Uudet oem turbot tulossa Gyntteriltä.Sen verta kilpailukykyiseen hintaan sai saksasta niin ei kannattanut miettiä..Mitä muuta samalla vaihtoon?Öljyn meno&paluu letkut,Pakosarjan tiivisteet yms.o-rengastiivisteet.ainakin.Kannattaako jäähdytysnesteletkuja vaihtaa?Vai pelkät o- renkaat niihin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i Helevetillinen öljynsyönti..
Collapse
X
-
öljyn tihkuminen N54
Hii-o-hoi.
Pikkusen varastan otsikosta ohi, eli siis ampukaa minut siis tarvittaessa aamunkoitteessa...
Pohjamuoveja poistin moottorilämmittimen asennuksen ajaksi ja huomasin öljyntippoja laatikon ja reaktorin liittymisalueelta, siis oikealta, eli pakopuolelta näyttäs tulevan. Imupuolen totesin kuivaksi ilmanputsarikotelon asennuksen yhteydessä. Öljy on mustaa, eli koneen sisältä tulee TAI edellinen ystävällinen Ruåtsalaishuoltaja on holvannut öljyä vaihdon yhteydessä vähän sinne ja tänne; no se on toinen juttu.
Oletan venttiilikopan tiivisteen falskaavan. Meinasin vaihtaa ventiilikopan tiivisteen tulppien vaihdon yhteydessä.
Riittääkö pelkkä tiiviste vai oisko aihetta vaihtaa jotain muuta koppaan liittyen?
Siis osa nro. 6 vaihtoon (http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3968)
Toinen vaihtoehto tihkumiseen varmaan turbojen jäähdytyspuoli; siellähän tiivisteitä/letkuja riittää...E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Originally posted by WarHead View PostHii-o-hoi.
Pikkusen varastan otsikosta ohi, eli siis ampukaa minut siis tarvittaessa aamunkoitteessa...
Pohjamuoveja poistin moottorilämmittimen asennuksen ajaksi ja huomasin öljyntippoja laatikon ja reaktorin liittymisalueelta, siis oikealta, eli pakopuolelta näyttäs tulevan. Imupuolen totesin kuivaksi ilmanputsarikotelon asennuksen yhteydessä. Öljy on mustaa, eli koneen sisältä tulee TAI edellinen ystävällinen Ruåtsalaishuoltaja on holvannut öljyä vaihdon yhteydessä vähän sinne ja tänne; no se on toinen juttu.
Oletan venttiilikopan tiivisteen falskaavan. Meinasin vaihtaa ventiilikopan tiivisteen tulppien vaihdon yhteydessä.
Riittääkö pelkkä tiiviste vai oisko aihetta vaihtaa jotain muuta koppaan liittyen?
Siis osa nro. 6 vaihtoon (http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3968)
Toinen vaihtoehto tihkumiseen varmaan turbojen jäähdytyspuoli; siellähän tiivisteitä/letkuja riittää...F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Ei tarvi vaihtaa muita osia. Noi osat 7 saa kyllä ehjänä pois kun irroittaa kopan ja ei tarvi pultteja vaihtaa, kiristys todella pienellä momentilla, en nyt muista ulkoa mutta googlettamalla selviää. Jos kiristää liian kireelle alkaa vuotamaan uudelleen. Mulla 2007 auto ja oli alkuperäinen tiiviste aivan koppura kun vaihdoin sen. Mulla vuoti tulpanreikiin öljyä ja koneen takaa.
Bemariosat.fi ostin alkuperäisen tiivisteen muistaakseni n. 45€ maksoi.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by samppa... View PostUudet oem turbot tulossa Gyntteriltä.Sen verta kilpailukykyiseen hintaan sai saksasta niin ei kannattanut miettiä..Mitä muuta samalla vaihtoon?Öljyn meno&paluu letkut,Pakosarjan tiivisteet yms.o-rengastiivisteet.ainakin.Kannattaako jäähdytysnesteletkuja vaihtaa?Vai pelkät o- renkaat niihin?Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostJoutuuko lähettämään omat vanhat turbot tilalle, täällä Suomessa ainakin joutuu antaan vanhat vaihdossa kun ostaa uudet turbot.
Comment
-
-
Originally posted by WarHead View PostHii-o-hoi.
Pikkusen varastan otsikosta ohi, eli siis ampukaa minut siis tarvittaessa aamunkoitteessa...
Pohjamuoveja poistin moottorilämmittimen asennuksen ajaksi ja huomasin öljyntippoja laatikon ja reaktorin liittymisalueelta, siis oikealta, eli pakopuolelta näyttäs tulevan. Imupuolen totesin kuivaksi ilmanputsarikotelon asennuksen yhteydessä. Öljy on mustaa, eli koneen sisältä tulee TAI edellinen ystävällinen Ruåtsalaishuoltaja on holvannut öljyä vaihdon yhteydessä vähän sinne ja tänne; no se on toinen juttu.
Oletan venttiilikopan tiivisteen falskaavan. Meinasin vaihtaa ventiilikopan tiivisteen tulppien vaihdon yhteydessä.
Riittääkö pelkkä tiiviste vai oisko aihetta vaihtaa jotain muuta koppaan liittyen?
Siis osa nro. 6 vaihtoon (http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3968)
Toinen vaihtoehto tihkumiseen varmaan turbojen jäähdytyspuoli; siellähän tiivisteitä/letkuja riittää...Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Muutenkin kannattaa nuo jossain vaiheessa vaihdella, ettei mene vedet ja öljyt sekaisin pitemmän päälle.
Imusarjaa joutuu vähän nostamaan että pääsee yhteen pulttiin käsiksi. Jäähdytysnesteet joutuu tyhjäämään, mutta tuokin helppo rasti kun vesipumpulta irroittaa letkun. Cooleri on edessä, ettei saa tyhjättyä syylärin tulpasta. Ilmaus on kyllä helppo näissä kun sähköinen vesipumppu ja "ilmausohjelma" käynnistyy kun lämpötilapyynnin vääntää täysille ja puhallin pienimmällä, sen jälkeen virrat päällä pitää kaasupoljinta reilu 10 sekuntia pohjassa.Last edited by bemmeri; 31-10-2015, 11:05.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Pikku päivitys tähänkin..nyt 400 kilsaa ajeltu uusilla fööneillä ja ei voi olla kun tyytyväinen.Öljyn määrä pysynyt samassa eli ei vähene enää Ulvominen kylmänä hävinnyt kokonaan ja ei savua enää.Ahtaa huomattavasti nopeampaa kun vanhoilla turboilla,mitä nyt pito ongelmien kanssa voi kokeilla.Ja muutenkin kulkee jotenkin jouhevammin.Takempi ahdin oli ihan finiitto, akselissa pitkittäis klappia vaatimattomat 3mm.Ihan selvästi näki että sitä kautta oli öljyä kussut pakoputkeen.Jospa tuo nyt jonun aikaa taas menis ilman vikoja Vanhat puhaltimet ois joutilaat jos jollakin ois tarvetta päivitys ahtimien aihioille.
Comment
-
-
Hyvä et vika selvis ja nyt toimii. Itsellä kanssa aika lailla pöllähtää sinistä savua, mutta ei kuluta vielä öljyä ainakaan kauheasti.uudet turbot kanssa tilattu mutta ei vielä ole tullut.
Paljonkos sun autolla muuten on ajettu? Toisilla kestänyt turbot 80 Tkm ja toisilla 150tkm ja siltä väliltä.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Nyt ajeltu 114t km.Oisko jonku viimeiset 15-20tuhatta kilsaa ulvoneet ja vieneet ölppää kiihtyvällä tahdilla.
Originally posted by miyli View PostHyvä et vika selvis ja nyt toimii. Itsellä kanssa aika lailla pöllähtää sinistä savua, mutta ei kuluta vielä öljyä ainakaan kauheasti.uudet turbot kanssa tilattu mutta ei vielä ole tullut.
Paljonkos sun autolla muuten on ajettu? Toisilla kestänyt turbot 80 Tkm ja toisilla 150tkm ja siltä väliltä.
Comment
-
-
Mulla oli rankkaa pölähtelyä etenkin tietyn ajan päästä kun kylmällä koneella lähtee liikkeelle. Yleensä moottorijarrulla tuli hirmuiset savut. Etenkin jos oli körötellyt pintakaasulla ennen sitä. Vedätyksessä ei savuttanu. Tuossa aikasemmin tästä myös kirjoittelin.
Otin jb4 pois käytöstä muista syistä, eli jb4 ottaa pelkästään logia nyt, eli ei säädä mitään. Pari päivää ajellut ja äsken hiffasin että ei piru savua enää yhtään, eikä edes öljynkatkua ei huomaa. Pitää pari päivää vielä seurata, ennen lopullista tuomiota, mutta vaikuttaa sille että jb4 aiheutti öljysavun(olisiko joku säätö ollut pielessä, vai onko ominaisuus).
(edit, vastasin näköjään väärään ketjuun, vaikka samasta asiasta tässäkin puhutaan. piti jatkaa tästä, mitä aikaisemmin kirjoitin http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=932).
Edit 2. Savuttaa edelleen, mutta ei samanlaista kunnon pöllytystä kuin JB4 aikaan.Last edited by bemmeri; 05-06-2016, 16:08.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by samppa... View PostNo eipä näistä nyt kovin pitkä ilo sitten ollutkaan.Taka ahtimesta kesken ajon akseli keskeltä poikki,,rupelit löytyi pakarista Jospa nahkahousulta sais joku päivä uuden tilalle takuuseen
Comment
-
-
Mitä korjaamot pyytää ahtimien vaihtotyöstä hintaa. Omat kilistää kylmänä ärsyttävästi ja alkaa näköjään kuumalla koneella kilisemään kierroksillakin. Ei saa kuriin jb4 säädöillä ja toista hukkaportin tankoakin on aavistus kiristetty ,enempää ei varaa ole kiristää ,rupee tuleen yliahtokoodeja muuten.
Oon varautunut lähtemään itse remonttiin jos vaihtotyö maksaa tonneja. ,ei kyllä kaikkein kivoin homma ilman nosturia tallin lattialla. Ahtimiin ja tarvikkeisiin menee about pari tonnia jo.BMW 335i E90 -07
Comment
-
Comment