Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytin-ja ohjaustehostimen nesteen lisäys.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Romppis
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 122
    • Kauniainen

    Jäähdytin-ja ohjaustehostimen nesteen lisäys.

    Morjesta!

    Tällekkin viestiketjulle varmasti parempikin aihealue olisi täältä foorumilta löytynyt mutta mennään asiaan eli tuossa kun pissapoikaan nestettä lisäsin niin samalla tuli kurkattua myös ohjaustehostimen nesteen määrä joka oli jopa minimi rajan alla sekä jäähdytysnesteen määrä joka oli myös minimissä niin mitäs litkuja suosittelisitte? Pipetillä kattelin että minkäs väristä litkua siellä ennestään on mutta kumpikin täysin kirkkaita joiden käsittääkseni pitäisi olla jotenkin "värikoodattuja" joten pitääkös nuo vanhat valutella pois vai lisäänkö vain sekaan uutta? :think
    BMW E92 330xda M-Sport -08
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by Romppis View Post
    Morjesta!

    Tällekkin viestiketjulle varmasti parempikin aihealue olisi täältä foorumilta löytynyt mutta mennään asiaan eli tuossa kun pissapoikaan nestettä lisäsin niin samalla tuli kurkattua myös ohjaustehostimen nesteen määrä joka oli jopa minimi rajan alla sekä jäähdytysnesteen määrä joka oli myös minimissä niin mitäs litkuja suosittelisitte? Pipetillä kattelin että minkäs väristä litkua siellä ennestään on mutta kumpikin täysin kirkkaita joiden käsittääkseni pitäisi olla jotenkin "värikoodattuja" joten pitääkös nuo vanhat valutella pois vai lisäänkö vain sekaan uutta? :think
    Ohjaustehostimen öljytyypin näet säiliön kannesta, joka on alunperin CHF öljyä. Pitäis olla vihreää väriltään. Kerta puhtaat öljyt tuntuu olevan, niin miksipä vaihtaa kunhan värin ensin selvität lisäystä varten. Mittatikun maksimi merkintä pitäis saavuttaa 20c:n lämpötilassa, eli kylmällä ilmalla jää alle. BMW:n omaa CHF öljyä taitaa saada motonetistäkin ~10€/L.

    Tässä vaiheessa talvea kannattais selvittää onko siellä jäähdyttimessä kirkasta jäähdytysnestettä vai pelkkää vettä!
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • Romppis
      Bimmer Rookie
      • Aug 2015
      • 122
      • Kauniainen

      #3
      Originally posted by Cunttory View Post
      Ohjaustehostimen öljytyypin näet säiliön kannesta, joka on alunperin CHF öljyä. Pitäis olla vihreää väriltään. Kerta puhtaat öljyt tuntuu olevan, niin miksipä vaihtaa kunhan värin ensin selvität lisäystä varten. Mittatikun maksimi merkintä pitäis saavuttaa 20c:n lämpötilassa, eli kylmällä ilmalla jää alle. BMW:n omaa CHF öljyä taitaa saada motonetistäkin ~10€/L.

      Tässä vaiheessa talvea kannattais selvittää onko siellä jäähdyttimessä kirkasta jäähdytysnestettä vai pelkkää vettä!
      Lähemmän tarkastelun jälkeen ohjaustehostimen nesteen väri todettu (tumman)vihreäksi joten se ongelma ratkaistu. http://www.motonet.fi/fi/tuote/59000...oljy-vihrea-1l tämä oikeaa tavaraa? Mikä ero noilla S6161 ja M6162 on kun pisti vaan silmään tuolla kun noita öljyjä selailin

      Jäähdytinnesteen pakkasenkestävyys tarkistettu A-katsastuksessa ja -50c näytti. Voiko tuohon kirkkaaseen jäähdytinnesteeseen lisätä punaista/sinistä nestettä ilman pelkoa nesteen hyytelöitymisestä tai muusta ongelmasta?
      Last edited by Romppis; 20-11-2015, 17:27.
      BMW E92 330xda M-Sport -08

      Comment

      • Roito
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 3921
        • Tavastila/Kotka

        #4
        Valvoline max life pakkasneste motonet

        Tuota laitat sinne jos arveluttaa että meneekö sekaisin.

        sininen ja vihree menee keskenään, punainen vain punaisen kanssa, paitsi tässä tapauksessa tuo valvolinen käy kaikkeen sekaisin vaikka punaista onkin.
        BMW E70 X5 käyttismöhkö
        MB W639 Kummisetä

        Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

        Comment

        • Cunttory
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1772
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by Romppis View Post
          Lähemmän tarkastelun jälkeen ohjaustehostimen nesteen väri todettu (tumman)vihreäksi joten se ongelma ratkaistu. http://www.motonet.fi/fi/tuote/59000...oljy-vihrea-1l tämä oikeaa tavaraa? Mikä ero noilla S6161 ja M6162 on kun pisti vaan silmään tuolla kun noita öljyjä selailin

          Jäähdytinnesteen pakkasenkestävyys tarkistettu A-katsastuksessa ja -50c näytti. Voiko tuohon kirkkaaseen jäähdytinnesteeseen lisätä punaista/sinistä nestettä ilman pelkoa nesteen hyytelöitymisestä tai muusta ongelmasta?
          Olisko S synteettistä ja M mineraalipohjaista? Tuota linkkaamaasi siellä lienee ollu aiemminkin, ainakin se käy sinne.

          Jos mitattu jäätymispiste oli -50c ja vaje noin vähän niin lisäisin pelkkää vettä vaan, koska varmasti se parin-kolmen desin lisäys pitää nesteen juoksevana vielä -40c pakkasilla.
          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

          Comment

          • Romppis
            Bimmer Rookie
            • Aug 2015
            • 122
            • Kauniainen

            #6
            Kiitoksia vaan kaikille avusta! Maanantaina sitten motonettiin
            BMW E92 330xda M-Sport -08

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎