Announcement

Collapse
No announcement yet.

318 e90 jäähdyttimen tulpan (?) vuoto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aru83
    Newbiemmer
    • Mar 2015
    • 3
    • Finland

318 e90 jäähdyttimen tulpan (?) vuoto

Huomasin tuossa aamusella kun käynnistelin autoa että tietokone huutaa jäähdytinnesteistä ja nokkapellin nostettuani huomasin että konehuoneen pohja aivan märkä. Hetken aikaa ronkittuani löysin jonkinlaisen tulpan tms syylärin kuskinpuoleisesta alakulmasta jos nesteet valuivat solkenaan. Kysymys siis on että saakohan tuota kiristeltyä kotikonstein esim lenkkiavaimella ja miten tämmöinen tulppa on ylipäätään päässyt irtoamaan. Eli siis onko se kierteillä jotka ovat löystyneet vai onko siellä mennyt jotain suomeksi sanottuna paskaksi?

Tosiaan aika avuton oon muuten näitten kanssa mutta aattelin täältä kysyä ensiks ennen kuin vien korjaamolle jos kyseessä on itse helposti korjattava vika.

Kiitoksia mahdollisista vastauksista jo etukäteen

Edit: Oiskohan tää osa nimeltä jäähdyttimen laskutulppa?
    Last edited by Aru83; 07-05-2015, 12:38.
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

Originally posted by Aru83 View Post
    Huomasin tuossa aamusella kun käynnistelin autoa että tietokone huutaa jäähdytinnesteistä ja nokkapellin nostettuani huomasin että konehuoneen pohja aivan märkä. Hetken aikaa ronkittuani löysin jonkinlaisen tulpan tms syylärin kuskinpuoleisesta alakulmasta jos nesteet valuivat solkenaan. Kysymys siis on että saakohan tuota kiristeltyä kotikonstein esim lenkkiavaimella ja miten tämmöinen tulppa on ylipäätään päässyt irtoamaan. Eli siis onko se kierteillä jotka ovat löystyneet vai onko siellä mennyt jotain suomeksi sanottuna paskaksi?

Tosiaan aika avuton oon muuten näitten kanssa mutta aattelin täältä kysyä ensiks ennen kuin vien korjaamolle jos kyseessä on itse helposti korjattava vika.

Kiitoksia mahdollisista vastauksista jo etukäteen

Edit: Oiskohan tää osa nimeltä jäähdyttimen laskutulppa?
    Sen täytyy olla todella löysällä jos se siitä vuotaa. Kokeile kiristää kevyesti ja jos ei liiku mihinkään, siinä on jotain muuta vikaa kuin pelkkä löysällä oleminen.

Comment

Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎