Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 N52B25 venttiilin nostimet nakuttaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MutterinWirittäjät\\\
    BTCF Member
    • May 2008
    • 24
    • Iisalmi

    E91 N52B25 venttiilin nostimet nakuttaa?

    Tällainen pieni ongelma alkoi suurenemaan kun merkkihuolto ilmoitti että venttiilien nostimet lienee aikansa eläneet. Uudet töineen reippaasti yli tonnin ja jos nakutus ei niillä lähde niin sylinterikansi vaihtoon kun kuulemma vika saattaa olla myös siellä, voitelukanavista ei tule tarpeeksi öljynpainetta nostimille, hintaa sitten pitkälle kolme tonnia:think Halvempia ideoita kenelläkään?

    Joku aika sitten poljetin paikallisella autobaanalla vauhtia jonnekin 180:iin ja sytytti koneen merkkivalon ja ehkä yhden pytyn tiputti pois pelistä minkä johdosta alkoi nakutus ja vaihtoon meni siinä vaiheessa 5. pytyn puola ja tämän vaihdon yhteydessä sitten pamauttivat noita lukuja tiskiin...

    Ääni voi olla nakutus, säksätys, tikitys, naputus jne. Laitos siis 325i -06 ajettu pyöreesti 210tkm.
    E91 325i -06
    E36 325i Coupe -93
  • sportpug25
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2013
    • 377
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by MutterinWirittäjät\\\ View Post
    Tällainen pieni ongelma alkoi suurenemaan kun merkkihuolto ilmoitti että venttiilien nostimet lienee aikansa eläneet. Uudet töineen reippaasti yli tonnin ja jos nakutus ei niillä lähde niin sylinterikansi vaihtoon kun kuulemma vika saattaa olla myös siellä, voitelukanavista ei tule tarpeeksi öljynpainetta nostimille, hintaa sitten pitkälle kolme tonnia:think Halvempia ideoita kenelläkään?

    Joku aika sitten poljetin paikallisella autobaanalla vauhtia jonnekin 180:iin ja sytytti koneen merkkivalon ja ehkä yhden pytyn tiputti pois pelistä minkä johdosta alkoi nakutus ja vaihtoon meni siinä vaiheessa 5. pytyn puola ja tämän vaihdon yhteydessä sitten pamauttivat noita lukuja tiskiin...

    Ääni voi olla nakutus, säksätys, tikitys, naputus jne. Laitos siis 325i -06 ajettu pyöreesti 210tkm.
    Mä oon ymmärtänyt että näissä koneissa on ajoittaista nakutusta ja yleensä nakutus tulee esille nurkka-ajossa, jossa öljyt ei lämpene / kiertoa ei tule tarpeeksi. Poistuu pidemmällä ajolla. Itse suhtautuisin tuohon korjaukseen hieman skeptisesti. Toki joku viisaampi saa valaista tarkemmin.

    Comment

    • miyli
      BTCF Member
      • Dec 2008
      • 2084
      • Naantali

      #3
      Pojalla -07 325 aj. 207tkm ja juurikin kun ajaa pätkä ajoa venttiilit rupeaa naputtamaan, mut heti kun käy pidemmän lenkin ajamassa naputus häviää ja pysyy jonkun aikaa pois. Näissä tosiaan jos öljyt ei lämpene kunnolla esiintyy tuota naputusta.
      Itsellä -07 335 ja siinäkin esiintyy vähän samanlaista, mut ei niin pahana. Työmatka 5km joten ei kerkee lämpeemään kunnolla.
      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
      0-200km/h 11.40s
      100-200km/h 6,00s
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

      Comment

      • Sgt.Camedia
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 218
        • Lappeenranta

        #4
        Itellä oli -07 325i:ssä ajettu 210tkm samaa "vikaa", sanoivat bavarialla, että aja kovempaa ajoa vähän aikaa ja sitten öljyt vaihtoon! Se kyllä auttoi, kun tosiaan itselläkin oli aika pitkälti pätkä ajoa vain niin öjynkierron/lämpeemisen kanssa silloin noissa malleissa pieniä ongelmia. :think

        Toinen vaihtoehto tosiaan olisi ollut toi nostajien vaihto, mutta bavarialla neuvoivat ainakin sen olevan sitten viimeinen vaihtoehto. Tyyppivikoinahan noissa koneissa on olleet venttiilikopan öljykanavien tukkeutuminen ja sitä kautta öljynkierto kärsii.
        Last edited by Sgt.Camedia; 09-07-2015, 09:09. Reason: kilometrit unohtu
        "Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!"
        Now: F31 330D M-performance x-drive
        EX: E46 330i cabriolet M-sport vm. 01 - Schwarz II -
        EX: E91 325i M-Sport -vm.07 - LeMansBlau-
        EX: E46 330dA touring individual M-sport II vm.03 -stratusgrau metallic-
        EX: E46 323i sedan "wannabe M3" vm.99 -Alpinweiß III-
        EX: E36 320 sedan "M3-look" vm.91 -Gletscherblau metallic-
        EX: E36 320 sedan M-sport vm.93 -Daytonaviolett metallic-
        + muutama muun merkkistä kulkupeliä

        Comment

        • Maili
          BTCF Member
          • Aug 2011
          • 444
          • E-pohjanmaa

          #5
          Kannattais varmaan ainakin ennen suurempia toimenpiteitä tehdä forte flush moottorinpesu. Varsinkin jos lyhyttä matkaa ajettu ja jos lisäksi pitkillä öljynvaihtoväleillä. On moottorin sisuskalut melko rivon näköistä katottavaa.
          E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
          Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7511
            • Kotona

            #6
            Originally posted by MutterinWirittäjät\\\ View Post
            Ääni voi olla nakutus, säksätys, tikitys, naputus jne. Laitos siis 325i -06 ajettu pyöreesti 210tkm.
            Mitä öljyä käytät 0wxx vai 5wxx? Eiköhän suurin osa noista +200tkm ajetuista e9x 325i jonkun verran kylmänä säksätä mutta katoaa kyllä kun öljyt lämpenevät ja alkavat kiertämään koneessa.

            Kannattaa lisäksi tarkkailla, että öljymäärä on koko ajan ylärajassa ja lisätä tarpeen mukaan, säksätys lisääntyy huomattavasti jos öljynmäärä on siellä alarajassa (lähes litran vajaus) vaikkei merkkivalo vielä sytykään...
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
            -

            Comment

            • sportpug25
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2013
              • 377
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by miyli View Post
              Pojalla -07 325 aj. 207tkm ja juurikin kun ajaa pätkä ajoa venttiilit rupeaa naputtamaan, mut heti kun käy pidemmän lenkin ajamassa naputus häviää ja pysyy jonkun aikaa pois. Näissä tosiaan jos öljyt ei lämpene kunnolla esiintyy tuota naputusta.
              Itsellä -07 335 ja siinäkin esiintyy vähän samanlaista, mut ei niin pahana. Työmatka 5km joten ei kerkee lämpeemään kunnolla.
              Mulla on satatonnia vähemmän mittarissa ja samat oireet ja sama ratkaisu. Eniten tulee esille jos ajan töistä kaupan kautta kotiin ja tulee alta 10km matkalle pari käynnistystä. Seuraavana päivänä naputtaa takuuvarmasti. Tätä ollut mulla alusta lähtien.

              Comment

              • MutterinWirittäjät\\\
                BTCF Member
                • May 2008
                • 24
                • Iisalmi

                #8
                Fortea meinasin kokeilla tuohon. Tosiaan ajo on lähinnä kaupunkiajoa.
                E91 325i -06
                E36 325i Coupe -93

                Comment

                • ace.of.spades
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 130
                  • Helsinki

                  #9
                  Nostetaan vanhaa topicia, kun itselle muodostui ajankohtaiseksi ja huolihan sitä heräsi.

                  Pari vuotta tuli ajeltua toisen merkkisellä autolla, mutta veri veti jälleen bemarin pariin. Vuosi on tullut ajeltua E90 325i -07 (N52B25) ja alusta lähtien tätä nakutusta varsinkin kylmänä ollut ja mielestäni vaimenee/poistuu, kun on ajanut pidemmän matkan. Tässäkin keskustelussa on puhuttu, että ei pitäisi hätää olla, jos ääni poistuu lämpimänä.

                  Käytin tänään autoa huollossa ja he siellä mainitsivat tästä naputuksesta ja itsellä huoli heräsi, että onko tuosta nyt kuinka huolissaan oltava? Naputus ei tietenkään luultavimmin koskaan ole hyvä asia, mutta onko näitä paljon levinnyt ja isoa remppaa pukannut tuon myötä?

                  Comment

                  • mmie
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 502
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by ace.of.spades View Post
                    Nostetaan vanhaa topicia, kun itselle muodostui ajankohtaiseksi ja huolihan sitä heräsi.

                    Pari vuotta tuli ajeltua toisen merkkisellä autolla, mutta veri veti jälleen bemarin pariin. Vuosi on tullut ajeltua E90 325i -07 (N52B25) ja alusta lähtien tätä nakutusta varsinkin kylmänä ollut ja mielestäni vaimenee/poistuu, kun on ajanut pidemmän matkan. Tässäkin keskustelussa on puhuttu, että ei pitäisi hätää olla, jos ääni poistuu lämpimänä.

                    Käytin tänään autoa huollossa ja he siellä mainitsivat tästä naputuksesta ja itsellä huoli heräsi, että onko tuosta nyt kuinka huolissaan oltava? Naputus ei tietenkään luultavimmin koskaan ole hyvä asia, mutta onko näitä paljon levinnyt ja isoa remppaa pukannut tuon myötä?


                    Lieneekö noissa tempuissa mitään taikaa.?
                    ex e36 325
                    ex e46 328
                    e92 335i FBO
                    Ducati 900S ie
                    KTM 640
                    Suzuki GT550
                    Honda CBR600

                    Comment

                    • asdteme
                      BTCF Member
                      • Mar 2015
                      • 756
                      • P-Savo

                      #11
                      Originally posted by ace.of.spades View Post
                      Nostetaan vanhaa topicia, kun itselle muodostui ajankohtaiseksi ja huolihan sitä heräsi.

                      Pari vuotta tuli ajeltua toisen merkkisellä autolla, mutta veri veti jälleen bemarin pariin. Vuosi on tullut ajeltua E90 325i -07 (N52B25) ja alusta lähtien tätä nakutusta varsinkin kylmänä ollut ja mielestäni vaimenee/poistuu, kun on ajanut pidemmän matkan. Tässäkin keskustelussa on puhuttu, että ei pitäisi hätää olla, jos ääni poistuu lämpimänä.

                      Käytin tänään autoa huollossa ja he siellä mainitsivat tästä naputuksesta ja itsellä huoli heräsi, että onko tuosta nyt kuinka huolissaan oltava? Naputus ei tietenkään luultavimmin koskaan ole hyvä asia, mutta onko näitä paljon levinnyt ja isoa remppaa pukannut tuon myötä?
                      Omassa loppuu naputtelu aina kun öljynlämmöt nousee +70c. Joskus naputtaa kylmänä, joskus ei. Näkyy olevan ihan tuurissaan.. Ei ole pariin vuoteen muuttunut käytös mitenkään.
                      better late than never

                      E90 325i
                      E30 M3
                      E92 M3 Competition

                      Comment

                      • ace.of.spades
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 130
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by asdteme View Post
                        Omassa loppuu naputtelu aina kun öljynlämmöt nousee +70c. Joskus naputtaa kylmänä, joskus ei. Näkyy olevan ihan tuurissaan.. Ei ole pariin vuoteen muuttunut käytös mitenkään.

                        Tuli tänään ajeltua vielä öljynvaihdon jälkeen reippaammilla kierroksilla ja öljyt varmasti lämpimäksi, niin nakutus tosiaan katoaa kokonaan. Ehkä tässä uskaltaa luottaa, että tuosta ei isompaa harmia ole.

                        Muistan kyllä lukeneeni, että näissä taitaa jotain öljynkiertohäikkää olla, jos menee paikkoja (disa?) tukkoon?

                        Comment

                        • asdteme
                          BTCF Member
                          • Mar 2015
                          • 756
                          • P-Savo

                          #13
                          Originally posted by ace.of.spades View Post
                          Tuli tänään ajeltua vielä öljynvaihdon jälkeen reippaammilla kierroksilla ja öljyt varmasti lämpimäksi, niin nakutus tosiaan katoaa kokonaan. Ehkä tässä uskaltaa luottaa, että tuosta ei isompaa harmia ole.

                          Muistan kyllä lukeneeni, että näissä taitaa jotain öljynkiertohäikkää olla, jos menee paikkoja (disa?) tukkoon?
                          Disat ei vaikuta öljynkiertoon sillä niiden sijainti on imusarjassa. Vanoksien metallisihdit koneen kyljessä voi vaikuttaa jos/ kun ajanmyötä meneevät tukkoon. Yleensä oireilee vanoksien vikakoodeilla.
                          better late than never

                          E90 325i
                          E30 M3
                          E92 M3 Competition

                          Comment

                          • ace.of.spades
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 130
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by asdteme View Post
                            Disat ei vaikuta öljynkiertoon sillä niiden sijainti on imusarjassa. Vanoksien metallisihdit koneen kyljessä voi vaikuttaa jos/ kun ajanmyötä meneevät tukkoon. Yleensä oireilee vanoksien vikakoodeilla.
                            Jeps, kiitos infosta. Hyvä pitää tuo mielessä tulevaisuuttakin varten.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎