...ai niin puhdistin egr-venttiilin alkuviikosta. Egr oli kyllä likainen, mutta mönjä oli kosteaa eikä juurikaan pienentänyt reiän kokoa. Netin kauhukuvista kaukana. En huomannut tästä mitään vaikutusta. Varmasti venttiili kannattaa kuitenkin määräajoin puhdistaa, kun ei se nyt mikää mahdoton tehtävä ole. Mulla ei tuolloin vaan kovin erikoisia työkaluja käytössäni ja operaatioon meni tunteja. Imusarjan ajattelin puhdistaa, kun vaihdan hehkut ja poistan läpät. Onko tuo hehkujen vaihto muuten sellainen homma, joka kannattaa itse tehdä...olen kuullut, että hehku saattaa katketa irroittaessa. Miten lie osa saadaan tällöin ulos?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e91 330d alhaiset lämmöt
Collapse
X
-
Aika kova homma oli kaiken kaikkiaan ainakin näin vähemmän autoja ropeltaneelle. Koeajolla koettiin kauhun hetkiä, kun välijäähyltä tuleva punainen putki poksahti pois paikaltaan. Ei ollut näemmä mennyt kunnolla pohjaan. Riemusta sydärin partaalle. Onneksi ei ollut vielä pohjamuovit ja moottorinkotelo paikallaan. Samassa yhteydessä tsekkasin nuo öljyn lämmöt bmwhatilla...en tiedä tekeekö tuolla arvolla mitään, koska se on jatkuvasti 114 astetta. Moottorin ja jäähdytysnesteen lämpötilat näyttävät liikkuvan lähes samoissa arvoissa. Motarilla arvot heitteli 90-94,5. 94,5 kohdallla tapahtui dpf:n poltto...ainakin karstan määrä putosi 40-->0.Last edited by aku1979; 19-04-2015, 20:34.
Comment
-
-
Nyt saatiin taas aku1979 tapauksesta hyvä esimerkki, että alle 80 astetta ei todellakaan ole normaali käyntilämpö
Ei noihin kaikkiin arvoihin eri softissa voi varmaankaan 100%esti luottaa.
Mutta käytännössä lämpötila anturi sijaitsee moottorin yläosassa niinpä anturi antaa kenties aavistuksen korkeampaa lämpötilaa kuin todellinen nesteen lämpötila-> kun termari on 88 asteinen lämpötilalukema noin 90 astetta kun kaikki ok ja ei hirmu pakkanen ulkoilmassa.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Tässä ohje miten jäähdytysnesteen vaihtaminen ilmeisesti pitäisi tehdä: https://www.youtube.com/watch?v=KDBGYRlMPOQ Ei ollut minulla tuollaisia hienouksia
Comment
-
-
Koneen käyntilämpötila ja kenties parempi dpf:n polttotulos vaikuttaa kulutukseen.
Oma kulkine kyllä näyttää kulutuksen aika tarkkaan oikein mitä olen tankkauksista tarkistanut.
Lähinnä puhutaan pilkun pyöristys eroista(desi tai pari/100km).
Kulutuksen pieneneminen on vai plussa ominaisuus.
Tärkeintä on että DPF poltto toimii eikä mene tukkoon.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by bmw330D07 View Postmissä kilometri määrässä on porukalla alkanut termarijumapt ?
Comment
-
Comment