Announcement

Collapse
No announcement yet.

335d E92 - DPF Poisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toppura123
    Newbiemmer
    • Mar 2016
    • 23
    • Vantaa

    335d E92 - DPF Poisto

    Eli tänään se päivä koitti. Dpf oli jo käytännössä irti, muttei aivan mahtunut tulemaan auton alta pois.
    Moottorin tukityyny otettiin pois edestä, mutta itse olake jäi koneeseen kiinni kun ylempi torx pultti on pyöreänä. Ei siis mahtunut tulemaan ja auto kasattiin takaisin.

    Täytyykö koko olake irroittaa, vai mikä näissä x35d mättää?

    Mistään netistäkään ei löytynyt sen kummemmin ohjeita kyseiseen Projektiin.

    Eli tarkoitus tyhjätä pönttö ja käydä ohjelmaan lisäämässä ruksit.
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Itse en ainakaan saa pönttöä pois mahtumaan jos tuota olaketta ei ota pois. Kuinka pyöreäksi se torx on mennyt? Koititko yhtä kokoa pienemmällä torxilla tai 9mm perushylsyllä ja vasaralla pakottaa sopimaan. Paukuttamaan onnistuu oik. pyöräkotelon kautta.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • toppura123
      Newbiemmer
      • Mar 2016
      • 23
      • Vantaa

      #3
      Juuri oikeaa torxia ei ollut silloin. 9mm normaalilla hylsyllä ja jatkoilla päästiin käsiksi, hakattiin lekalla aivan pohjaan asti ja silti pyörähtää kun tarpeeksi vääntää. Kyllä se vielä suhteellisen ehjä on, muttei kestä enään hirveitä muljautuksia.

      Näin ajattelinkin, ettei se millään mahdu pois sieltä muuten.
      Käytössä myös nosturi, mutta enmä ymmärrä miten yksi pultti noin tiukassa.

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #4
        Koita päästä jollaki pikku kaasutoholla lämmittään sitä pulttia ja sitte oikeanlaisella torxilla aukaset. Kyllä se omien kokemuksien mukaanki on pakko pois käyttää että saa tyhjättyä pöntön.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • toppura123
          Newbiemmer
          • Mar 2016
          • 23
          • Vantaa

          #5
          Täytyy lämmittää ja kokeilla oikealla Torxilla.
          Tarviiko purkaa taas kaikki, vai pääsenkö nyt heti suoraan kokeilemaan lokarin läpi lähtiskö auki, vai ottaako DPF kiinni?

          Comment

          • toppura123
            Newbiemmer
            • Mar 2016
            • 23
            • Vantaa

            #6
            Tänään uusia oireita.
            100km/h vauhdista kaasu pohjaan, vetää kuin sika mutta n. 3900rpm veto loppuu, tunee ihan penkissä asti.
            Juuri taisteltiin samanlaisen vian kanssa, mutta silloin veto loppui heti alhaalta.

            Vaihdettu mm. Alipaineletkut, kaikki 3x Actuatorsit ja imusarjan paineanturi ( jossa vika oli edellisellä kerralla )
            Voisikos nyt olla Ilmamassamittarissa häikkää, kun hyytyy vasta niin ylhäältä?

            Autocomilla käyty läpi. Ei vikakoodeja. Ainoa mikä jäi kaivelemaan on Vastapaineet putkessa 0..? Ihan sama onko vetoa, tasan 0.
            Polttoa ei ole tehnyt 2900km, ennen haistoi käryn kun teki polttoa.
            Ei tee edes pakotuksesta huolimatta!
            Last edited by toppura123; 22-03-2016, 22:56.

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              #7
              Eihän vastapaineanturin letku ole jääny irti?
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • toppura123
                Newbiemmer
                • Mar 2016
                • 23
                • Vantaa

                #8
                Sen letkun kyllä juuri ja juuri muistin laittaa takaisin.

                Esim. Valoista lähtee kuin tykinsuusta, eikä huomaa mitään. Sitkun ajellaan yli 70km/h ja tempasee kaasunpohjaan niin rupeaa huomaamaan miten yhtäkkiä hyytyy/puutuu lähemmäs 4000rpm kohdilla, hieman aiemminkin!

                Edit. Äsken 120 vauhdista kaasu pohjaan, lyö pienempää ja rupee vetämään ja sit hyytyy samantien. Menee yllättävän kauan ennekuin on esim 160 vauhtia..
                Last edited by toppura123; 23-03-2016, 12:01.

                Comment

                • toppura123
                  Newbiemmer
                  • Mar 2016
                  • 23
                  • Vantaa

                  #9
                  Nyt oltiin logittamassa mitä Autocomilla ulos saadaan.

                  Välijäähyn punainen putki oli öljyssä ja pohjapanssarille asti tiputtanut. Onko vika mahdollisesti tässä? Kannattaisikohan tuo korvata jollain muulla?

                  - Edellinen regenerointi 3200km
                  - Ei pakkopolta
                  - Ahtopaine seuraa pyyntiä alle 60 nopeuksissa
                  - Yli 80 nopeuksissa 0.5bar katoaa johonkin? Ja tämä tuntuu selvästi ja on vaikea saada vauhtia. Toivottavasti se E46 kaveri tuusulantiellä ei luullut, että 335d on näin mopo

                  Ei vikakoodeja!

                  EDIT. Vika korjattu. Dpf tukossa, ollut ilmeisesti aina. Voi että kun lähtee.
                  Last edited by toppura123; 24-03-2016, 02:20.

                  Comment

                  • fastandfurious
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1731
                    • Tampesteri

                    #10
                    Originally posted by toppura123 View Post

                    Ei vikakoodeja!

                    EDIT. Vika korjattu. Dpf tukossa, ollut ilmeisesti aina. Voi että kun lähtee.
                    Miksiköhän tästä ei tuu vikakoodeja?
                    ---------------------------------------------------
                    E91 325d M-Sport
                    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                    Comment

                    • toppura123
                      Newbiemmer
                      • Mar 2016
                      • 23
                      • Vantaa

                      #11
                      En osaa sanoa. Mitään vikakoodeja ei ole ja pakkopoltollakaan ei käynnistynyt.
                      Taitaa olla tuo vastapaineanturi rikki, kun näyttää 0 vaan.
                      Ainakin auto toimii ja lähtee niinkuin tällaisen nyt pitääkin

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎