Jonkun aikaa jo vaivannut kyseinen vikakoodi, joka ilmestyy aina kun kierrokset nousee korkeelle about yli kolmen tonnin. Eka tietenkin vaihdoin MAP-anturin uuteen (ei oem kun niitä ei saanut kovin nopeesti) mutta eipä se mitään auttanut. Putsailin alkuperäsenki vielä ja kokeilin sillä, mutta sama juttu, eli tuskin itse anturista kiinni, vaiko? Rauhallisesti pienillä kierroksilla kun ajelee niin toimii eikä koodia tule. Kun vikakoodi ilmestyy, alaväännöt heikkenee melkosesti ja kaasua saa runtata kunnolla niin että laatikko vaihtaa pienemmälle. Onkohan kellään tullu vastaavaa eteen tai onko muuten vinkkejä? ECU on ohjelmoitu ja kesällä lisäks poistettiin DPF ja softasta muokattiin poltot pois. Sen jälkeen jossain vaiheessa alko sitten toi ongelma.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 320d, vikakoodi "41AA boost pressure sensor" -KUNNOSSA TAAS-
Collapse
X
-
E90 320d, vikakoodi "41AA boost pressure sensor" -KUNNOSSA TAAS-
Last edited by Neutrone; 12-01-2016, 11:14.F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Tags: None
-
-
Tarkastitko liittimet ja johdot? Eihän siinä montaa mahdollisuutta ole, varsinkin kun oire on sama uudella ja vanhalla anturilla. Kaikki kolme johtoa niistä menee dde:lle, nehän voi mitata jos ei silmämääräisesti näe onko ne ehjiä.
On muuten tullut muutamia tarvikeantureita joskus vastaan jotka ei toimi. Tosin kyseessä oli vag:n dpf:än paine-erotunnistin mutta kuitenkin..-F10 520d -11
Esys & Ista -d
-
-
Originally posted by Nube View PostTarkastitko liittimet ja johdot? Eihän siinä montaa mahdollisuutta ole, varsinkin kun oire on sama uudella ja vanhalla anturilla. Kaikki kolme johtoa niistä menee dde:lle, nehän voi mitata jos ei silmämääräisesti näe onko ne ehjiä.
On muuten tullut muutamia tarvikeantureita joskus vastaan jotka ei toimi. Tosin kyseessä oli vag:n dpf:än paine-erotunnistin mutta kuitenkin..Johdot näyttää liittimen ympäristössä silmämääräsesti ehjältä, nehän menee anturin alapuolelta muovikourun sisään. OEM anturi on tietysti yks mutta usko on koetuksella että johtuis anturista. Marmorilta uus on 130e.
F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
Originally posted by Neutrone View PostJust olin tulossa editoimaan että liittimen putsailinJohdot näyttää liittimen ympäristössä silmämääräsesti ehjältä, nehän menee anturin alapuolelta muovikourun sisään. OEM anturi on tietysti yks mutta usko on koetuksella että johtuis anturista. Marmorilta uus on 130e.
Voihan siellä softassakin olla jokin pikku feelu joka aiheuttaa tuota vikatilaa.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostLivedatalla seurailisi pyydettyä ahtopainetta vs. toteutunutta (= eli MAP-anturin lukemaa tietoa) ja tsekkaa mitä siellä oikein tapahtuu.
Voihan siellä softassakin olla jokin pikku feelu joka aiheuttaa tuota vikatilaa.
Vika päällä kun ajaa isolla vaihteella ja matalilla kierroksilla, niin kierroslukumittaristakin näkee kun viisari alkaa "hummata" ja auto kiihtyy samalla lailla välillä vähän/välillä ei.Last edited by Neutrone; 18-12-2015, 11:32.F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
Originally posted by Neutrone View PostKerran tota yritin katella, ja kun vika on päällä niin mun mielestä ahdot ei nouse pyynnin mukaan paitsi sitten yhtäkkiä kun vaihtaa pienemmälle ja kierrokset nousee. Kun vika ei oo päällä niin nousee matalilta kierroksiltakin ihan hyvin. Tilasin nyt marmorilta vielä OEM anturinkin, mutta ei oo kyllä odotukset korkeella sen suhteen.
Vika päällä kun ajaa isolla vaihteella ja matalilla kierroksilla, niin kierroslukumittaristakin näkee kun viisari alkaa "hummata" ja auto kiihtyy samalla lailla välillä vähän/välillä ei.
Tarkoitin lähinnä että jos vikatila on helppo saada päälle, niin ajaisi lokeja "ehjällä" autolla ja seuraisi mitä ahtopyynti/toteuma-arvoille käy kun kiihdyttelee / menee vikatilaan, tuleeko siellä jokin piikki tjmv, jonka voisi suoraan yhdistää anturiin, vai onko kyseessä sittenkin esim. liiallinen ahtopaine jonka seurauksesta anturi menee "skaalan" ulkopuolelle ja heittää koodia, tämä taas olisi softaan liittyvä ongelma (En tosin ole kuullut että kukaan hullu tuolta 20d:n vakioahtimelta pyytäisi yli 2bar ahtoja, saati sitten että ahdin jaksaisi sellaista painetta tuottaa, mutta mikään ei ole mahdotonta).
Livedataloggausta Ahtopainepyynti vs toteutunut ahtopaine ja logit talteen.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostEihän ne varmaan enää vikatilassa nouse pyydetyn mukaisesti kun DDE ajaa turbon siivet täysin auki.
Tarkoitin lähinnä että jos vikatila on helppo saada päälle, niin ajaisi lokeja "ehjällä" autolla ja seuraisi mitä ahtopyynti/toteuma-arvoille käy kun kiihdyttelee / menee vikatilaan, tuleeko siellä jokin piikki tjmv, jonka voisi suoraan yhdistää anturiin, vai onko kyseessä sittenkin esim. liiallinen ahtopaine jonka seurauksesta anturi menee "skaalan" ulkopuolelle ja heittää koodia, tämä taas olisi softaan liittyvä ongelma (En tosin ole kuullut että kukaan hullu tuolta 20d:n vakioahtimelta pyytäisi yli 2bar ahtoja, saati sitten että ahdin jaksaisi sellaista painetta tuottaa, mutta mikään ei ole mahdotonta).
Livedataloggausta Ahtopainepyynti vs toteutunut ahtopaine ja logit talteen.F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
Originally posted by Neutrone View PostJep, softa on ihan ns "stage1" joka on ollut jo pari vuotta. Keväällä siitä modattiin vaan EGR ja DPF pois. Softan tekijältä kyselin jo ja hän vakuutti kyllä ohjelman olevan kunnossa. Täytyy tuota loggausta kokeilla mahdollisuuksien mukaan, itellä ei ole kun perus inpa. Hiukka pirullinen vika kyllä kun haittaa ajamistaMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostJos perus inpa löytyy niin lataa tuo Phenon "Testo"-softa, toimii suoraan ilman kikkailuja (käyttää kommunikaatioon EDIABAS:ta niinkuin INPAkin). Sillä saat poimittua logattavat arvot samalle näytölle, ja tallennettua loginkin jälkitutkimuksia varten.F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
Hommahan päättyi lopulta niin, että kun kateltiin ahtoja livedatasta niin ne ei pysyny oikein missään kohtaa perässä ja MAP-anturi antoi jatkuvasti vikakoodia kierroksilla. Kokeiltiin lopulta palauttaa ennen DPF+EGR poistoo ollut softa, jolloin kaikki oireet hävisi. Niinpä tuohon nykyiseen softaan tehtiin muutoksia DPF poiston osalta, eli se tehtiin hiukan erilailla joka myöskin tepsi, eli auto toimii hienostiF10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
Comment