Announcement

Collapse
No announcement yet.

318i e91 tyhjäkäynnin jälkeen pölläyttää savupilven..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wille77
    Newbiemmer
    • Sep 2015
    • 3
    • Kemi

    318i e91 tyhjäkäynnin jälkeen pölläyttää savupilven..

    Hei! Missähän mahtaa olla vika kun auto on tyhjäkäynnillä ja sit kun painaa kaasua niin pölläyttää savupilven? Autoon on just vaihdettu uudet puolat, tulpat ja jakoketjukin. Moottori on N46.
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #2
    Venttilivarren kumekset.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Wille77
      Newbiemmer
      • Sep 2015
      • 3
      • Kemi

      #3
      Originally posted by suppari View Post
      Venttilivarren kumekset.
      Sekin itellä kävi mielessä ensimmäisenä.. Onko tietoa millainen operaatio on vaihtaa ne ohjarin kumet?
      Last edited by Wille77; 09-09-2015, 19:27.

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        #4
        Originally posted by Wille77 View Post
        Sekin itellä kävi mielessä ensimmäisenä.. Onko tietoa millainen operaatio on vaihtaa ne ohjarin kumet?
        Työohje kuuluu:kansi pois ja purkaen �� Mä olen tehnyt tosin kalut että onnistuu pipo paikallaan.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • Wille77
          Newbiemmer
          • Sep 2015
          • 3
          • Kemi

          #5
          Originally posted by suppari View Post
          Työohje kuuluu:kansi pois ja purkaen �� Mä olen tehnyt tosin kalut että onnistuu pipo paikallaan.
          Meinasivat paikalisessa huoltoliikkeessä että vika voisi olla öljyn huohotusjärjestelmässä.

          Comment

          • kapupetri
            Bimmer Rookie
            • Jan 2012
            • 92
            • Vantaa

            #6
            Mulla ihan sama ongelma. Pilvi jää taakse tyhjäkäytön jälkeen. Nyt kun lähti pihasta suht lämpimällä autolla suht pikaseen, ei pilveä näkynyt. Esiintyminen vaihtelee vähän. Alko öljynvaihdon jälkeen. Kuitissa öljynä 'synpower 5W-30'. Varmaan notkea uus ölppä tihkuu herkemmin tiivisteiden ohi tms...
            325i e92 2011

            Comment

            • Lucifer-61
              Bimmer Rookie
              • Sep 2014
              • 172
              • Oulu Ykin osavaltio

              #7
              Originally posted by Wille77 View Post
              Sekin itellä kävi mielessä ensimmäisenä.. Onko tietoa millainen operaatio on vaihtaa ne ohjarin kumet?
              jotku tekee tulpasta paineilmaletkuun sopivan adapterin. Pyttyyn paine ja
              vaihtaa kumet paine pytyssä. Joskus myös ittekki niin tehnyt. Tarttee vaan tehä hiukan työkaluja mutta säästyy kannen irrotukselta.

              Comment

              • kapupetri
                Bimmer Rookie
                • Jan 2012
                • 92
                • Vantaa

                #8
                Soittelin juuri Laakkoselle ja sanoi, ettei näitä venttiivarren kumeja ole vaihdeltu viiteen vuoteen kenellekkään. Ehdotti öljynerotinremonttia, jos jossain kalvossa on reikä, että pääsee siitä imupuolelle. Ilmaisena lisävinkkinä sain, että jos käyttäisin Valvolinen "turvottavia" öljyjä, saattais vuoto loppua.

                Mitä mieltä raati on? :think
                Last edited by kapupetri; 30-09-2015, 12:47. Reason: selvennys ekaan lauseeseen
                325i e92 2011

                Comment

                • algernon
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 288
                  • Turku, Suami

                  #9
                  Saako huohottimen helposti eristettyä ja kokeiltua ettei sen kautta tule imuilmaan öljyä?

                  Toinen temppu välttää kannen irroitusta on nostaa mäntä ylös ja ujuttaa sylinteriin sähköjohtoa (jossa pehmeä pinta) joka estää venttiilejä tippumasta sylinteriin ja koskemasta mäntään. Tätä olen joskus käyttänyt, paineilman kanssa ei ole tullut kokeiltua.
                  M
                  850i -91 (EG11)
                  Z3 2.8 -98 (CH31)

                  325 -08 (VE31)

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by kapupetri View Post
                    Soittelin juuri Laakkoselle ja sanoi, ettei näitä venttiivarren kumeja ole vaihdeltu viiteen vuoteen kenellekkään. Ehdotti öljynerotinremonttia, jos jossain kalvossa on reikä, että pääsee siitä imupuolelle. Ilmaisena lisävinkkinä sain, että jos käyttäisin Valvolinen "turvottavia" öljyjä, saattais vuoto loppua.

                    Mitä mieltä raati on? :think
                    Siis totta kai huohottimen pitää olla kunnossa, mutta reikäinen kalvo oireilee kyllä paljon ennen ja muutoin kuin pölläyttämällä. Ainoastaan sopivasti takerteleva kalvo ja tukossa oleva paluuletku aiheuttaa pölytyksen,ja mun kokemuksen mukaan se pölläyttäö silloin koko ajan,ei ainoastaan joutokäynnin jälkeen.

                    Mäkin oon näitä kuitenkin useampia vaihdellut.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • kapupetri
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2012
                      • 92
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by suppari View Post
                      Siis totta kai huohottimen pitää olla kunnossa, mutta reikäinen kalvo oireilee kyllä paljon ennen ja muutoin kuin pölläyttämällä. Ainoastaan sopivasti takerteleva kalvo ja tukossa oleva paluuletku aiheuttaa pölytyksen,ja mun kokemuksen mukaan se pölläyttäö silloin koko ajan,ei ainoastaan joutokäynnin jälkeen.

                      Mäkin oon näitä kuitenkin useampia vaihdellut.
                      Kiitos lisätiedoista, arvostan!

                      Tässä kun rupesin googlailemaan tuosta öljynerottimesta, niin kokeilin
                      raottaa öljynkorkkia. Siinä tuntui mieto imu, ei mikään imuri kuitenkaan. Autolla on myös tapana aika-ajoin täristää (ei siis joka kerta) lähtiessä pienillä kierroksilla. Voisko nämä antaa lisävihjeitä tai vahvistuksen juurisyylle?
                      325i e92 2011

                      Comment

                      • kapupetri
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2012
                        • 92
                        • Vantaa

                        #12
                        Kävin Tikkurilan Nesteen TI-hallissa vaihtamassa öljyn 5w-30 -> 5w-40. Ei auttanut. Pitihän se kokeilla... Tiedättekö pajaa pk-seudulla jossa onnistuisi venttiilivarren kumien vaihto, poislukien merkkihuollot?
                        325i e92 2011

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          #13
                          Onnibus kulkee
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • Ephe
                            Newbiemmer
                            • Sep 2015
                            • 7
                            • Kuopio

                            #14
                            Nostelen vanhaa topicia ylös saman ongelman tiimoilta.

                            Löytyikö tähän ratkaisua? Itsellä samaa ongelmaa. Auto vm 2005 320i n46 pannulla. Kilometrejä 128tkm.

                            - Pöläyttää sinisen pilven lämpimällä koneella hetken tyhjäkäynnin jälkeen, valoista lähdettäessä tai kun hetken hiljaa köröttelee ja kiihdyttää rivakammin. Ei kuitenkaan savuta jatkuvalla syötöllä vaan em. Tilanteissa.
                            - Öljy separaattori vaihdettu (kalvo oli puhki), venakopan tiiviste vaihdettu ja tarkastettu ettei vuoda muualta.
                            - Edellisten toimenpiteiden jälkeen savutus mielestäni hieman lisääntynyt ja öljynsyönti kasvanut. 400km maantieajon jälkeen öljyä syönyt noin 7dl.
                            - Ei jätä lätäköitä auton alle.
                            - Haisee saakelin pahalle
                            - Hieman nykii ensimmäiset 200m kun lähtee ajamaan kylmällä koneella, mutta tämä ilmeisesti suht normaalia näissä? Ei savuta kylmällä koneella.

                            Vinkkejä?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎