Morjes! jokunen kysymys olisi koskien turbojen uusintaa.
Eli autona e92 335i -06 ja taaempi hukkaportti rallattaa melkosesti, varsinkin kun päästää kaasusta. Tuolla JB4 map2:sella varsinkin saa hävetä silmät päästään kun kaasusta hellittää. Tuota e90postin Mr5 fixiäki tuli kokeiltua mutta 10mm mutu aktuaattorin tangossa on ruostunut/sulanut/mitälie niin pahasti ettei siihen sovi mikään avolenkki ja lukkopihditkin vain sutii. :(
No enivei toivottavasti talvikärryn myynnistä ois vähän taatelia tiedossa ja tuumailin että kun itseä ainakin häiritsee tuo rallatus sen verran pahasti että jos vaikka sijoittais uusiin turboihin suoraan ennenkuin keksii jotain muuta JÄRKEVÄÄ.
Jos nyt tälläiseen ratkaisuun päädyn niin millaista pakettia tässä kannattais rupee metsästää?
Kannattaako ostaa jotkut aftermarket turbot vaiko uudet OEM turbot? (eikös näissä ole tänäpäivänä vahvistettu noita heikkoja kohtia, hukkaportin läppä ja aktuaattorin tanko yms. rallattusta aiheuttavat?)
Asennuksesta taas sen verran että onko järkevintä viedä merkkiliikkeeseen vaihtoon vai etsiä joku asian osaava yksityinen korvausta vastaan? Itseltähän tämä ei varmastikkaan onnistu kun oma tietotaito on mallia öljyt/jarrupalat/levyt ja kerran alustan vaihtanut.
Mielipiteitä ja vinkkejä mikäli jotain on jäänyt huomioimatta taikka ei, olisi mukava kuulla.
Kiitos!
Eli autona e92 335i -06 ja taaempi hukkaportti rallattaa melkosesti, varsinkin kun päästää kaasusta. Tuolla JB4 map2:sella varsinkin saa hävetä silmät päästään kun kaasusta hellittää. Tuota e90postin Mr5 fixiäki tuli kokeiltua mutta 10mm mutu aktuaattorin tangossa on ruostunut/sulanut/mitälie niin pahasti ettei siihen sovi mikään avolenkki ja lukkopihditkin vain sutii. :(
No enivei toivottavasti talvikärryn myynnistä ois vähän taatelia tiedossa ja tuumailin että kun itseä ainakin häiritsee tuo rallatus sen verran pahasti että jos vaikka sijoittais uusiin turboihin suoraan ennenkuin keksii jotain muuta JÄRKEVÄÄ.

Jos nyt tälläiseen ratkaisuun päädyn niin millaista pakettia tässä kannattais rupee metsästää?
Kannattaako ostaa jotkut aftermarket turbot vaiko uudet OEM turbot? (eikös näissä ole tänäpäivänä vahvistettu noita heikkoja kohtia, hukkaportin läppä ja aktuaattorin tanko yms. rallattusta aiheuttavat?)
Asennuksesta taas sen verran että onko järkevintä viedä merkkiliikkeeseen vaihtoon vai etsiä joku asian osaava yksityinen korvausta vastaan? Itseltähän tämä ei varmastikkaan onnistu kun oma tietotaito on mallia öljyt/jarrupalat/levyt ja kerran alustan vaihtanut.
Mielipiteitä ja vinkkejä mikäli jotain on jäänyt huomioimatta taikka ei, olisi mukava kuulla.
Kiitos!
Comment