Announcement

Collapse
No announcement yet.

330xda 2006 Increased emissions- varoitus ja tehon häviäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • w000t
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 14
    • Lappeenranta

    330xda 2006 Increased emissions- varoitus ja tehon häviäminen

    Muutama päivä sitten olin huomaavinani tehottomuutta alhaisilla kierroksilla matka-ajossa. Noin 200km ajon jälkeen sammutin auton ja kun käynnistin sen 30min päästä uudestaan, syttyi moottorin varoitusvalo ja ilmoitus increased emissions. Tämän jälkeen autoi tuntui kuitenkin toimivan vaikkakik tehoja mielestäni puuttui kun kaasua ei painanut ihan pohjaan.
    Noh, tänään sitten tehot hävisivät ensin melkein kokonaan ja jurmuutin jotain 50km/h kaasu pohjassa (limp Mode?) kunnes auto hyytyi lopulta loivaaan ylämäkeen kokonaan. Koitin käynnistää auton uudestaan ja käyntiin se lähtikin mutta tärisytti tyhjäkäynnillä hetken ja lopulta sammui uudestaan. Koitin vielä kerran ja sama lopputulos jonka jälkeen auto hinauksella korjaamon pihaan odottamaan tuomiota. Olimme myös havaitsevinamme lievää pakokaasun hajua ohjaamossa tuossa loppuvaiheessa ennen lopullista hyytymistä. Onko kenelläkään vahvoja arvauksia viasta ettei tulisi tehtyä turhia ja kalliita osienvaihtoja autoon? Autolla ajettu 230tkm. Lisäksi jos on suositella asiansa osaavia korjaamoita kyseiseen vikaan pk-seudulta niin otan vinkkejä mielellään vastaan.
    Last edited by w000t; 05-01-2016, 01:28.
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    EGR DPF akselilta lähtisin liikkeelle. Testeriin kiinni niin ei tarvii arvailla.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • w000t
      Newbiemmer
      • Aug 2015
      • 14
      • Lappeenranta

      #3
      Tänään tuli korjaamosta "tuomio" että egrn paineensäädin hajalla.. Vikakoodii oli pukannut egrn ja ahtopaineiden osalta, toivottavasti on kyse vaan tuosta säätimestä (itse egr kuulemma toimii). Vaihtoa odotellessa..

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Originally posted by w000t View Post
        Tänään tuli korjaamosta "tuomio" että egrn paineensäädin hajalla.. Vikakoodii oli pukannut egrn ja ahtopaineiden osalta, toivottavasti on kyse vaan tuosta säätimestä (itse egr kuulemma toimii). Vaihtoa odotellessa..
        Mikäs se tommonen osa on, kuin egrn paineensäädin, ei sellaista tuossa autossa ole. Nimityksessä on jotakin väärin.

        Comment

        • walde
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 947
          • Melkein Espoo

          #5
          Originally posted by WSE1 View Post
          Mikäs se tommonen osa on, kuin egrn paineensäädin, ei sellaista tuossa autossa ole. Nimityksessä on jotakin väärin.
          Huomioon ottaen tuon sähköpneumaattisen EGR järjestelmän paineenmuunnin magneettiventtiilin funktion, millä tapaa tuo nimitys on mielestäsi virheellinen, ja mikä olisi mielestäsi tuolle komponentille korrekti nimitys?
          Eikös tuo H-sillalla ohjattu DC-sähkömoottori EGR tullut vasta N57 moottoriin?

          Hyvin ohuen tiedon varassa mennään, mutta oireet voisivat viitata ihan vaikkapa vuotoon jossain alipainejärjestelmässä. Toki voihan se olla juuri tuo mainittu solenoidi joka sitten vuotaa.
          E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
          F20 LCI2 118dA M-Sport '19

          Comment

          • w000t
            Newbiemmer
            • Aug 2015
            • 14
            • Lappeenranta

            #6
            Ja ongelma jatkuu... tuo egr paineensäädin & polttoainesuodatin vaihdettu. Auto lähtee käyntiin ja pysyy käynnissä mutta tehot hukassa... Kuulemma vaihdon jälkeen vikakoodia pukkas hiukkassuodattimesta eli saa nyt nähä tuleeko tästä se 2600e+työt(Keravan autosalvan hinta) lasku eteen. Onko kenelläkään tietä onko tuo 2600e ns. "normihinta" vai pitäisikö saada halvemmallakin Suomessa tuo vaihdatettua?? On tämän auton omistaminen kyllä välillä perseestä varsinkin kun ei ite tuolle mitään osaa tehdä

            Comment

            • sonikk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 1664
              • Kerava

              #7
              Hiukkaspönttö tyhjäksi ja ohjelmointi, selviät alle tonnilla, kulutus laskee ja tehot nousee samalla.

              Last edited by sonikk; 14-01-2016, 15:05.

              Comment

              • w000t
                Newbiemmer
                • Aug 2015
                • 14
                • Lappeenranta

                #8
                Originally posted by sonikk View Post
                Hiukkaspönttö tyhjäksi ja ohjelmointi, selviät alle tonnilla, kulutus laskee ja tehot nousee samalla.

                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=276937
                Jostain lueskelin et alettais tarkemmin tutkiskeleen katsastuksessa että onko dpf poistettu ja sehän ilmeisesti "laitonta"?? Vai tarkoitatko että pönttö vaan puhdistettaisiin? Onkohan tämmöset DPF puhdistuslitkut mistään kotoisin? http://www.tecalemit.fi/tuotteet/for...nd-regenerator

                Comment

                • w000t
                  Newbiemmer
                  • Aug 2015
                  • 14
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Viimein päässy testailee ite autoa. Tuntuis tällä hetkellä taas toimivan normaalisti (kop kop) Autoon siis vaihdettiin ensin Egr:n paineensäädin jonka jälkeen anto viel vikakoodia hiukkassuodattimesta ja tehot oli hukassa. Tämän jälkeen vaihdettiin polttoainsuodatin ja alko toimimaan normaalisti. Vikakoodeja ei oo nyt ton polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen luettu mut voisko tuo aiheuttaa vikakoodia hiukkassuodattimessa? Noh, nyt ainakin toimii ja en aatellut muuta teettää jos ei ongelmia ilmene.
                  Tänään seurailin myös salavalikosta löytyvää moottorinlämpötilaa, koska ilmeisesti jos lämmöt ei nouse tarpeeksi, ei dpfn poltto"operaatiokaan" käynnisty. Lyhyellä n.20min lenkillä lämmöt nous 60c:stä tuonne 88-92c jossa pysyivät loppumatkan. Eikö nuo lämmöt oo ihan normaalit ja riittävät dpf:n poltto-operaatioon??

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    #10
                    On riittävät.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • hatemi
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2009
                      • 106
                      • Jkl

                      #11
                      Vielä kannattaisi ajaa testerin kanssa lenkki ja tehdä partikkelille pakkopoltto. Kummasti oma auto ainakin herkistyi tuolla operaatiolla. Autossa oli ollut muutama vika päällä jo pidempään, ja testeri näytti edellisen regeneroinnin olleen 20000km sitten.
                      tdituning.fi

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #12
                        Kyllä se auto tekee polton jos se sitä haluaa kun tuntuu jopa lämpenevän normaalisti.
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎