JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Käsi ylös jos jonkun kautta onnistuu Tampereen alueella 6hp19 softapäivitys.
Oliko se niin, että tähän 6hp19 laatikkoon ei ollut edes tullut päivitystä? Vai oliko minun auto päivitetty joskus aikaisemmin? Onko vielä eri softat eri moottorityypeillä olevissa autoissa? Kissvesala varmaan osaa vastata tähän kun asiasta puhetta oli.
Oliko se niin, että tähän 6hp19 laatikkoon ei ollut edes tullut päivitystä? Vai oliko minun auto päivitetty joskus aikaisemmin? Onko vielä eri softat eri moottorityypeillä olevissa autoissa? Kissvesala varmaan osaa vastata tähän kun asiasta puhetta oli.
Kaipa se vuosien mittaan siihenkin sentään on jotain päivitettävää keksitty
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Kaipa se vuosien mittaan siihenkin sentään on jotain päivitettävää keksitty
Niin, en tiedä. Näkeekö jostain milloin viimeisin ohjelmistoversio on tehty? Tuossa omassa e61:ssä oli kuitenkin viimeisin softa vaikka en olisi uskonut, että se on siihen joskus päivitetty.
Oliko se niin, että tähän 6hp19 laatikkoon ei ollut edes tullut päivitystä? Vai oliko minun auto päivitetty joskus aikaisemmin? Onko vielä eri softat eri moottorityypeillä olevissa autoissa? Kissvesala varmaan osaa vastata tähän kun asiasta puhetta oli.
On eri softa eri moottorityypeille. Näiden kans voi sitten myös kikkailla eli laittaa laittaa laatikkoon tarkoituksella väärän moottorin softan.
Niin, en tiedä. Näkeekö jostain milloin viimeisin ohjelmistoversio on tehty? Tuossa omassa e61:ssä oli kuitenkin viimeisin softa vaikka en olisi uskonut, että se on siihen joskus päivitetty.
Ei näe suoraan. On erittäin yleinen harhaluulo että autoa ei olisi päivitetty, sitten kuitenkin löytyy uusimmat softat kun aletaan päivittämään.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Kävi tuo E90, 325, öljynvaihtohuollossa Autokeskuksessa. Automaatista tuli herja: Clutch A ja E 180 Mbar -> raja-arvo on 80 Mbar = suositus uusia vaihteisto. Osaisikohan joku osaaja arpoa, mikä voisi mättää? Auttaisko huuhtelu, suodatin ja uudet öljyt lootaan? Vikakoodia en papereista löytänyt.
Kävi tuo E90, 325, öljynvaihtohuollossa Autokeskuksessa. Automaatista tuli herja: Clutch A ja E 180 Mbar -> raja-arvo on 80 Mbar = suositus uusia vaihteisto. Osaisikohan joku osaaja arpoa, mikä voisi mättää? Auttaisko huuhtelu, suodatin ja uudet öljyt lootaan? Vikakoodia en papereista löytänyt.
Missä autokeskuksessa? Ja oliko/onko jotain vaihteiston toimintaan liittyvää vikaa/oiretta?
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Heti vaan uutta laatikkoa kehiin eiköhän ensiksi koodin nollaus ja jos tulee uudestaan niin sitten miettiä mistä moinen johtuu, mutta ei nyt uutta laatikkoa sentään ensimmäisenä. Kuulostaa niin merkkiliikkeeltä taas että...
Nyt on varmaan muutamat saaneet päivitettyä tuon laatikon, niin olisi kiva kuulla millaisia kokemuksia jälkeenpäin? Voisin itsekin käydä tuon päivittämässä jaki:n luona.
Missä autokeskuksessa? Ja oliko/onko jotain vaihteiston toimintaan liittyvää vikaa/oiretta?
Airport
Tosiaan nypyttää vaihtaessa (ei paukauta, vaan laatikko nykäiseen vaihtaessa). Etenkin kevyellä kaasulla ajaessa niskat on kovilla.
Nauratti vaan, kun kävin auton hakemassa öljynvaihtohuollosta, niin huoltosaatteessa oli suositus vaihtaa laatikko. En tiedä yhtään, ovatko nollanneet vikakoodit, tarkistaneet öljynmäärän tms. Marmorin tyyliä. Yritän vielä soitella perään asiasta.
Tarvitsee varmaankin pyytää täältä joltain harrastajalta vikakoodien lukuapuja, kun auto on vasta pienen hetken ollut itsellä. Audista vaihto Penariin, ja viat pysyy vakiona
Tosiaan nypyttää vaihtaessa (ei paukauta, vaan laatikko nykäiseen vaihtaessa). Etenkin kevyellä kaasulla ajaessa niskat on kovilla.
Typäre kysymys, mutta oletko kokeillut normaalia adaptaatioresettiä? Avain sisään, kaasupoljin pohjaan (mutta ei jarru!), painallus starttipainikkeesta niin että virrat tulevat päälle -> odotellaan kaasu pohjassa ja moottori sammuneena virrat päällä 30+sec ja sen jälkeen käynnistetään kone. Ja eikun kokeilemaan!
Typäre kysymys, mutta oletko kokeillut normaalia adaptaatioresettiä? Avain sisään, kaasupoljin pohjaan (mutta ei jarru!), painallus starttipainikkeesta niin että virrat tulevat päälle -> odotellaan kaasu pohjassa ja moottori sammuneena virrat päällä 30+sec ja sen jälkeen käynnistetään kone. Ja eikun kokeilemaan!
Ei ole typeriä kysymyksiä. Äkkiseltään en olisi tällaista osannut kokeilla edes vahingossa
Autokeskus Airport soitteli perään ja hoiti kyllä asiallisesti jälkimarkkinoinin. Kyseessä oli siis Adaptaatioraja-arvojen reilu ylitys, mitään vikakoodeja ei ollut. Adaptaatiot oli nollattu, ja nyt ei muuta kuin ajoa ja jossain kohdin arvot uudelleen lukuun. Sitä vaan jäin miettimään, voiko laatikossa olla oikeaa vikaa, vai onko kyseessä saaressa asuvan, sokean mummin -syndrooma.
Autona on siis E90 (2006), 325ix, ajett. 129tkm.
Typäre kysymys, mutta oletko kokeillut normaalia adaptaatioresettiä? Avain sisään, kaasupoljin pohjaan (mutta ei jarru!), painallus starttipainikkeesta niin että virrat tulevat päälle -> odotellaan kaasu pohjassa ja moottori sammuneena virrat päällä 30+sec ja sen jälkeen käynnistetään kone. Ja eikun kokeilemaan!
Mitä tänä resetoi? Laatikon adaptaatioita vai muitakin? Onko jotkin lieveilmiöt mahdollisia?
Laatikko minullakin nykäisee nyttemmin myös 3. ja 4. välissä ajoittain. Ennen tuo oli vain 2. ja 3. Vaihteiden välillä, varsinkin kylmänä. Kiinnostaisi siis koklata kyllä!
E90 LCI -11 320i
Ainakin jenkkifoorumien perusteella resetoi vain adaptaation. Itse en kyllä huomannut minkäänlaista vaikutusta. Tai sitten en vain osannut tehdä oikein 😂 Vaikka eihän tuo kovin rakettitieteeltä vaikuttava operaatio ole...
Comment