Hei! Missähän mahtaa olla vika kun auto on tyhjäkäynnillä ja sit kun painaa kaasua niin pölläyttää savupilven? Autoon on just vaihdettu uudet puolat, tulpat ja jakoketjukin. Moottori on N46.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
318i e91 tyhjäkäynnin jälkeen pölläyttää savupilven..
Collapse
X
-
Venttilivarren kumekset.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
-
-
Originally posted by Wille77 View PostSekin itellä kävi mielessä ensimmäisenä.. Onko tietoa millainen operaatio on vaihtaa ne ohjarin kumet?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Mulla ihan sama ongelma. Pilvi jää taakse tyhjäkäytön jälkeen. Nyt kun lähti pihasta suht lämpimällä autolla suht pikaseen, ei pilveä näkynyt. Esiintyminen vaihtelee vähän. Alko öljynvaihdon jälkeen. Kuitissa öljynä 'synpower 5W-30'. Varmaan notkea uus ölppä tihkuu herkemmin tiivisteiden ohi tms...325i e92 2011
Comment
-
-
Originally posted by Wille77 View PostSekin itellä kävi mielessä ensimmäisenä.. Onko tietoa millainen operaatio on vaihtaa ne ohjarin kumet?
vaihtaa kumet paine pytyssä. Joskus myös ittekki niin tehnyt. Tarttee vaan tehä hiukan työkaluja mutta säästyy kannen irrotukselta.
Comment
-
-
Soittelin juuri Laakkoselle ja sanoi, ettei näitä venttiivarren kumeja ole vaihdeltu viiteen vuoteen kenellekkään. Ehdotti öljynerotinremonttia, jos jossain kalvossa on reikä, että pääsee siitä imupuolelle. Ilmaisena lisävinkkinä sain, että jos käyttäisin Valvolinen "turvottavia" öljyjä, saattais vuoto loppua.
Mitä mieltä raati on? :think325i e92 2011
Comment
-
-
Saako huohottimen helposti eristettyä ja kokeiltua ettei sen kautta tule imuilmaan öljyä?
Toinen temppu välttää kannen irroitusta on nostaa mäntä ylös ja ujuttaa sylinteriin sähköjohtoa (jossa pehmeä pinta) joka estää venttiilejä tippumasta sylinteriin ja koskemasta mäntään. Tätä olen joskus käyttänyt, paineilman kanssa ei ole tullut kokeiltua.M
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
-
-
Originally posted by kapupetri View PostSoittelin juuri Laakkoselle ja sanoi, ettei näitä venttiivarren kumeja ole vaihdeltu viiteen vuoteen kenellekkään. Ehdotti öljynerotinremonttia, jos jossain kalvossa on reikä, että pääsee siitä imupuolelle. Ilmaisena lisävinkkinä sain, että jos käyttäisin Valvolinen "turvottavia" öljyjä, saattais vuoto loppua.
Mitä mieltä raati on? :think
Mäkin oon näitä kuitenkin useampia vaihdellut.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostSiis totta kai huohottimen pitää olla kunnossa, mutta reikäinen kalvo oireilee kyllä paljon ennen ja muutoin kuin pölläyttämällä. Ainoastaan sopivasti takerteleva kalvo ja tukossa oleva paluuletku aiheuttaa pölytyksen,ja mun kokemuksen mukaan se pölläyttäö silloin koko ajan,ei ainoastaan joutokäynnin jälkeen.
Mäkin oon näitä kuitenkin useampia vaihdellut.
Tässä kun rupesin googlailemaan tuosta öljynerottimesta, niin kokeilin
raottaa öljynkorkkia. Siinä tuntui mieto imu, ei mikään imuri kuitenkaan. Autolla on myös tapana aika-ajoin täristää (ei siis joka kerta) lähtiessä pienillä kierroksilla. Voisko nämä antaa lisävihjeitä tai vahvistuksen juurisyylle?325i e92 2011
Comment
-
-
Onnibus kulkeesigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Nostelen vanhaa topicia ylös saman ongelman tiimoilta.
Löytyikö tähän ratkaisua? Itsellä samaa ongelmaa. Auto vm 2005 320i n46 pannulla. Kilometrejä 128tkm.
- Pöläyttää sinisen pilven lämpimällä koneella hetken tyhjäkäynnin jälkeen, valoista lähdettäessä tai kun hetken hiljaa köröttelee ja kiihdyttää rivakammin. Ei kuitenkaan savuta jatkuvalla syötöllä vaan em. Tilanteissa.
- Öljy separaattori vaihdettu (kalvo oli puhki), venakopan tiiviste vaihdettu ja tarkastettu ettei vuoda muualta.
- Edellisten toimenpiteiden jälkeen savutus mielestäni hieman lisääntynyt ja öljynsyönti kasvanut. 400km maantieajon jälkeen öljyä syönyt noin 7dl.
- Ei jätä lätäköitä auton alle.
- Haisee saakelin pahalle
- Hieman nykii ensimmäiset 200m kun lähtee ajamaan kylmällä koneella, mutta tämä ilmeisesti suht normaalia näissä? Ei savuta kylmällä koneella.
Vinkkejä?
Comment
-
Comment