Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 330xda startti & suutinongelma?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ville_xd
    Newbiemmer
    • Dec 2015
    • 8
    • Helsinki

    E91 330xda startti & suutinongelma?

    Tervehdys,

    Löytyisiköhän täältä jotain vinkkejä kuinka kannattaisi edetä?

    -06 330xda farkku ei lyhyen n. 20 min seisomisen jälkeen enää startannut. Nappia painettaessa kuului vain mieto naksahdus. Jännite oli hieman päälle 12V. Soitin hinurin paikalle, hinausauton kaveri kokeili apuvirrallakin, ei mitään vaikutusta, mykkä startti. Auto hinattiin sitten yöllä läheisen korjaamon pihaan.

    Eilen sitten korjaamolta soitettiin ja kerrottiin että startti on rikki. Tänään startti oli vaihdettu, uusi startti pyörittää hyvin mutta auto ei lähde käyntiin. Kuulemma testeri ilmoittaa "yhteispaine ei riitä ja moottori ei saa käynnistyslupaa". Epäilevät suuttimien vuotamista. Korjaamo ehdotti seuraavaksi suuttimien purkamista ja niiden testauttamista.

    Annoin korjaamolle luvan edetä, mutta toivoin että korkeapaineensäädin testattaisiin ennen suuttimien purkua.

    Oudolta tuntuu että suuttimet olisi hajonnut samalla hetkellä kuin starttikin. Varsinkin kun auto on toiminut aiemmin moitteetta ja lähtenyt välittömästi käyntiin pikkupakkasillakin. Edes startti ei ole aiemmin kiukutellut millään tavoin.
  • Homebrew
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2011
    • 351
    • Paimio

    #2
    Olisko kuitenkin joku synkka kadonnut cas/dde tms.... Kokeilla voisi kaataa joku 10l naftaa tankkiin ja kokeilla startata.. Hyvällä tuurilla vois auttaa...
    Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
    Ex. E91 330d -07

    Comment

    • ville_xd
      Newbiemmer
      • Dec 2015
      • 8
      • Helsinki

      #3
      Alkoivat ilmeisesti purkamaan ja testaamaan suuttimia. Toivottavasti vika löytyy suuttimista ja ei tule +500 € väärä veikkaus.

      Kuinkahan yleistä on että M57 moottorista menee suuttimet ennen 200tkm?

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #4
        Todennäköisesti siellä vaan on alijännitteen takia ajonesto menny päälle. En purkaisi mitään ennen kunnollisen testerin diagnoosia.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • ville_xd
          Newbiemmer
          • Dec 2015
          • 8
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Kissvesala View Post
          Todennäköisesti siellä vaan on alijännitteen takia ajonesto menny päälle. En purkaisi mitään ennen kunnollisen testerin diagnoosia.
          Jos ajonesto menee päälle, niin luulisi ettei startti silloin pyöritä?

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #6
            Originally posted by ville_xd View Post
            Jos ajonesto menee päälle, niin luulisi ettei startti silloin pyöritä?
            Kyllä se noissa starttia pyörittää.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • ville_xd
              Newbiemmer
              • Dec 2015
              • 8
              • Helsinki

              #7
              Ilmeisesti juurikin niin että vika oli ohjelmistojumissa/ajonestossa. Olivat päivittäneet moottorinohjauksen ja saaneet auton käyntiin. Uusi hehkuihin liittyvä vikakoodi kuitenkin löytyi ja päätettiin uusia hehkut + ohjainlaite. Onneksi ei lähdetty turhaan suutinjumppaan.

              Comment

              • ville_xd
                Newbiemmer
                • Dec 2015
                • 8
                • Helsinki

                #8
                Jepjep, sain auton tänään ja kaikki tuntuu vihdoin toimivan. Starttimoottori, hehkut ja ohjainlaite vaihdettu. Mitattu suuttimien ohivuoto – ei ohivuotoja.
                Onneksi ei sentään lähdetty purkamaan ja testauttamaan suuttimia. Lasku olisi tuolloin ollut varmaankin yli 2 000 €, nyt selvisin reilulla 1 400 eurolla.
                Vika oli ilmeisesti moottorin ohjainlaitteen ohjelmassa, sen päivitys/koodaus sai auton käynnistymään startin vaihdon jälkeen.

                Comment

                • ville_xd
                  Newbiemmer
                  • Dec 2015
                  • 8
                  • Helsinki

                  #9
                  Jatketaanpas tätä topikkia. Auto on pelannut nyt ihan mainiosti ja lähtenyt näillä pakkasilla käyntiinkin. Testasin kuitenkin iPhonen vikakoodinlukijaa ja moottorista löytyikin koodi P146A, josta google kertoi "DPF resistance too low".

                  Nokisen pakoputken perusteella veikkaisin että autostani on jo aiemmin poistettu dpf ja nyt starttijumpan + moottorinohjauksen ohjelmiston päivityksen yhteydessä mahdollinen dpf muokkaus on tietenkin kadonnut. Olenkohan ihan metsässä arvailujeni kanssa?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎