Announcement

Collapse
No announcement yet.

320D savutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Weilside
    Bimmer Rookie
    • Sep 2015
    • 60
    • Kuopio

    320D savutus

    Nyt kun pakkaset kiristyneet niin olen pistänyt merkille et toi oma 320D vm. 07 puskee sinistä savua aamun ekassa starttauksessa, vaikka olisi ollut roikassa. Käyntiääni myös karkeaa vähän aikaa ja tärryyttää, tasaantuu hetken pyörimisen jälkeen. Lämpimällä koneella / kelillä ei vastaavaa tapahdu. Ajossa ja kiihdytyksissä ei puske sinistä.

    Toinen juttu et auto tuntuu savuttavan harmaata melko reilusti esim. liikennevaloissa odotellessa. Auto ohjelmoitu ja DPF tyhjennetty, vaikutusta asiaan? Autolla ajettu 253tkm.
    Last edited by Weilside; 07-01-2016, 09:01.
  • J0nn3
    Newbiemmer
    • Feb 2015
    • 18
    • Turku

    #2
    Originally posted by Weilside View Post
    Nyt kun pakkaset kiristyneet niin olen pistänyt merkille et toi oma 320D vm. 07 puskee sinistä savua aamun ekassa starttauksessa, vaikka olisi ollut roikassa. Käyntiääni myös karkeaa vähän aikaa ja tärryyttää, tasaantuu hetken pyörimisen jälkeen. Lämpimällä koneella / kelillä ei vastaavaa tapahdu. Ajossa ja kiihdytyksissä ei puske sinistä.

    Toinen juttu et auto tuntuu savuttavan harmaata melko reilusti esim. liikennevaloissa odotellessa. Auto ohjelmoitu ja DPF tyhjennetty, vaikutusta asiaan? Autolla ajettu 253tkm.
    Kysymykseen en osaa vastata, mutta oma 320d vm.11 savuttaa ainakin melkoisesti näillä pakkasilla, tosin ihan valkoista savua. Ei suurta merkitystä onko tolpassa vai ei. Savutus pienenee kun kone lämpiää. Käynti on kyllä tasaista vaikka olisi kylmä kone, ehkä käy aavistuksen "karkeammin".

    Comment

    • Weilside
      Bimmer Rookie
      • Sep 2015
      • 60
      • Kuopio

      #3
      Tiistaina testeriin auto niin tietää vähän lisää, epäilyttää kuitenkin ettei sieltä mtn löydy. Näillä keleillä ei moottorin lämpötila nouse yli 80C kun on M-lookin puskuri edessä ja ei mtn suojia, siitä varmaan tuo reilumpi savutus.

      Tänään auto oli päivällä 3-4h parkissa ja roikassa melkein kokoajan, silti käynnistyksessä pukkasi hiukan sinistä mutta heti kävi normaalisti. Pistää miettimään toimiikohan koko lämmitin autossa, sisätilan lämmitin kyllä toimii.

      Auton olen yksityiseltä ostanut ja ei ole tietoa onko tässä minkälainen lämmitin. Defa merkkinen on. Mitä tähän malliin yleensä laitetaan?
      Last edited by Weilside; 07-01-2016, 16:32.

      Comment

      • J0nn3
        Newbiemmer
        • Feb 2015
        • 18
        • Turku

        #4
        Originally posted by Weilside View Post
        Tiistaina testeriin auto niin tietää vähän lisää, epäilyttää kuitenkin ettei sieltä mtn löydy. Näillä keleillä ei moottorin lämpötila nouse yli 80C kun on M-lookin puskuri edessä ja ei mtn suojia, siitä varmaan tuo reilumpi savutus.

        Tänään auto oli päivällä 3-4h parkissa ja roikassa melkein kokoajan, silti käynnistyksessä pukkasin hiukan sinistä mutta heti kävi normaalisti. Pistää miettimään toimiikohan koko lämmitin autossa, sisätilan lämmitin kyllä toimii.

        Auton olen yksityiseltä ostanut ja ei ole tietoa onko tässä minkälainen lämmitin. Defa merkkinen on. Mitä tähän malliin yleensä laitetaan?
        Defalta ei taida saada tuohon kun säteilylämmitintä, korjatkoon joku jos olen väärässä.

        Comment

        • Weilside
          Bimmer Rookie
          • Sep 2015
          • 60
          • Kuopio

          #5
          Kaveri lukas koodit ja kahden pytyn hehkuistahan se anto vikakoodia, eli pääsee hehkujen vaihtoon. Onko minkälainen homma tehdä itse? Eka bmw ja dieseli niin ei ole vielä tää tekniikka tuttu

          Comment

          • _Pietu_
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 3660
            • Kuopio / Maaninka

            #6
            Originally posted by Weilside View Post
            Kaveri lukas koodit ja kahden pytyn hehkuistahan se anto vikakoodia, eli pääsee hehkujen vaihtoon. Onko minkälainen homma tehdä itse? Eka bmw ja dieseli niin ei ole vielä tää tekniikka tuttu
            Ei mahdoton, mutta mm. Imusarjan purattaa pois tieltä. Samalla kannattaa vaihtaa se hehkujen ohjainboksikin. Ja mielellään ajaa kone lämpimäksi ennen irrotusta, voi olla hehkut tiukassakin.. Aikaa meni itellä ku ekaa kertaa tein ihan reilusti, useampi tunti.. Samalla toki läks imusarjan läpät ja tuli tulpat niihin reikiin..
            BMW F25 xDrive 20d
            ex BMW e91 320dA
            ex BMW e36 325i
            - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
            Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

            Comment

            • _Sylin_teri_
              BTCF Member
              • May 2013
              • 366
              • Suomi finland

              #7
              Originally posted by Weilside View Post
              Kaveri lukas koodit ja kahden pytyn hehkuistahan se anto vikakoodia, eli pääsee hehkujen vaihtoon. Onko minkälainen homma tehdä itse? Eka bmw ja dieseli niin ei ole vielä tää tekniikka tuttu
              Vaiha sit suosiolla kaikki hehkut niin ei tarvii ens vuonna uudestaan tehä Joskus omasta sen ohjainboksinkin irrotin ja oli kyllä helkkarin ahtaassa paikassa että jos toimii niin oisin irrottamatta. En ihan varma ole että mahtuuko sit imusarja irrotettuna paremmin se ulos. Jos se ois rikki niin pitäs mun mielestä kaikista hehkuista koodi tulla.

              Comment

              • Weilside
                Bimmer Rookie
                • Sep 2015
                • 60
                • Kuopio

                #8
                Edellinen omistaja vaihtanut 1. ja 4. sylintereihin hehkut vuosi sitten. Nyt tuli herjat 2. ja 3. sylintereistä, joten ne vaan vaihdan. En ymmärrä miksei silloin ole voinut vaihtaa kerralla kaikkia

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎