Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 keskuslukko ei avaa oven lukitusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    E91 keskuslukko ei avaa oven lukitusta

    Jees elikäs kuten otsikossa lukee jää repsikan ovi miltei joka kerta aukeamatta lukosta sekä kaukosaatimellä että sisänapilla, muut ovet toimivat kuten pitäisikin. Bwm on antanut ohjaistuksen että aluksi tsekkaa sulakkeen 57 ja jos se on palanut niin vaihtaa sen 15Asta 20A kokoiseen. Jos lukko ei sittenkään toimi niin sitten tuo lukon aktuaattori vaihtoon.

    Tuosta näkee että hiukan sillä olisi pyrkimyksiä liikkua kuten pitäisikin mutta todennäköisesti virta kasvaa sen verran suureksi että ohjausyksikkö viheltää pelin poikki.

    Koska tuo laite nyt ainakin osittain toimii ja todennäköisesti kysy on vain jonkinsortin mekaanisesta jumista niin ajattelin että onko kukaan kokeillut purkaa ja elvyttää tuollaista? Tai onko ylipäätään avattavissa?

    Uusi taitaa olla jotain 100e mutta kyllähän tuossa palkoille pääsisi jos tuon vanhan saisi elvytettyä ja pelaamaan.

    Kuva osasta:
    Last edited by fraatti; 02-08-2015, 12:20.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #2
    Noniin.. 120€ tuli säästettyä ja samalla oli hyvä syy ottaa hiukan asennus olutta.

    Eli moottori lopettaa yleensä toiminnan siksi että tuo osa moottorin päässä mihin hiilet osuvat likaantuu ja sähkön kulkeminen estyy.

    Lyhyesti homma menee näin.
    Ovesta koristelista pois aloittaen oven sisäpäästä. Sisäkahvasta päälliosa irti. 4kpl torxeja auki. Ovipahvin irroitus alkaen peilikolmiosta(lähtee vetämällä ulospäin). Piuhat irti kaijuttimista ja kytkimistä sekä vaijeri lukolta. Roiskesuojan poisto oven päältä. Ikkunan lasia 5cm alaspäin ja lasin irroitus mekanismista(ei tarvi työkaluja vaan muoviklipsejä pitää hiukan käsillä avata) ja teippaaminen ylösasentoon. Oikeinpuoleisen lasinnostimen muttereiden poisto ja nostimen siirto sivuun. Kahvalta tulevan vaijerin irroitus sekä oven sisäpuolella olevan lukitusnupin irroitus. Kolme torxia jotka pitävät osaa kiinni ovessa otetaan auki ja näin ollen tuon mötin saakin jo käsiin.

    Sitten pitää purkaa vielä tuo osa. Aluksi 5 torxia auki. Ja sitten pitää tuo metallinen osa kammeta tuostamuovi klimpistä erilleen. Varovasti purkamalla tuon saa osiksi josta sisältä löytyy sitten kaksi sähkömoottoria sekä läjä jousia, rattaita yms.. Itse putsasin vain tuon sähkömoottorin ankkurin kollektorin teräsvillalla sekä sen raot varovasti mattopuukolla sekä puhalsin koko roskan paineilmalla. Pakeliitti- tai teflonprikka mikä on kollektorin päässä oli myös hiukan ottanut itseensä ja tuon olisin myös vaihtanut mikäli nurkissa olisi sopiva ollut. Sitten koko roska takaisin läjään ja avot autossa oli taas toimiva keskuslukko.

    Tässä ohjeita vielä engelskaksi:
    http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1022395

    Syyllinen
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • _Pietu_
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 3660
      • Kuopio / Maaninka

      #3
      EHDOTTOMASTI FAQ - osioon tämä
      BMW F25 xDrive 20d
      ex BMW e91 320dA
      ex BMW e36 325i
      - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
      Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

      Comment

      • jake2710
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 828

        #4
        Tai jos haluaa ihan uudet niin 50-60€ saa molemmat...

        51217263086

        Edit. Joskus oli tällä osanumerolla 51217272999, mutta taitaa tuo yllä oleva olla nykyään.
        Last edited by jake2710; 03-08-2015, 14:56.

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4595
          • Tampere

          #5
          Originally posted by jake2710 View Post
          Tai jos haluaa ihan uudet niin 50-60€ saa molemmat...

          51217263086

          Edit. Joskus oli tällä osanumerolla 51217272999, mutta taitaa tuo yllä oleva olla nykyään.
          Kumma juttu kun ainaki kl-varaosista tarjosivat yhdelle kappaleelle 120e hinnaksi...
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • jumuli
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2010
            • 496
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by fraatti View Post
            Kumma juttu kun ainaki kl-varaosista tarjosivat yhdelle kappaleelle 120e hinnaksi...
            Jep, mutta on halvempaa ostaa molemmille puolille

            Mutta kiitos kuitenki vinkistä!
            Nyt
            Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
            Ex
            F25 30d M-sport GNA-500
            E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
            F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
            E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
            F25 20d M-Sport UZV-655
            Audi B8 S4 ILM-448
            F31 330d M-Sport VYZ-717
            E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
            E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
            F30 320d M-Sport VXU-494
            E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
            E91 335i M-Sport N54 CJT-858
            E91 335d M-Sport NJN-958
            E91 330d M-Sport GJB-752
            E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
            E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

            Comment

            • JP-76
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 1060
              • Kanta-Häme

              #7
              Kyllähän tolla 50€:lla saa jo pari asennus-salkkua vierelle jos DIY-hommaan ryhtyy

              Hyvät ohjeet
              Kalusto:
              BMW 550i xDrive -14
              BMW S1000R -17
              Toyota Proace -15

              Comment

              • Lpv
                Newbiemmer
                • May 2017
                • 27
                • Suomi

                #8
                Itsellä taitaa olla sama homma edessä... lukko yritttää sulkea mutta naputtaa niin perkeleesti ovinappia eikä silti halua painua alas, ihan kuin jokin ottaisi ovennappiin kiinni tjn. Kahvasta kyllä pelittää... Jos jollain olisi ylimääräisenä lukkopesää apparin puolen takaoveen voisin ostaa auto on e91 - 06 farkku

                Comment

                • Lassi.E46
                  Newbiemmer
                  • Mar 2015
                  • 17
                  • Suomi

                  #9
                  Originally posted by fraatti View Post
                  Noniin.. 120€ tuli säästettyä ja samalla oli hyvä syy ottaa hiukan asennus olutta.

                  Eli moottori lopettaa yleensä toiminnan siksi että tuo osa moottorin päässä mihin hiilet osuvat likaantuu ja sähkön kulkeminen estyy.

                  Lyhyesti homma menee näin.
                  Ovesta koristelista pois aloittaen oven sisäpäästä. Sisäkahvasta päälliosa irti. 4kpl torxeja auki. Ovipahvin irroitus alkaen peilikolmiosta(lähtee vetämällä ulospäin). Piuhat irti kaijuttimista ja kytkimistä sekä vaijeri lukolta. Roiskesuojan poisto oven päältä. Ikkunan lasia 5cm alaspäin ja lasin irroitus mekanismista(ei tarvi työkaluja vaan muoviklipsejä pitää hiukan käsillä avata) ja teippaaminen ylösasentoon. Oikeinpuoleisen lasinnostimen muttereiden poisto ja nostimen siirto sivuun. Kahvalta tulevan vaijerin irroitus sekä oven sisäpuolella olevan lukitusnupin irroitus. Kolme torxia jotka pitävät osaa kiinni ovessa otetaan auki ja näin ollen tuon mötin saakin jo käsiin.

                  Sitten pitää purkaa vielä tuo osa. Aluksi 5 torxia auki. Ja sitten pitää tuo metallinen osa kammeta tuostamuovi klimpistä erilleen. Varovasti purkamalla tuon saa osiksi josta sisältä löytyy sitten kaksi sähkömoottoria sekä läjä jousia, rattaita yms.. Itse putsasin vain tuon sähkömoottorin ankkurin kollektorin teräsvillalla sekä sen raot varovasti mattopuukolla sekä puhalsin koko roskan paineilmalla. Pakeliitti- tai teflonprikka mikä on kollektorin päässä oli myös hiukan ottanut itseensä ja tuon olisin myös vaihtanut mikäli nurkissa olisi sopiva ollut. Sitten koko roska takaisin läjään ja avot autossa oli taas toimiva keskuslukko.

                  Tässä ohjeita vielä engelskaksi:
                  http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1022395

                  Syyllinen
                  Moro, mä tässä just purin omaa lukko yksikköä ja availin kyseisen moottorin ja totesin että moottori on kärähtänyt ja sitä ei voi enää korjata. Tietääkö kukaan mistä uuden moottorin voisi tähän löytää?

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9138
                    • Oulu

                    #10
                    Jos molempien puolten lukot saa settinä alle satkulla (tuolla edellä vinkattuna), niin en ainakaan itse hirveästi jaksaisi puuhastella.

                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1964
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Päivitystä vanhaan aiheeseen. Merkkiliikkeen tiskiltä uudet original lukkolaitteet molemminpuolin 69 euroa. Elikkäs alle 35 euroo per ovi. Ei paljon kannata rassailla minusta tai tehdä patentteja/metsästää käytettyjä.
                      On muuten kyllä kautta linjan järkevästi hinnoiteltuja noi bmw osat ja nippelit. Omani menee maalaukseen ja tilasin merkkarilta molempiin puskureihin jokaikisen ruuvin ja nippelin kiinnitystä varten uusia. Maksoikohan ne etu ja takapäähän viitisen kymppiä yhteensä. On sitten kiva purkaa kun ei joka nastan ole pakko pysyä ehjänä ja kasata uusilla original tarvikkeilla
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • mmie
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 502
                        • Kouvola

                        #12
                        Hyvä tietää, et nuo on järkevästi hinnoiteltuja. Toki joskus on kiva tutustua laitteiden toimintaan ihan vaan rakkaudesta lajiin ja kokeilla saako niitä vielä ehjättyä..
                        ex e36 325
                        ex e46 328
                        e92 335i FBO
                        Ducati 900S ie
                        KTM 640
                        Suzuki GT550
                        Honda CBR600

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4595
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by mmie View Post
                          Hyvä tietää, et nuo on järkevästi hinnoiteltuja. Toki joskus on kiva tutustua laitteiden toimintaan ihan vaan rakkaudesta lajiin ja kokeilla saako niitä vielä ehjättyä..
                          Aina purkaessa osia ei välttämättä ole käsillä heti.

                          Itseasiassa tiedän kenellä tuo auto on nykyään ja "korjaus" on pitänyt lukon jo 5v hengissä..
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • Eerikki
                            Newbiemmer
                            • Mar 2020
                            • 13
                            • Helsinki

                            #14
                            Morjes,
                            E90, 2006, kuskin oven lukko ei avaudu kaukosäädöllä, menee kylläkin kiinni. Helpoin tapa korjata lienee vaihtaa lukkomekanismi, mutta ihan ensiksi ilmeisesti olisi joku sulake tsekattava?
                            Mikä sulake olisi tuossa tapauksessa kyseessä?
                            Mistä kannattaa lukkomekanismi etsiä (millä numerolla) ja ostaa? Plussaa, jos löytyisi kohtuu hintaan pk-seudulta hyllystä, niin saisi toimimaan asap.
                            Kiitokset etukäteen.

                            Comment

                            • Eerikki
                              Newbiemmer
                              • Mar 2020
                              • 13
                              • Helsinki

                              #15
                              Ilmeisesti kysymyksessä osanumero 51217202143 (https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...&q=51217202143) , mutta onkohan tässä vielä mahdollisuutta mennä pieleen (esim valopaketti, hälytys tms, joka ei mulla tule edes mieleen).

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎