Announcement

Collapse
No announcement yet.

PDC Failure! Apuja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    PDC Failure! Apuja?

    Kävipä niin, että E91 LCI 325d:stä meni pimeäksi parkkitutka. Eli aina kun laittaa pakin päälle, tulee PDC Failure! teksti ja että ota yhteyttä BMW huoltoon blaa, blaa Autossa on vain takatutka.

    Luin vika koodit BMWhat:lla ja sieltä puski ensin kaksi koodia:

    Park Distance Control / PDC
    Converter cable HML Code: 009E35

    Park Distance Control / PDC
    CT error HML Code: 009E2D

    Tyhjensin koodit ja kun tutkaa koitti käyttää vika jatkui ja pysyväksi koodiksi jäi tuo:

    Park Distance Control / PDC
    Converter cable HML Code: 009E35



    Nyt kysymys kuuluu, että kertooko nuo koodit tai tuo koodi, että missä kohtaa vika on? Mikä antureista / tai peräti PDC-moduuli? PDC moduulin kaivelin esille ja liittimet tarkistin, kaikki näytti OK:lta. Varmaan jokin antureista mennyt pimeäksi, mutta mikä?

    Toinen kysymys, mikäli kyseessä on anturivika? Miten sellainen vaihdetaan? Onko ainoa keino irroittaa puskuri, että niihin pääsee käsiksi? Kyseessä on M-Sport malli, niin eihän sen diffuusorin irroittamisella vaan vielä pääsisi tutkiin käsiksi? Onko ohjetta heittää kellään?

    Kiitos avuista jo etukäteen!!
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98
  • -challenger-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 2150
    • L a h t i

    #2
    Laita virrat autoo päälle ja se parkkitutka homma päälle ni ne tutkat sirrittää ku kuuntelet korvalla. Rikkinäinen ei sirritä

    Comment

    • polkuauto
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 168

      #3
      Normi puskurilla ja taittuvalla vetokoukulla varustetusta e91:sestä pystyi ainakin vaihtamaan kuskin puolen keskimmäisen anturin helposti alakautta mitään irrottamatta, vaikka virallinen ohje kehottaa irrottamaan koko puskurin.

      Ebaysta tilattu muutaman euron anturi on pelittäny moitteetta jo reilun vuoden.

      Comment

      • _Sylin_teri_
        BTCF Member
        • May 2013
        • 366
        • Suomi finland

        #4
        Ja eikös tuo HML teksti kerro saksaks sen vielä että mikä anturi on kyseessä? eli taka vasen keski anturi

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #5
          Originally posted by polkuauto View Post
          Normi puskurilla ja taittuvalla vetokoukulla varustetusta e91:sestä pystyi ainakin vaihtamaan kuskin puolen keskimmäisen anturin helposti alakautta mitään irrottamatta, vaikka virallinen ohje kehottaa irrottamaan koko puskurin.

          Ebaysta tilattu muutaman euron anturi on pelittäny moitteetta jo reilun vuoden.
          Kiitos! Tämä on rohkaiseva tieto! Ko. autossa ei ole vetokoukkua, mutta pientä toivoa siis on että tuon pystyisi vaihtamaan ilman puskurin irrotusta
          Omat asennusolosuhteet on sitä luokkaa, että ei kyllä viitsisi alkaa tuolla parkkipaikalla ihan puskurin irroitukseen...
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • fastandfurious
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1731
            • Tampesteri

            #6
            Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
            Ja eikös tuo HML teksti kerro saksaks sen vielä että mikä anturi on kyseessä? eli taka vasen keski anturi

            Tämä on loistava tieto! Ei tullut itselle mieleen, että tuo HML, merkitsee nimenomaan tuota mikä anturi on kyseessä. Nyt ei muuta kuin anturin tilaukseen, marmorin hinta on aika suolainen 117 Eur

            Tietääkö joku, onko nämä maalattavissa auton väriin, ilman vippaskonsteja?
            ---------------------------------------------------
            E91 325d M-Sport
            ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
            E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

            Comment

            • ekezi-
              Bimmer Rookie
              • Jun 2012
              • 49
              • Rauma

              #7
              Pakko tulla tästä kysymään missäpäin tuo tutkien boksi sijaitsee e91 prelcissä? itsellä antaa vikakoodit jokaiseen anturiin, johdot ja liittimet puskurin takaa käyty läpi...
              I`d rather push a BMW than drive a Mercedes.

              Comment

              • fastandfurious
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1731
                • Tampesteri

                #8
                Originally posted by ekezi- View Post
                Pakko tulla tästä kysymään missäpäin tuo tutkien boksi sijaitsee e91 prelcissä? itsellä antaa vikakoodit jokaiseen anturiin, johdot ja liittimet puskurin takaa käyty läpi...
                Takaluukussa oikealla puolella, kontinverhoilujen takana, siinä akun yläpuolella. Valkoinen moduli(t), siististi omassa hahlossaan.

                Edit: näin ainakin lci:ssä, epäilisin, että samoin pre:ssä...
                ---------------------------------------------------
                E91 325d M-Sport
                ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                Comment

                • fastandfurious
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1731
                  • Tampesteri

                  #9
                  Kirjataan nyt tännekin, että onnistuu hyvin vaihtaa anturi ihan vain irroittamalla M-sportin diffuusori. Ainakaan M-sport puskimen kanssa, ei kannata lähteä koko puskuria irroittamaan.
                  ---------------------------------------------------
                  E91 325d M-Sport
                  ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                  E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    #10
                    HML = hintel mitten rechts = takana keskellä oikea = takana oikealla puolella keskimmäinen = takana kolmas tutka vasemmalta lukien.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • Retze
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 422
                      • Keski-Suomi

                      #11
                      Originally posted by böntti View Post
                      HML = hintel mitten rechts = takana keskellä oikea = takana oikealla puolella keskimmäinen = takana kolmas tutka vasemmalta lukien.
                      Vai Links?
                      nyk. jalkapelillä
                      ex BMW 320i

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2857
                        • Tampere

                        #12
                        Katoppa joo, links tietysti eli vasen. Mitähän on taas päässä pyöriny. Ja hinten, ei hintel..
                        Last edited by böntti; 22-04-2016, 22:35.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • Samppale
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 140
                          • Tuusula

                          #13
                          Omassa sigun autossa "mielenkiintoinen" ongelma takatutkan kanssa. Vasemman puoleinen anturi lähes mykkä. Välillä voi antaa jotain tietoa, useimmiten ei mitään. Ei myöskään "siritä".

                          Mitään vikailmoitusta tai koodeja ei tule asiasta. Anturi ei vain anna etäisyys tietoa. Muut toimii normaalisti.

                          Meneekö puskurin irroitus hommiksi, vai saako tuon vaihdettua jostain välistä? Msport puskuri kyseessä.
                          F20 118iA M-sport 2016


                          EX E91 335d M-sport 07´
                          EX e39 02' 530i touring

                          Comment

                          • Jyri Räsänen
                            Newbiemmer
                            • Jul 2020
                            • 4
                            • Suonenjoki

                            #14
                            Antaa koodit 9e33 ja 9e2b anturi / johto vika vasemmalla takana. Kaikki anturit värisee ja anturia siirtämällä ei muutu vian paikka.. parkkitutka ei näytä mitään etäisyyksiä ja johto näytti ehjältä. Missähän sit on vika?🤨

                            Comment

                            • alpine3
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2010
                              • 1274
                              • Kajjjaani

                              #15
                              Originally posted by Jyri Räsänen View Post
                              Antaa koodit 9e33 ja 9e2b anturi / johto vika vasemmalla takana. Kaikki anturit värisee ja anturia siirtämällä ei muutu vian paikka.. parkkitutka ei näytä mitään etäisyyksiä ja johto näytti ehjältä. Missähän sit on vika?��
                              Saitko tarkempia selityksiä vikakoodeille. Vaikuttaisi että vika on sitten anturin liittimessä, johdotuksessa, tai modulissa. En tiedä, voiko modulin päässä vaihtaa anturien johdon paikkaa/käykö liittimet ristiin, jolloin voisi diagnosoida onko vika johdotuksessa vai modulissa itsessään.
                              BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                              BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎