Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92 sähköt "kuoli"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teempp
    Newbiemmer
    • Feb 2016
    • 20
    • suomi

    E92 sähköt "kuoli"

    Joo siis todella mystisiä asioita tapahtu tänään ja täysin vastaavia kokemuksia en kyllä nettiä selaamalla löytänyt.

    Ongelma siis tämä. Tänään salilta tullessani autolle käppäilin ja kaukkarilla avasin ovet, noh alko hälyt soimaan ja ovet jäi lukkoon.. siinä sitä avainta räpeltelin "lukkoon, auki" mutta mitään ei tapahdu, ei mitään reaktiota, noh ovi auki manuaalisesti avaimella ja hälyt jatkaa piipitystä, kokeilen laittaa avaimen virtalukkoon mutta virrat ei mee päälle. Hälytin sammuu ja auto on "kuollut" täysin pimeenä, ei mtn valoja missää, ei näytöllä tai radiossa jne.
    nousin autosta, laitoin manuaalisesti ovet lukkoon ja taas kaukosäätimellä yritin availla mutta turhaan. Noh siinä jo soittelinki vähän että pääsiskö joku poimimaa salilta himaan ;D ja noin 5-10min odottelun jälkeen päätimpä kokeilla aukeisko ovet ni tsadam ovet auki ja virrat päälle auto käyntiin ja himaa.

    Kotona oltua noin 20min piti lähteä käymään asioilla ja autolle tallustelin ja vittu sama saatanan rumba... ei aukee ovet, hälyt alkaa vaan soimaan ku painaa avaimesta ovenavaus nappulaa.. tälläkertaa noin 10-15min istuskelin autossa avaimet virtalukossa ja google savuten että mikä voisi olla vikana ja kas kummaa virrat tärähti päälle ja ja viat poissa.. siis wtf >_>

    Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä ilmiöstä??
    CAS boxia veikattu jenkkilässä vähän ton tyyliselle vialle ja löysiä liittimiä ym muttakun auto täysin paikallaan ja pimpom yhtäkkiä tulee virrat päälle??


    ja tosiaan 320i E92 vm 08
    Last edited by teempp; 22-02-2016, 21:42.
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    #2
    Äkkiä arvelisin että avaimen koodaus ei enää täsmää ajoneston salausavaimeen eli avaimen "äly" menny sekasin.

    Tämä on sitten spekulaatiota koska en täysin tunne bemarin ajoneston sielunelämää mutta yleisesti niiden pitäisi toimia kuten esim. salatut nettiyhteydet joissa laite lähettää avainkoodin salausalgoritmin läpi ja vastaanottava laite purkaa sen samalla algoritmillä. Jos koodit täsmää, kättelee laitteet ja "kuso" kulkee. Jos jommassakummassa päässä koodi ei täsmää, ei yhteyskään toimi ja esto menee päälle.



    Kannattaa tarkastuttaa se auton avain.
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • teempp
      Newbiemmer
      • Feb 2016
      • 20
      • suomi

      #3
      Hmm kyllä, kuulostaa ihan fiksulta.
      Kävi itelläkin mielessä että oiskohan joku errori tuossa kaukosäätimen ovienavauksessa tapahtunut ja auto mennyt johonkin ajonestotilaan.. tiedä sitä sit.

      Mutta sitten taas hassun tästä tilanteesta tekee se että auto on ns "pimeenä" mutta alkoikin sitten toimimaan normaalisti, tuli virrat, lähti käyntiin, pysty sammuttamaan ja laittamaan ovet lukkoon / auki ja virrat uudestaan päälle ja käyntiin. 20min seiso pihassa ja taas kuollut.. noh 15min vemppaamisen jälkeen heräs taas henkiin ja toimi koko loppuillan moitteettomasti ;d jätinkin auton noin 30 -40min parkiin ja uudestaan kokeilemaan ja vastasi avaimeen aivan kuin ennenki eikä ongelmista tietoakaan
      On nää ongelmat välillä jtn todella utopistista :think
      Last edited by teempp; 22-02-2016, 22:34.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9142
        • Oulu

        #4
        Junction box:n (sulaketaulu) jännitesyötön ongelma? Öikös näitä ole ollut muillakin.

        X13020
        Last edited by Clavurion; 22-02-2016, 22:42.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Junction box:n (sulaketaulu) jännitesyötön ongelma? Öikös näitä ole ollut muillakin.
          Plussakaapelin liitos sulanut hanskalokeron sulaketaulun takana...uusi plussapiuha ja sulaketaulu yleensä mennyt kun noita fiksaillu. Ihan tyyppivika e9x korisissa.
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • teempp
            Newbiemmer
            • Feb 2016
            • 20
            • suomi

            #6
            okei ;o no nyt tulikin uutta tietoa! täytyypä vähä koikeilla kerätä tietoa kyseisestä ongelmasta

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              #7
              Tossa vähän lisää http://www.dailymail.co.uk/news/arti...nes-stall.html
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • teempp
                Newbiemmer
                • Feb 2016
                • 20
                • suomi

                #8
                voihan perse.. ei kyllä kovin mukavalta pikkuvialta vaikuta ;S
                Mutta kiitos tästä inffosta! empä olis kyllä ite tätä löytänyt.

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  #9
                  Kannattanee tsekata myös akkukotelosta plussakaapelin läpivienti, jos on samanlainen, mitä E90:ssä. Vasta tossa tappelin erään E90 330i:n kanssa, kun Valvetronic oli kokonaan mykistynyt. Akkukotelosta sisälokasuojan alle menevä kaapelin läpivienti oli hapettunut poikki ja hävitti Valvetronicin virrat. Siellä on siis kaksi johtoa, toinen paksu plussa ja toinen ohuempi tuolle Valvetronicille. Ainakin ohuemmasta johdosta on takaisinkutsua, jos se on sulanut (ei koske hapettumasta johtuvaa katkeamista...), paksummasta en ole varma.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • teempp
                    Newbiemmer
                    • Feb 2016
                    • 20
                    • suomi

                    #10
                    Hmm okei kiitti vinkistä! Täytyy tosiaa ny vähä kaikkia vaihtoehtoja läpi ja kartottaa vikaa
                    saatampa tänää vaan suosiolla tiputtaa auton jollekki pajalle, jos on johtosarjoissa tapahtunu jtn fibaa nii pitäisi mennä ylimääräisen takuun pussiin.

                    Comment

                    • Jööö
                      Newbiemmer
                      • Dec 2018
                      • 22
                      • IVALO

                      #11
                      E92 330d

                      Itellä kans tänään katosi autosta kaikki sähkö taivaan tuuliin. Illalla ajelin kotiin ja kaikki pelitti, mutta aamulla jokainen paikka mykkänä. Voimaa akussa piisasi, kun sitä mittaili ja konehuoneeseen startti kaapelien paikoille myös voima virtasi. Aamulla hetken hälyt soi, kun kahvaan ovenkahvaa revin, mutta sekin kuoli hetken päästä.

                      Vanha ketju, mutta selvisikö aloittajan auton ongelma missään vaiheessa?

                      Sen verran myös edellistä omistajaa vaivasi, että sulaketaulu ja sinne piuhat uusittu reilu vuosi sitten samanlaisen ongelman johdosta.

                      Comment

                      • teempp
                        Newbiemmer
                        • Feb 2016
                        • 20
                        • suomi

                        #12
                        Originally posted by Jööö View Post
                        Itellä kans tänään katosi autosta kaikki sähkö taivaan tuuliin. Illalla ajelin kotiin ja kaikki pelitti, mutta aamulla jokainen paikka mykkänä. Voimaa akussa piisasi, kun sitä mittaili ja konehuoneeseen startti kaapelien paikoille myös voima virtasi. Aamulla hetken hälyt soi, kun kahvaan ovenkahvaa revin, mutta sekin kuoli hetken päästä.

                        Vanha ketju, mutta selvisikö aloittajan auton ongelma missään vaiheessa?

                        Sen verran myös edellistä omistajaa vaivasi, että sulaketaulu ja sinne piuhat uusittu reilu vuosi sitten samanlaisen ongelman johdosta.
                        vähän myöhässä tulee vastaus mutta juu vika selvisi kyllä melko nopeastikkin.
                        Eli vikahan oli kuten ketjussa moni arvelikin että hanskalokeron takana sijaitseva sulakeboxi, boxin takana plussakaapelin liitos oli sulanut.
                        Mulle vaihtoivat liikkeessä kokonaan uuden kaapelin akulta asti koska olin aikoinani ostanut autoon finntakuu nimisen takuun joka kustansi tämän huvin.

                        Jenkeissä aikoinaan 3sarjalaiset sai takaisinkutsun tämän kyseisen plussakaapelin heikosti tehdyn liitoksen takia..

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎