Onko kenelläkään mielipidettä, pitäisikö E91 318i kulutus nousta vai laskea venttiilivarren kumien vaihdon jälkeen? Hain auton korjaamolta ja ajoin HKI-TKU välin motarilla kulutuksella 8.1L/100km ja öljymitttarikin tippui 1/5 tuolla matkalla. Viimeksi kun hain auton samalta korjaamolta ja ajoin saman matkan kulutus oli noin 7L/100km.
Taustana tähän pieni selostus lähihistoriasta. Ostin auton maaliskuussa ja autolla oli ajettu 167000. Heti oston jälkeen huomasin, että auto haisee aika ajoin palanneelta. Vein korjaamolle ja alipainepumpun tiiviste vuosi ja samoin venttiilikannen tiiviste. Korjaamossa huomattiin myös, että huohotin oli tukkeessa.
Kun hain autoa, moottorin vikavalo syttyi korjaamon pihalla. Vika oli vanos yksikössä. Vanos ja jotain siihen liittyviä venttiilejä vaihdettiin.
Seuraavaksi kun hain auton ja olin ajanut noin 500km, huomasin, että auto savuttaa todella paljon kun polkee kaasua. Näin päästiin tuohon vv kumien vaihtoon.
Nyt mielestäni auton kulutus on noussut ja auto tuntuu tavallista tehottomammalta. Olisiko jotain kokemuksia, ideoita tms, miten pystyisi kokeilemaan onko auto kunnossa vai ei?
Kiitos!
Taustana tähän pieni selostus lähihistoriasta. Ostin auton maaliskuussa ja autolla oli ajettu 167000. Heti oston jälkeen huomasin, että auto haisee aika ajoin palanneelta. Vein korjaamolle ja alipainepumpun tiiviste vuosi ja samoin venttiilikannen tiiviste. Korjaamossa huomattiin myös, että huohotin oli tukkeessa.
Kun hain autoa, moottorin vikavalo syttyi korjaamon pihalla. Vika oli vanos yksikössä. Vanos ja jotain siihen liittyviä venttiilejä vaihdettiin.
Seuraavaksi kun hain auton ja olin ajanut noin 500km, huomasin, että auto savuttaa todella paljon kun polkee kaasua. Näin päästiin tuohon vv kumien vaihtoon.
Nyt mielestäni auton kulutus on noussut ja auto tuntuu tavallista tehottomammalta. Olisiko jotain kokemuksia, ideoita tms, miten pystyisi kokeilemaan onko auto kunnossa vai ei?
Kiitos!