Announcement

Collapse
No announcement yet.

n54 imusarjan alipaineletkun nippa katki.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ster
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2014
    • 344
    • Tku

    n54 imusarjan alipaineletkun nippa katki.

    Ahtoputkea ja bov:ia asentelin ja yritin repiä sitä bov:ilta imusarjaan menevää letkua irti imusarjan muovinipasta.
    No se meni katki ihan varresta, tietysti.. Eihän sitä olisi kuulunut irroittaa, vaan jatkaa vanhaa letkua jatkokappaleella ja lisäletkulla.

    Jollain pienellä porakoneella, mikä mahtuisi sinne konetilaan, pitäisi porata reikää suuremmaksi ja laittaa siihen joku rasvanipan tyylinen (missä ei ole sitä kuulaa sisällä) Onko sellaisia?

    Uutta imusarjaa ei viitsisi kuitenkaan ostaa.

    Ideoita?


    imgurl


    online photo sharing
    F06 640i GC M-sport.
    F22 M235i.
    F32 428i xDrive M-sport.
    E92 M3.
    E82 135i M-sport.
    E91 320D M-sport.
  • ster
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2014
    • 344
    • Tku

    #2
    Tosiaan koitin liimata, mutta IHME JA KUMMA siitä ei tullut mitään..
    F06 640i GC M-sport.
    F22 M235i.
    F32 428i xDrive M-sport.
    E92 M3.
    E82 135i M-sport.
    E91 320D M-sport.

    Comment

    • arben
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1120
      • suomi

      #3
      Originally posted by ster View Post
      Tosiaan koitin liimata, mutta IHME JA KUMMA siitä ei tullut mitään..
      Poraa reiän ja tekee siihen kierteen,nippoja saa esim lind-tech/hi-flex. Kaasuläpästä imuri sisään kun poraa.

      Comment

      • ster
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2014
        • 344
        • Tku

        #4
        Originally posted by arben View Post
        Poraa reiän ja tekee siihen kierteen,nippoja saa esim lind-tech/hi-flex. Kaasuläpästä imuri sisään kun poraa.
        Samoilla linjoilla, mutta se imusarjan seinämän paksuus on jotain abaut 1mm, joten siihen ei hirveesti kierteitä tee. Jotain liimaa siihen on syljettävä..
        F06 640i GC M-sport.
        F22 M235i.
        F32 428i xDrive M-sport.
        E92 M3.
        E82 135i M-sport.
        E91 320D M-sport.

        Comment

        • ster
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2014
          • 344
          • Tku

          #5
          [QUOTE=ster;3653362]Samoilla linjoilla, mutta se imusarjan seinämän paksuus on jotain abaut 1mm, joten siihen ei hirveesti kierteitä tee. Jotain liimaa siihen on syljettävä.. Perkele..
          F06 640i GC M-sport.
          F22 M235i.
          F32 428i xDrive M-sport.
          E92 M3.
          E82 135i M-sport.
          E91 320D M-sport.

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            #6
            Ei tuota oikein liimalla saa luotettavasti tehtyä.

            Poraat sopivan reiän ja siihen reikään sellainen nippa jossa on kierteet ja mutteri. Imusarjan molemmille puolille mutteri jotka kirii tiivistesilikonin (tai jos saa sopivat tiivisteet molemmin puolin niin aina parempi) ja lukitteella/lukkomuttereilla kiinni.
            Jos ei valmista ratkaisua löydy, niin sitten tekee sellaisen.

            Tämän tyylinen ratkaisu:
            -Harmaa nippa jonka läpi reikä
            -punainen mutterit (takapuoli voisi olla vaikka kiinteällä "kannalla", eli tökkää siltä puolelta läpi ja ulkopuolelta kiristys)
            -Keltainen tiivisteet/massa.



            Pellepeloton laittaisi normaalin polkupyörän venttiilin rungon hätäratkaisuksi, jos vaan sopii siihen letkuun kiinni jos tarvii heti päästä ajamaan. On "tiiviste" takapuolella ja saapi ulkopuolelta kirittyä.


            (eli itse venttiili pois tuosta rungosta, jotta ilma kulkee molempiin suuntiin)
            Last edited by bemmeri; 28-11-2015, 08:47.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • ster
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2014
              • 344
              • Tku

              #7
              Originally posted by bemmeri View Post
              Ei tuota oikein liimalla saa luotettavasti tehtyä.

              Poraat sopivan reiän ja siihen reikään sellainen nippa jossa on kierteet ja mutteri. Imusarjan molemmille puolille mutteri jotka kirii tiivistesilikonin (tai jos saa sopivat tiivisteet molemmin puolin niin aina parempi) ja lukitteella/lukkomuttereilla kiinni.
              Jos ei valmista ratkaisua löydy, niin sitten tekee sellaisen.

              Tämän tyylinen ratkaisu:
              -Harmaa nippa jonka läpi reikä
              -punainen mutterit (takapuoli voisi olla vaikka kiinteällä "kannalla", eli tökkää siltä puolelta läpi ja ulkopuolelta kiristys)
              -Keltainen tiivisteet/massa.



              Pellepeloton laittaisi normaalin polkupyörän venttiilin rungon hätäratkaisuksi, jos vaan sopii siihen letkuun kiinni jos tarvii heti päästä ajamaan. On "tiiviste" takapuolella ja saapi ulkopuolelta kirittyä.


              (eli itse venttiili pois tuosta rungosta, jotta ilma kulkee molempiin suuntiin)
              Kiitos vaivannäostä vastaukseen!

              Itsekin mietin tuota polkupyörän venttiilin runkoa ns. "hätäratkaisuksi". Eipä siihen mitään hurjaa rasitusta kohdistu kuitenkaan.
              F06 640i GC M-sport.
              F22 M235i.
              F32 428i xDrive M-sport.
              E92 M3.
              E82 135i M-sport.
              E91 320D M-sport.

              Comment

              • arben
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1120
                • suomi

                #8
                tai sitten ns muovihitsaa sen umpeen,eli esim kolvilla. Ottaa ohjauspaineen muualta

                Comment

                • ster
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2014
                  • 344
                  • Tku

                  #9
                  Originally posted by arben View Post
                  tai sitten ns muovihitsaa sen umpeen,eli esim kolvilla. Ottaa ohjauspaineen muualta
                  Liimasin sen vanhan reijän epoxilla umpeen ja porasin viereen uuden reijän.
                  Fillarin venttiilistä se kumitatti vittuun sisältä ja epoxilla kiinni.

                  Vastaava DIY threadi, tosin tässä ollaan samassa reijässä jälkiliukkailla.

                  F06 640i GC M-sport.
                  F22 M235i.
                  F32 428i xDrive M-sport.
                  E92 M3.
                  E82 135i M-sport.
                  E91 320D M-sport.

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    #10


                    Vastaisuuden varalle,halkaise letku pituus suunnassa siitä nipan kohtaa. Nuo nappaa uskomattoman kovin kiinnija vähänkin sivuttais vetoa niin poikki menee.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • ster
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2014
                      • 344
                      • Tku

                      #11
                      Originally posted by suppari View Post


                      Vastaisuuden varalle,halkaise letku pituus suunnassa siitä nipan kohtaa. Nuo nappaa uskomattoman kovin kiinnija vähänkin sivuttais vetoa niin poikki menee.
                      Opin ikävä kyllä kaiken aina kantapään kautta. Päätä pitää hakata urakalla seinään jotta oppii.
                      F06 640i GC M-sport.
                      F22 M235i.
                      F32 428i xDrive M-sport.
                      E92 M3.
                      E82 135i M-sport.
                      E91 320D M-sport.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎