Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i jarruremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mann
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 57
    • Helsinki

    325i jarruremontti

    Alkaa olla E90:ssä jarrulevyt finaalissa, joten joka nurkkaan pitäisi vaihtaa uudet + palat tietysti myös. Mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa jarruihin liittyen?

    Katselin KL-varaosien sivuilta niin tarjolla on jarrupalojen tunnistinjohtoja, onko nämä vaihdettava samalla? Entä jarrusatulan liukutapin suojakumisarja? Etulevyjä on tarjolla kahta eri kokoa, 312 x 24 mm ja 300 x 24 mm, kumpikohan olisi oikea koko? Myös etujarrupalojen tunnistinjohtoja on kahta eri pituutta 640 mm ja 695 mm, mikähän oikea pituus?

    Auto siis 325i -06 M-sport. M-sportissa jarrut varmaan samat kuin aivan karvalakissakin?
  • Retze
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 422
    • Keski-Suomi

    #2
    Originally posted by Mann View Post
    Alkaa olla E90:ssä jarrulevyt finaalissa, joten joka nurkkaan pitäisi vaihtaa uudet + palat tietysti myös. Mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa jarruihin liittyen?
    Tunnistinjohdot ehdottomasti. Vaikka näyttää ehjiltä ei silti välttämättä ole.

    Originally posted by Mann View Post
    Katselin KL-varaosien sivuilta niin tarjolla on jarrupalojen tunnistinjohtoja, onko nämä vaihdettava samalla?
    Suositeltavaa olisi

    Originally posted by Mann View Post
    Entä jarrusatulan liukutapin suojakumisarja?
    Ei ole tarpeellista

    Originally posted by Mann View Post
    Etulevyjä on tarjolla kahta eri kokoa, 312 x 24 mm ja 300 x 24 mm, kumpikohan olisi oikea koko? Myös etujarrupalojen tunnistinjohtoja on kahta eri pituutta 640 mm ja 695 mm, mikähän oikea pituus?
    Katso valmistenumerolla oikeat osat http://www.realoem.com/bmw/enUS/select

    Originally posted by Mann View Post
    Auto siis 325i -06 M-sport. M-sportissa jarrut varmaan samat kuin aivan karvalakissakin?
    Ei väliä missä on samat jos etsit oikeat osat omaan autoosi
    nyk. jalkapelillä
    ex BMW 320i

    Comment

    • sportpug25
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2013
      • 377
      • Helsinki

      #3
      Kysyn nyt tässä samassa, kun itsellä sama projekti jossain vaiheessa edessä.

      Helpoimmalla tietysti pääsisi, kun kävisi vain mittaamassa.

      Tuolta RealOEM:sta kun katsoo omalla vin:llä, niin antaa kanssa omaan e92 325ia kaksi koko, toinen 330x24 ja toinen 300x24. 300x24 kohdalla lukee: Equipment, brake syst. country-specific
      S212A=Yes

      Mistä näistä nyt sitten tietää, että kumpi? Varustelistalla ei tuota koodia ainakaan tulostu...

      Comment

      • pro_tinnitus
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 273
        • Etelä-Suomi

        #4
        Originally posted by Mann View Post
        Alkaa olla E90:ssä jarrulevyt finaalissa, joten joka nurkkaan pitäisi vaihtaa uudet + palat tietysti myös. Mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa jarruihin liittyen?

        Katselin KL-varaosien sivuilta niin tarjolla on jarrupalojen tunnistinjohtoja, onko nämä vaihdettava samalla? Entä jarrusatulan liukutapin suojakumisarja? Etulevyjä on tarjolla kahta eri kokoa, 312 x 24 mm ja 300 x 24 mm, kumpikohan olisi oikea koko? Myös etujarrupalojen tunnistinjohtoja on kahta eri pituutta 640 mm ja 695 mm, mikähän oikea pituus?

        Auto siis 325i -06 M-sport. M-sportissa jarrut varmaan samat kuin aivan karvalakissakin?
        Liukutapit kannattaa vaihtaa jos naarmuilla tai muuten kuluneet. Samalla kannattaa vaihtaa tietty käsijärrukengät ja ostaa niiden asennussarja. Miksei myös jarrunesteet samalla vaivalla. KL-varaosista saat varmaankin Zimmermannin levyt ja boschin palat. Varo kiertämästä jarruletkuja asennuksessa etteivät pääse murtumaan , voi jarruputket mennä samalla vaihtoon.
        Last edited by pro_tinnitus; 25-08-2015, 18:00.
        E90 320d -05
        EX: Z3 E36/8 3.0i

        Comment

        • Retze
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 422
          • Keski-Suomi

          #5
          Originally posted by sportpug25 View Post
          Kysyn nyt tässä samassa, kun itsellä sama projekti jossain vaiheessa edessä.

          Helpoimmalla tietysti pääsisi, kun kävisi vain mittaamassa.

          Tuolta RealOEM:sta kun katsoo omalla vin:llä, niin antaa kanssa omaan e92 325ia kaksi koko, toinen 330x24 ja toinen 300x24. 300x24 kohdalla lukee: Equipment, brake syst. country-specific
          S212A=Yes

          Mistä näistä nyt sitten tietää, että kumpi? Varustelistalla ei tuota koodia ainakaan tulostu...
          Kato joutessas bmwsuomi.fi ja sieltä webbi etk näyttäskö vinnillä suoraan oikeet.
          Last edited by Retze; 25-08-2015, 18:56.
          nyk. jalkapelillä
          ex BMW 320i

          Comment

          • sportpug25
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2013
            • 377
            • Helsinki

            #6
            Itseasiassa tuollakin antaa täpän, missä pitää valita country spec=yes or no. Pitää kysäistä samalla kun käyttää tuon huollossa ensi viikolla.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎