En tiedä resetoiko tämä vaihteiston adaptaatioita kuitenkaan. Kutsuvat tuota driving adaptation tai throtlle body adaptation resetoinniksi jollain foorumeilla. Vähän skeptinen tekeekö mitään
pitääpä kokeilla.
Automaattilaatikon softan päivitys
Collapse
X
-
Kerro miten kävi eli huomasitko mitään muutosta missään?
Itse koklasin aamulla töihin lähtiessäni. Pidin kaasua pohjassa n. 60sek. Mitään valoja tai muita asioita ei näkynyt eikä vilkkunut onnistumisen merkiksi.
Matka vain oli niin lyhvä, etten vielä pystynyt arvioimaan tekikö millekään mitään.F30 LCI 320i -18
EX: E90 LCI 320i -11
Comment
-
En usko että laatikon adaptaatiota resetoi, koska sen nollauksen kyllä huomaa ensimmäisten kilometrien aikana. Liittynee ennemminkin kaasupolkimeen tms.F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
Noi on noita jenkkien perse dynon tuloksia...
Jos ohjelmisto päivitys ei nollaa adaptioita niin siihen on joku syy...Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Itselläni vaihteistonkäytös muuttui jonkun verran parempaan laatikonöljynvaihdolla, jonka yhteydessä tehtiin myös adaptaatioiden nollaus. Tämän jälkeen laatikko vaati uudelleenopettamisajon. Noilla toimenpiteillä poistui nykäisevä vaihto 2-->3. Nyt noin 6kk:n jälkeen vaihdot alkaa taas olemaan hieman nykäiseviä...myös alaspäin.
Uudelleenohjelmoinnin jälkeen vaihteistonkäytös muuttui mielestäni aika paljon karheammaksi. Välillä D:lläkin vaihtaminen kestää mielestäni turhan pitkään, vaikka yrittää ajaa sukkasillaan. Onko muut huomanneet tehojenlisäyksestä vastaavia muutoksia? Adaptaatioiden nollaus voisi olla paikallaan.
Comment
-
Mitens porukalla automaatti reagoi, kun käynnistyksen jälkeen vaihtaa automaatin p -> r tai d-asentoon? Omassa auto ainakin heilahtaa huolella, kun parkista siirtää d:lle tai r:lle. Tuo vaan aina yllättää, miten rajusti vaihde ottaa kiinni, kun toisessa autossa (octavia rs) dsg:n vaihteen siirtoja ei edes huomaa.
Comment
-
Kaikissa perinteisissä laatikoissa se auto nytkähtää kun vaihteen suuntaa vaihtaa. DSG on robotisoitu manuaalilaatikko kahdella kytkimellä eli ei manuaalivaihteinen kytkin pohjassa heilahdakkaan kun suuntaa vaihdetaan.Originally posted by mausi View PostMitens porukalla automaatti reagoi, kun käynnistyksen jälkeen vaihtaa automaatin p -> r tai d-asentoon? Omassa auto ainakin heilahtaa huolella, kun parkista siirtää d:lle tai r:lle. Tuo vaan aina yllättää, miten rajusti vaihde ottaa kiinni, kun toisessa autossa (octavia rs) dsg:n vaihteen siirtoja ei edes huomaa.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
Comment