Announcement

Collapse
No announcement yet.

N43 nykiminen kiihdytyksessä / öljynpaineongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jake80
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 69

    #16
    Tässä vähän väliaikatietoja.
    Öljynpaine vikailmoitus ei poistunut venttiiliä putsaamalla. Mahtaakohan uuden hankinta auttaa, vai onkohan vikaa esim anturissa?
    Vanos ilmoitus näyttää hypänneen inlet puolelle, koodina nyt 2a82, eli ei putsaaminen toiminut tähänkään, pitänee selvitellä uuden solenoidin hankintaa.
    Kumpi muuten on inlet solenoidi? Ylempi vai alempi?

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      #17
      Jos ei auttanut niin sulla on imusihti täynnä laahaimenpaskaa.. Ajo seis ennenkuin tulee kallista romua.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • jake80
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 69

        #18
        Ajattelin kokeilla uutta öljynpaineventtiiliä ensin. Voi olla että sitä vanhaa vaan ei saanut enää kunnolla putsattua.

        Pääseekö imusihtiin käsiksi öljypohja irroittamalla? Kuinka monen tunnin homma sihdin putsaus on ensikertalaiselle?

        Comment

        • johnny99
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 152
          • Rauma

          #19
          Mitäs nyt kun ei irronnut kuin puolet venttiilistä?

          Nyk. Ford Mustang GT/CS -07, Corvette Stingray -76 & Chevrolet K2500 -97, Ex: Wartburg 353 W limousine -80 -> Renault Clio -03 -> BMW Z3 -99 -> BMW E92 -08

          Comment

          • johnny99
            Bimmer Rookie
            • Jan 2007
            • 152
            • Rauma

            #20
            Huh, irtosi
            Last edited by johnny99; 22-04-2016, 21:27.
            Nyk. Ford Mustang GT/CS -07, Corvette Stingray -76 & Chevrolet K2500 -97, Ex: Wartburg 353 W limousine -80 -> Renault Clio -03 -> BMW Z3 -99 -> BMW E92 -08

            Comment

            • Retze
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 422
              • Keski-Suomi

              #21
              Ihan mielenkiinnosta kysyn että kun kylmänä käynnistää ja sammuttaa niin onko öljykorkin kautta pikkuruuvarilla kokeillessa jakoletju löysällä?
              nyk. jalkapelillä
              ex BMW 320i

              Comment

              • TrimedY
                Newbiemmer
                • Jan 2010
                • 6
                • Teuva

                #22
                Mites on Jake80 ,korjaantuiko tuolla öljynpaineventtiilillä asia vai mikä nykyään on tämän suhteen tilanne? Entäs onko muilla korjaantunut tällä? Mikähän on varaosanro tuolle venttiilille?

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  #23
                  Yksinään rikkoontunutta venttiiliä ei ole vielä tullut eteen, kyllä ne on kaikki ollut jakopääröhnää täynnä.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • jake80
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2004
                    • 69

                    #24
                    Aika vanha topikki, mutta päivitellään tietoa.
                    Öljynpaine ongelmat poistuivat anturia vaihtamalla, eikä öljynpainevalo ole enää syttynyt rullatessa.

                    Nykimiseenkin löytyi syy...
                    En ollut ollenkaan muistanut vaihtaa sytytystulppia. Ja sitten kun ne viiimeinki vaihdon poistuivat nykimisongelmat välittömästi. Vanhoilla tulpilla tuli sitten ajettua noin 120tkm ja olivat olivat aika reippaasti kuluneet.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎