Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i -06 vesipumpun kestävyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mann
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 57
    • Helsinki

    325i -06 vesipumpun kestävyys

    Autolla ajettu nyt 145 tkm ja ilmeisesti alkuperäinen sähköinen vesipumppu kiinni. Mitään oireita ei ole hajoamisesta, mutta mietityttää paljonko nuo yleensä kestää kilometrejä? Kun hajoaa niin onko vaaraa isommasta remontista (esim. kansi), vaikka sammuttaisi auton heti kun varoitusvalo syttyy?

    Mietityttää vain kannattaisiko vaihtaa ennen kuin oikeasti hajoaa, mutta tuo n. 1000e köyhtyminen siinä hiukan hillitsee asiaa Tarkoitus kuitenkin luopua autosta ennen 200 tkm rajapyykkiä.

    Auto siis N52B25-moottorilla vm. -06.
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    #2
    Piuhalla kiinni, niin näkee onko herjannut pumpusta. Minulla oli juurikin ilmoitus kohonneesta sähkönkulutuksesta tms., eli meni pumppu vaihtoon. Ja tosiaan kannnataa vaihtaa ennen kuin pamahtaa, se käy kalliiksi.

    Noin 150tkm, on hyvä aika. Oma meni vaihtoon 179tkm.

    Tuossa pumppu.

    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • joni_t
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 108
      • Esbo

      #3
      E90 325i -05 ajettu 233tkm. Alkuperäinen vesipumppu vielä toimii ilman herjoja *kop kop*
      F30 320iA xDrive M-Sport Edition

      Comment

      • mikkis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1900
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by Convertible View Post
        Piuhalla kiinni, niin näkee onko herjannut pumpusta. Minulla oli juurikin ilmoitus kohonneesta sähkönkulutuksesta tms., eli meni pumppu vaihtoon. Ja tosiaan kannnataa vaihtaa ennen kuin pamahtaa, se käy kalliiksi.

        Noin 150tkm, on hyvä aika. Oma meni vaihtoon 179tkm.

        Tuossa pumppu.

        http://bemariosat.fi/index.php?id_ca...gory&id_lang=2
        Mikäs siellä pamahtaa jotta tulee kalliiksi? ihan saman hintainen vaihtaa vanhan hyytyessä kuin ennakkoon, kyllä se auto siitä varoittaa riittävästi ja riittävän ajoissa kun lämmöt nousee..ei se siitä heti pamahda

        En näe mitään syytä tehdä ennakoivana noin 1000e töineen maksavaa remppaa, etenkään kun tuo pumppu voi kestää sen 50tkm tai 400tkm ei sen vaihdolle ole mitään tiettyä ajankohtaa eikä metri määrää.

        No jokainen käyttää oman touhu tonninsa miten haluaa

        Comment

        • hcaape
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2009
          • 837
          • hyvinkää

          #5
          pankaas kilsoja paljonko olette päässeet pumpulla itellä e92 325i -09
          ajettu 170 000tkm ja orkkispumpulla mennään ja konehan on n53b30
          sDrive23i A E89 Roadster -10

          ex E92 325i -09

          ex E65 735i -02
          ex E38 730d -98 ;(

          Comment

          • mikkod
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 5200
            • Stadi

            #6
            Originally posted by hcaape View Post
            pankaas kilsoja paljonko olette päässeet pumpulla itellä e92 325i -09
            ajettu 170 000tkm ja orkkispumpulla mennään ja konehan on n53b30
            E93 325i -07 n53b30 aj. 165tkm
            Helkama S3000
            Myydään kutosen alustaosia
            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

            Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

            Comment

            • JTP
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 506
              • Hpj

              #7
              Originally posted by hcaape View Post
              pankaas kilsoja paljonko olette päässeet pumpulla itellä e92 325i -09
              ajettu 170 000tkm ja orkkispumpulla mennään ja konehan on n53b30
              e90 330i -09 N53b30 ajettu 52tkm..
              e90 330i lci -09
              Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
              Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                #8
                E91 325iA -05 N52B25, 140tkm ja ensiasenteisella pumpulla mennään. Tuossa kanssa tuumaillu ennakoivaa huoltoa, varsinkin kun itse en tuolla vaimon autolla juurikaan ajele. Vesipumppu itsessään makselee rahteineen jotakuinkin 350€ Pierburgina ja muita valmistajia tuolle osalle edes harkitsisi
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3019
                  • Kuopio

                  #9
                  207tkm menty n52b30 koneen vesipumpulla. Kuinka monella näitä on ylipäänsä hajonnut? Joskus googlettelin aiheesta tietoa ulkomaisilta foorumeilta, mutta aika vähän löytyi hajonneita pumppuja. Yksi rikkoutunut pumppu on tähän topicciin kirjattu ja sekin kohtuu pienillä kilometreillä verrattuna siihen mitä monet muut ovat päässet alkuperäisillä pumpuilla.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    #10
                    Originally posted by markok View Post
                    207tkm menty n52b30 koneen vesipumpulla. Kuinka monella näitä on ylipäänsä hajonnut? Joskus googlettelin aiheesta tietoa ulkomaisilta foorumeilta, mutta aika vähän löytyi hajonneita pumppuja. Yksi rikkoutunut pumppu on tähän topicciin kirjattu ja sekin kohtuu pienillä kilometreillä verrattuna siihen mitä monet muut ovat päässet alkuperäisillä pumpuilla.
                    Näin varmaankin ja ylihuoltajia minunkin googleeni enimmäkseen tarttui. Se vaan ei tuo magnesiumlohkoinen/aluryhmäinen moottori kestä tietääkseni ylilämpeemistä kovinkaan. Ilmoitus ylilämmöstäkin tullee ajoissa, ei kaiketi huolta siis. Jokainen tietysti tarkastelee asiaa suunnastaan, mutta minäpä tiedän kuka tuota meidän autoa yleensä ajaa Ajatuksena olis vaihtaa se (vesipumppu) tuossa 150tkm paikkeilla.
                    Last edited by schwarze; 18-08-2015, 23:47. Reason: Ei ajajaa, vaan vp :)
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • Magirus
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 875
                      • Keski-Suomi und Sawo

                      #11
                      E90 325xi -06 ja takana noin 209tkm. Tietääkseni pumppua ei ole vaihdettu. Tuli myös todettua että jakolaatikon persiissä olevassa sähkömoottori/kulmavaihe - mekanismissa rattaat vielä kunnossa. Niitäkinhän on joillain mennyt ennen aikojaan..

                      Eikös tuosta ylilämmöstä ilmoiteta kahdella eri varoituksella? Keltaisella miedommasta ylilämmöstä ja punasella alkaa jo tehoja pudottamaan?

                      EDIT: N52B25 siis kyseessä.

                      M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                      M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                      M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                      M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                      O: E24 osasia

                      Comment

                      • TseiPii
                        BTCF Member
                        • Apr 2012
                        • 188
                        • Keskellä Suomea

                        #12
                        Itellä 525 n52 -06 ja rullattu 270tkm ja ei tietääkseni pumppua vaihdettu. Ajattelin kyllä vaihtaa ennen ku 300tkm tulee täyteen.
                        E30 318i -85

                        E30 320i -87 ex
                        E36 316i -91 ex
                        E36 325i -94 ex
                        E46 325i -03 ex
                        E46 316i -02 ex
                        E61 525i -06 ex
                        E46 320d -03

                        E70 3.0d - 09


                        E39 M5 pyhänä

                        Comment

                        • Mann
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2012
                          • 57
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Magirus View Post
                          Eikös tuosta ylilämmöstä ilmoiteta kahdella eri varoituksella? Keltaisella miedommasta ylilämmöstä ja punasella alkaa jo tehoja pudottamaan?

                          EDIT: N52B25 siis kyseessä.
                          Kyllä, keltainen ilmeisesti syttyy kun lämmöt ~120 C ja punainen kun 130 C, jolloin kytkeytyy "limp mode" ja tehot laskee.

                          Tutkin myös ulkomaisia foorumeita ja sieltä löytyy jonkin verran tapauksia, joissa pumppu lauennut, mutta ei näissäkään ole moottorille mitään vahinkoa tullut kun on reagoinut varoitusvaloihin.

                          Eikö tuon pumpun pitäisi olla huolto-ohjelmassa, jos tulisi jonkun km-määrän jälkeen vaihtaa, en ole ainakaan löytänyt mitään tietoa tästä..

                          Taidan jatkaa nyt alkuperäisellä pumpulla, toki samalla voi kattoo onko mitään pumppuun viittaavaa kun auto käy seuraavan kerran piuhan päässä.

                          Comment

                          • illopo
                            Newbiemmer
                            • Sep 2012
                            • 6
                            • Turku, FInland

                            #14
                            2005 E90 325i, vesipumppu meni 170tkm tienoilla, varoitti lämpöjen noususta -> auto hinurille.

                            Eilen katkesi vasen etujousi, toinen kerta kun auto hinurilla, mitään muuta käyttöautoa ei ole ikinä joutunut hinauttamaan..

                            - Ile
                            E90 325ia 05'
                            Suzuki GSR600

                            Comment

                            • Taky
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 562
                              • Ola

                              #15
                              Originally posted by Convertible View Post
                              Piuhalla kiinni, niin näkee onko herjannut pumpusta. Minulla oli juurikin ilmoitus kohonneesta sähkönkulutuksesta tms., eli meni pumppu vaihtoon.
                              Täälläkin oireilee yksi E90:nen N52B25-moottorilla, ensin keltaista sitten punaista tauluun. Nesteet on OK.
                              Takana autolla about 150tkm.

                              Bemarit ei niin tuttuja, vikakoodit kertoo onko pumpussa vikaa?

                              Entä termostaatin häiriöistä, antaako vikakoodia?
                              Vaatineen Bemarin oman kooditulkin/ohjelman jotta koodit saa selville?
                              General OBD-lukijat ei riitä?

                              Kuin vesipumppu voi hajota tyyliin ON/OFF?
                              Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                              Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎