Iltoja!
Samansuuntaisia topikkeja on jo useita mutta tässä taas yksi muiden joukkoon. Potilaana siis -06 320 da (M47N2D). Tammikuussa 2015 tuli vaihdatettua molemmat termarit (pää- ja egr) kun lämmöt ei nousseet kuin sinne 65-75 asteen tietämille. Termareiksi valikoitui Motonetin tuotteet (30-6295 ja 30-6403). Termareiden vaihdon jälkeen lämmöt ok, ja lämpöä piisasi kabiinissa. Kesä meni mainiosti ja nyt kun tuli pakkaskelit niin ihmettelin kun polttoaineen kulutus nousi noin litralla / 100 km. Samalla biili ilmoitteli että jäähd.nesteen pinta alhainen joten lisäsin nestettä muutaman desin, ehkä maks. puoli litraa. Auton alle on ilmestynyt muutama päivänä pikkuruinen 'lammikko' ja ajattelin että liekkö kondessivettä ilmastointilaitteesta? Asia vaivasi ja pitihän sitä nestettä vähän tunnustella ja makustella eikä kyllä ollut makealta maistuvaa eli suljin pois että olisi ollut glykoolia.
Pitihän se sitten alkaa seuraamaan nesteen lämpöjä ja eipä ne taaskaan nouse kuin sinne 70 korville eli termareissa jälleen ropleemaa? Kuitenkin ajon jälkeen konehuoneessa tuoksahtaa jäähd.neste eli vuotanee jostain?
Loppuun vielä pari kysymystä:
- voisiko tuo jäähd.nesteen pinnan aleneminen johtua esim. vesipumppu alkaa antautumaan ja siksi vuotaa? (auton alla maatessa koitin paikantaa vuotokohtaa niin turbon / vesipumpun seutuvilla oli havaittavissa hieman kosteutta ja ehkä jopa sitä jäähd.nestettä)?
- onko nuo vaihdetut termarit tosiaan noin heikkoja että kestää melkein vuoden?
- onko tuossa sitä automaattilaatikon lämmönvaihdinta joka sekin kaiketi vaikuttaa nesteiden lämpötilaan? Koitin ettiä realoemista vin-koodilla (kz11619) mutta en bongannut räjäytyskuvista. Ja jos tuo lämmönvaihdin löytyy niin voisiko joku kertoa mistä löytyy..
täältä tähän
jte
Samansuuntaisia topikkeja on jo useita mutta tässä taas yksi muiden joukkoon. Potilaana siis -06 320 da (M47N2D). Tammikuussa 2015 tuli vaihdatettua molemmat termarit (pää- ja egr) kun lämmöt ei nousseet kuin sinne 65-75 asteen tietämille. Termareiksi valikoitui Motonetin tuotteet (30-6295 ja 30-6403). Termareiden vaihdon jälkeen lämmöt ok, ja lämpöä piisasi kabiinissa. Kesä meni mainiosti ja nyt kun tuli pakkaskelit niin ihmettelin kun polttoaineen kulutus nousi noin litralla / 100 km. Samalla biili ilmoitteli että jäähd.nesteen pinta alhainen joten lisäsin nestettä muutaman desin, ehkä maks. puoli litraa. Auton alle on ilmestynyt muutama päivänä pikkuruinen 'lammikko' ja ajattelin että liekkö kondessivettä ilmastointilaitteesta? Asia vaivasi ja pitihän sitä nestettä vähän tunnustella ja makustella eikä kyllä ollut makealta maistuvaa eli suljin pois että olisi ollut glykoolia.
Pitihän se sitten alkaa seuraamaan nesteen lämpöjä ja eipä ne taaskaan nouse kuin sinne 70 korville eli termareissa jälleen ropleemaa? Kuitenkin ajon jälkeen konehuoneessa tuoksahtaa jäähd.neste eli vuotanee jostain?
Loppuun vielä pari kysymystä:
- voisiko tuo jäähd.nesteen pinnan aleneminen johtua esim. vesipumppu alkaa antautumaan ja siksi vuotaa? (auton alla maatessa koitin paikantaa vuotokohtaa niin turbon / vesipumpun seutuvilla oli havaittavissa hieman kosteutta ja ehkä jopa sitä jäähd.nestettä)?
- onko nuo vaihdetut termarit tosiaan noin heikkoja että kestää melkein vuoden?
- onko tuossa sitä automaattilaatikon lämmönvaihdinta joka sekin kaiketi vaikuttaa nesteiden lämpötilaan? Koitin ettiä realoemista vin-koodilla (kz11619) mutta en bongannut räjäytyskuvista. Ja jos tuo lämmönvaihdin löytyy niin voisiko joku kertoa mistä löytyy..
täältä tähän
jte
Comment