Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 325i erot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juks
    Newbiemmer
    • Apr 2015
    • 11
    • Sastamala

    e91 325i erot?

    Noniin täyty oikein kirjautua kun en vastausta mistään löydä. Foorumia paljon olen lukenut monta vuotta ja moneen ongelmaan saanut apua. Eli kiitos siitä!

    Mutta mutta ongelma on se että olen ostamassa kutos koneista e91:stä ja nyt olisi kiikarissa 325i joka on rekisteröity 10/2008. Ei facelift! Ja moottorin tyyppi hämmentää. Auto on tuotu ruotsista muutama vuosi sitten ja rekisteriotteessa lukee että olisi 3,0 koneella? Eli voiko tämä olla mahdollista? kun ymmärsin että moottorityyppi vaihtui n52b30:seen vasta faceliftin myötä? Ja myös ilmoitetut päästöt ovat tuon n52b30 koneen.
  • BFI18
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1456
    • Turku

    #2
    N52b30 on 330i:n 3-litrainen 258hv kone ja ei 325i:n kone ollenkaan. Käytössä myös 130i:ssä eri tehoversiona.
    Eikös 325i:n 3-litrainen 218hv versio ole uudempi n53 moottori? Tätä konetta sai viimeisiin pre-lci e9x autoihin, joissa oli ns. Tekniikkapäivitys jo tehty ennen varsinaista korin lci:tä.
    Vanha n52b25 on niinikään 218hv mutta 2,5 litrainen.
    G26 i4 M50 Black Sapphire

    Comment

    • Juks
      Newbiemmer
      • Apr 2015
      • 11
      • Sastamala

      #3
      Ahaa eli se voisi olla mahdollista että on tuolla 3,0 koneella vaikka on pre lci. Oman tietoni pohjaan täysin autowikiin joten melko huteralla pohjalla on mun tiedot.

      Autowikissä muuten on nuo kaikki moottorityypit ännäläisiä.

      Comment

      • Juks
        Newbiemmer
        • Apr 2015
        • 11
        • Sastamala

        #4
        Tarkotin siis tietysti että moottorit ovat n52 merkinnällä...

        Comment

        • BFI18
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1456
          • Turku

          #5
          Tarkistettu, eli vuosimallista 2008 lähtien 325i:ssä on moottorina uudempi 3.0 N53B30 218 hv, lci tai pre-lci koreissa.
          Last edited by BFI18; 18-04-2015, 19:01. Reason: Lisäys
          G26 i4 M50 Black Sapphire

          Comment

          • Juks
            Newbiemmer
            • Apr 2015
            • 11
            • Sastamala

            #6
            Hienoa! Kiitos! Onko tietoa mitä eroa noissa 218 ja 272 hevosvoimaisissa on? Ja miten tuo n53 eroaa n52 mallisarjasta? Ja voinko jostain tarkistaa jonkun tietyn auton moottorityypin? Onko huoltokirjassa tai jossain?

            Ja tässä kun auton osto on mielessä niin saa vinkata mitä kannattaa tutkia tuommoisesta e91 malleista?
            Last edited by Juks; 18-04-2015, 19:41.

            Comment

            • ///Jone
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2009
              • 1281
              • HKI

              #7
              Originally posted by Juks View Post
              Hienoa! Kiitos! Onko tietoa mitä eroa noissa 218 ja 272 hevosvoimaisissa on? Ja miten tuo n53 eroaa n52 mallisarjasta? Ja voinko jostain tarkistaa jonkun tietyn auton moottorityypin? Onko huoltokirjassa tai jossain?

              Ja tässä kun auton osto on mielessä niin saa vinkata mitä kannattaa tutkia tuommoisesta e91 malleista?


              Lienee osin vastaus. Foorumilla oli Diy:ki jossain.

              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=231905 , varusteet, moottorit ym. ohje.

              Haulla löytyy tuhottomasti tietoa:

              ______________________
              Nykyinen:
              Model 3

              BMW:t vuodesta 2009:
              i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

              Comment

              • Puistis
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 849
                • 09

                #8
                Originally posted by Juks View Post
                Hienoa! Kiitos! Onko tietoa mitä eroa noissa 218 ja 272 hevosvoimaisissa on? Ja miten tuo n53 eroaa n52 mallisarjasta? Ja voinko jostain tarkistaa jonkun tietyn auton moottorityypin? Onko huoltokirjassa tai jossain?

                Ja tässä kun auton osto on mielessä niin saa vinkata mitä kannattaa tutkia tuommoisesta e91 malleista?
                N53:ssa tehoero tulee eri imusarjasta ja sen myötä toki softakin on erilainen. Tässä hyvä keskustelu tuosta imusarjan vaihdosta.

                Vikakoodit kannattaa lukaista, esim. Nox-anturi on sellainen mikä menee herkästi rikki, mutta ei vaikuta ajamiseen mitenkään huomattavasti. Vaikuttaa kuitenkin bensan kulutukseen ja on melko kallis, noin 400€+työt.

                VIN numerolla saat katsottua kätevästi moottorin ja varusteet. http://www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html
                Last edited by Puistis; 18-04-2015, 20:19. Reason: ///Jone oli näköjään nopeampi

                Comment

                • BFI18
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1456
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by Juks View Post
                  Hienoa! Kiitos! Onko tietoa mitä eroa noissa 218 ja 272 hevosvoimaisissa on? Ja miten tuo n53 eroaa n52 mallisarjasta? Ja voinko jostain tarkistaa jonkun tietyn auton moottorityypin? Onko huoltokirjassa tai jossain?

                  Ja tässä kun auton osto on mielessä niin saa vinkata mitä kannattaa tutkia tuommoisesta e91 malleista?
                  N53:sta on E9x mallisarjassa kaksi versiota 325i ja 330i. Erona teho ja vääntö - fyysisesti eri imusarja ja ohjelma, joku viisaampi korjatkoon jos tietää. Muutoskittejäkin 325i-> 330i on olemassa hinta tosin 2-3teur.
                  325i tapauksessa moottorotyypin tarkistus on helppoa, jos kone on 2,5l on kyseessä N52, jos 3,0 N53. N53 on uudempi kone pienemmillä päästöillä. Ja 2008-> on N53 aina.
                  G26 i4 M50 Black Sapphire

                  Comment

                  • JTP
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2008
                    • 506
                    • Hpj

                    #10
                    Originally posted by Juks View Post
                    Hienoa! Kiitos! Onko tietoa mitä eroa noissa 218 ja 272 hevosvoimaisissa on? Ja miten tuo n53 eroaa n52 mallisarjasta?
                    N53 on ns. laihaseosmoottori, jossa bensiini suihkutetaan korkealla paineella suoraan sylinteriin. N52 on "perinteisen" tyypin moottori, jossa bensiini suihkutetaan matalalla paineella imusarjaan.
                    N53 -moottorille tyypillisiä vikoja ovat vikaantuvat ruiskusuuttimet ja korkeapainepumput, tuosta omasta kulkineestakin meni korkeapainepumppu vaihtoon jo 39 tkm:n kohdalla..
                    e90 330i lci -09
                    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                    Comment

                    • Juks
                      Newbiemmer
                      • Apr 2015
                      • 11
                      • Sastamala

                      #11
                      Hienoa! Kiitos kaikille! Kyllä kannatti rekisteröityä! En vaan haulla enkä mistään muualtakaan löytänyt juuri tuota tietoa että koska moottorityyppi vaihtuu kun jostain syystä olisi pakottava tarve saada kolmelitrainen. Sekä olen lueskellut tuosta 2,5 litraisen öljynkulutus hommasta. Pienemmät verot ja kulutus toki houkuttaa myös.

                      Noista suuttimista ja pumpuista olen lueskellutkin sekä noista neloskoneiden jakopäistä. Tuo moottorityyppi vaikuttaa ehkä onnistuneimmalta näin meikäläisen silmissä?..:think

                      Comment

                      • Mr T
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 35
                        • PRV

                        #12
                        N52b30

                        Tuota N52b30 konetta käytettiin 160 kw:na vuosina 2005-2007, e9x malleissa.

                        Jenkkeihin vietiin 170 kw versio 2007-2011, sekä 190 kw versio oli läsnä 2005-2008 .

                        Mallimerkintänä käytettiin sekä 325 että 330. Itse olen yhden imusarja konversion tehnyt, osat oli noin 1000 eur, plus ecun ohjelmointi. Siihen ei kaikki pajat ryhdy, joten kannattaa selvittää tuo ohjelmointiputka, jos on osia hankkimassa.

                        Techno automotive BV teki minulle ohjelmoinnin. Ja kyllä autoon tuli lisää hauskuuttaa..eikä haittaa enään tuo 325xi tarra takaluukussa
                        - BMW 540iA Touring -
                        - BMW 330Xi Touring -

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by Mr T View Post
                          Tuota N52b30 konetta käytettiin 160 kw:na vuosina 2005-2007, e9x malleissa.

                          Jenkkeihin vietiin 170 kw versio 2007-2011, sekä 190 kw versio oli läsnä 2005-2008 .

                          Mallimerkintänä käytettiin sekä 325 että 330. Itse olen yhden imusarja konversion tehnyt, osat oli noin 1000 eur, plus ecun ohjelmointi. Siihen ei kaikki pajat ryhdy, joten kannattaa selvittää tuo ohjelmointiputka, jos on osia hankkimassa.

                          Techno automotive BV teki minulle ohjelmoinnin. Ja kyllä autoon tuli lisää hauskuuttaa..eikä haittaa enään tuo 325xi tarra takaluukussa
                          Mun entisessä 11/2005 E91 325i:ssä oli moottorina N52b25 ja 160 kW, 2,5l iskutilavuudella. Siihen aikaan N52b30 oli 330i mallissa 3,0 ja 190 kW. Jenkkimalleista ei tietoa.
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎