaisessa ajossa.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia/kokemuksia? Pikaisella haulla ja googlettelulla en löytänyt paljoa vastaanlaisia ongelmia. Itselläni ei ole diagnostiikkalaitteita tällä hetkellä, mutta vikakoodeja ajotietokoneeseen en ole saanut ja auto oli hiljattain määräaikaishuollossa, eivätkä ainakaan maininneet mitään vikakoodeista siellä (tämä tietty nyt ei välttämättä kerro mitään).
Ajatuksia ongelman selvittämiseksi? :think Kannattaako alkaa varautumaan jo momentinmuuntimen korjaukseen... Ajattelin laatikon öljyt tarkastaa nyt ensimmäiseksi. Niitä ei ole (ainakaan vielä) vaihdettu.
Lisäksi viime aikaisilla, vähäisillä kokemuksilla tuntuu siltä, että ongelma voimistuu hieman auton ollessa lämmin (moottorin öljyt siinä 90-100 asteessa ja autolla on ajettu vähintään 15-20 min). Mutta tätä täytyy tarkastella vielä enemmän...
Comment